Amit itt látunk, azok közül semmi nem lesz igazi bőr 2030-tól
A fenntartható mobilitás önmagában nem valósul meg csak attól, hogy elektromos vagy például hidrogénes autókat gyártunk. Az akkumulátoros járművek ellen leggyakrabban felhozott kritika, hogy az energiatároló egység utóélete, újrahasznosÃtása nem megoldott, ezen probléma megoldásán már több gyártó dolgozik is. Ugyanez a szempont azonban a járművek minden további részére vonatkozik, például az utastérre is. A beltér különösen érzékeny pont, hiszen utasként azt látjuk és fogdossuk, és a prémium minÅ‘ség elérése gyakran a környezetvédelmi szempontok figyelmen kÃvül hagyásához vezet. Ennek szeretne pontot tenni a végére a Volvo, mert a Vogue Business Index 2020 téli kiadására hivatkozva állÃtják, hogy a vásárlók kétharmada figyelembe veszi autójuk környezeti lábnyomát, ugyanennyien pedig szÃvesen látnának cÃmkéket ennek a lábnyomnak a mértékérÅ‘l, amikor új kocsit vesznek, legalábbis a Carbon Trust kutatása szerint.
Éppen ezért lesz 100%-ig bÅ‘rmentes minden elektromos Volvo, kezdve a C40 Recharge modellel. Még mielÅ‘tt az állatvédÅ‘k lekezelnék a svédek vállalását, hogy csak az elektromos autókra lesz ez érvényes: 2030-tól minden Volvo villanyautó lesz, szóval érdemes komolyan venni a bejelentést. BÅ‘r helyett alternatÃv anyagokból készülnek majd az üléshuzatok és a műszerfal-burkolatok, amik ráadásul részben vagy egészben újrahasznosÃtottak lesznek - felhasználnak hozzájuk például PET-palackokat, használt parafa-dugókat vagy svéd és finn, fenntartható gazdálkodásból származó fákat is. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy az olyan "láthatatlan" anyagok, mint például a ragasztók is elÅ‘bb-utóbb mentesek lesznek mindenféle állati eredetű komponensektÅ‘l, akkor kijelenthetjük, hogy a Volvók utastere gyakorlatilag vegán lesz. Szigorúan véve ez nem lesz igaz mindegyik autójukra (legalábbis átmenetileg), gyapjút például továbbra is terveznek használni bizonyos ideig, de kizárólag olyan termelÅ‘ktÅ‘l szerzik majd be, melyek bizonyÃtottan állatbarátak.
Nem csak az utastérre korlátozódik a környezetbarát mentalitás, a Volvo összes autójában 25% lesz az újrahasznosÃtott és bio anyagok aránya már 2025-tÅ‘l, ugyanekkorra pedig minden közvetlen beszállÃtójuktól megkövetelik majd, hogy 100%-ig megújuló energiából nyerjék elektromos áramukat. SÅ‘t, 2040-re teljesen körkörös lesz az egész vállalat, azaz mind energiafelhasználásában zöld lesz, mind a legyártott autók tekintetében újrahasznosÃtott és újrahasznosÃtható lesz. Az állatvédelem, mint szempont talán nem mindenkit érint meg, és bizonyára a Volvo sem jótékonyságból hozza meg ezeket a döntéseket: ha ezek lesznek a piaci igények, ezeket kell kielégÃteni, hogy nyereségesek maradjanak. De az vitathatatlan, hogy az állati jogoktól függetlenül a tenyésztésük jelentÅ‘s mértékben járul hozzá az erdÅ‘irtásokhoz, az üvegházhatású gázok termeléséhez és a vÃzfogyasztáshoz, éppen ezért a tenyészállatok számának csökkentése környezetvédelmi szempontból mindenképpen elÅ‘nyös.
Minden tiszteletem és elismerésem a Volvó autóipari munkásságáért, de ennél nagyobb divathajhász,álszent dumát…. Nonszensz.
A Volvo kezdi elveszteni a célt maga elől. Szép dolog a környezetvédelem, de a meglévő fejlesztések feladása szerintem marhaság.
Amúgy meg mindig próbálkoztak alteros anyagokkal, de valahogy még adósak egy olyan anyaggal ami van olyan olcsó, tartós és minőségi, mint a sztenderd bőrhuzatuk.
Ekkora f.szságot, jönnek a ragasztó és műanyagszagú Volvók. Mint a 70-es években. Nincs is jobb egy beizzadt s.ggnél a műbőr ülésben a nyári 40 fokban.