Végleg elengedi a Holden kezét a General Motors?

Ausztráliában már egy ideje nem jó buli autót gyártani

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Körülbelül egy éve már nem gyárt autót Ausztráliában a GM, de egyes kósza híresztelések szerint már a Holden márkanévtől is megválna.


Ausztráliában az utóbbi években lényegében megszűnt az autók tömeggyártása. Az ország piacán jelenlévő márkák szépen lassan kivették a kínálatukból a kizárólag az ausztrál határokon belülre szánt típusokat, amelyek pedig megmaradtak, importból érkeznek. Az Ausztráliában őshonos Holden márka is átlényegült már egy ideje Chevy importőrré csak az autók orrára felbiggyesztették a Holden emblémát.
Hirdetés

A General Motors ráadásul fájdalmas átalakításokat hajtott végre a vállalat szerkezetében és korántsem biztos, hogy ausztráliai érdekeltségét meg akarja tartani. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a Holden márka megszűnik. Mivel már eleve csak importőrként tevékenykedik a GM Ausztráliában, eladhatja a Holden importjának és forgalmazásának jogait, például a brit központú Inchcape Motorsnak. Hogy miért pont nekik? No, a vállalat jelenleg is kizárólagos importőre forgalmazója Ausztráliában és Új-Zélandon a Subarunak. Emellett a Trivett néven futó leányvállalatuk importálja további 14 márka autóit, többek között a Jaguar, a Land Rover, a Mitsubishi, az Isuzu, a Peugeot, a Citroën és a Volskwagen termékeit az országba.

Na, de miért érné meg nekik megvenni a jogokat? A Holden annak ellenére, hogy átemblémázott Chevrolet modelleket forgalmaz, az ausztrál piac 6,5 százalékát tudhatja magáénak. A Holden 2017-ben 1,86 milliárd dollár bevételt termelt, míg 2018-ban körülbelül 1,78 milliárd dollárt, szóval még mindig nagyot lehet szakítani a márkával. Az ausztrál Whichcar magazin szerint ráadásul az Inchcape képes lehet olcsóbban adni az autókat, ráadásul a forgalmazást akár kibővítheti a brit és a dél-afrikai piacra is, amelyek szintén jobbkormányos autókat igényelnek. A meg nem nevezett forrásaik alapján azonban lassan haladnak a tárgyalások a GM és az Inchcape között. Ugyanakkor a GM szóvivője egy nyilatkozatban leszögezte, hogy a Holden egyelőre fontos a vállalat számára és a márka vezetésére augusztusban kinevezett Dave Buttnert támogatják egy erős Holden leányvállalat felépítésében.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?