Végre utódot kaphat a Fiat Punto

Szállítás közben bukott le az új Fiat Punto gyári tesztautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár legkevésbé sem az Egyesült Államok számára készül a Fiat Punto, utódját ott tesztelik, a prototípust ott fotózták le egy autószállítón.


Röpül az idő, már több mint 10 éve, 2005 őszén, a Frankfurti Autószalonon debütált a Fiat Grande Punto, amiből aztán lett Punto Evo is, ma pedig már csak Punto néven, de még mindig fut. Közben a vele közös alapokra épült Opel Corsa D már másfél éve kifutott, a Corsa E a GM-Fiat frigy felbomlásaként már külön termékként jelent meg. Ha nem is gyorsan, de azért az olaszok is dolgoznak a Punto utódján. A képeken látható maszkolt kisautó már állítólag a következő, negyedik generációs Punto, amiről egyelőre csupán annyit tudunk, hogy jövőre várható a piacra, mérete a kifutó Puntóéhoz hasonló (4 méter körüli hosszúságú) lesz.
Hirdetés

Az új Punto a Tipo vonalait örökölheti. Míg az eddigi Puntókból kivétel nélkül volt háromajtós variáns is, az új a mai trendek szerint (lásd pl. Renault Clio) már csakis ötajtós lesz. Méretben és állítólag minőségben is a Tipo alá pozicionálva. Egyes források szerint a Puntónak is lesz négyajtós változata néhány piac számára.
Az X6H gyári kódnéven fejlesztett új Punto az Egyesült Államokban került fotósok látóterébe, nem Európából, hanem a Fiat számára szintén fontos Brazília területén található fejlesztőközpontból szállíthatták oda tesztelésre. Motorpalettája nem ígér sok izgalmat, 1,4 és 1,8 literes szívó benzineseket említenek a tengerentúli források, Európa számára a Tipo 1.6-os, szintén feltöltő nélküli benzinese és a jól ismert 1,3 literes turbódízelek is elérhetők lesznek. A Punto érkezéséig a Tipo ötajtósa is megérkezik, ami pedig a már kifutott, amúgy a Grande Puntónál később megjelent Bravót váltja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Az új focus st-t is kiadták 2.0TDCI motorral 185 le-vel. Hosszúságban pár cm a különbség a 2 autó között! Tipo-Focus.
    A fiat miért nem tudja ugyanezt megcsinálni?? Jóval olcsóbban kéne adni mint a konkurenseit és vinnék mint a cukrot!! Nem ezeket a túlárazott szarokat vinnék. Hanem sokkal többen hajlanának a fiatra.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    pl az 1 es vagy a 3as bmw-ben a legkisebb motor is repíti a karosszériát!! Ez a tipo méreteit tekintve kb akkora mint az audi a4 vagy a bmw 3 as. Így ez miatt is kéne beledobni 1 jóval erősebb motort ami repíti a karosszériát. Ez 1 óriási ütőkártya lehetne az olaszok kezébe hogy erős motorokat is beépítenék nem csak alap gyenge fos motorokat. Ugyanúgy ahogy a bmw vagy az audi vagy merci stb.. Hiába lesz ez a tipo (‘szép”)?
    Ha egyszerűen nem lesz teljesítmény mögötte. Sajnos ez kell az embereknek. A bmw-t se azért veszik mert hú de megbízható autó hanem mert mennek mint az állat ha odalép neki az ember. A sok hülye elhiszi persze hogy milyen megbízható autó aztán amikor többet költ rá mint 1 olcsóbb kategóriás autóra akkor meg csak pislognak. Ezért kéne a fiatnak megragadni ezt a lehetőséget hogy beledobják igenis az erős motorokat ebbe a karosszériába. Én tudom hogy a megbízhatóságukkal nincs baj csak ELAVULTAK. Újat kíván a nép. Hiába veszed le a szép almát a fáról ha a belseje meg rohadt!! Énnálam és még szerintem rengeteg embernél ha valaki meglát 1 új szép karosszériát akkor az a 2. , hogy nahh uhh milyen motor van benne ?!!! Hány lovas? keveset fogyaszt? erős?!! Jahh 1.4 8v, 1,3mjet 80-90le nah jó menjünk tovább sajnos az olaszok még mindig nem képesek tartani a lépést a technikával. Nézzük inkább a következő autót!! Csak 1 icipicivel kellene drágábban adni erős motorokkal és több fogyna. De ez az olasz logikában nem működik. Náluk az működik inkább, hogy vedd meg a ferrarit aztán menj azzal. De nem így kéne gondolkodni 1 ekkora konkurensekkel körülölelő világban. Fejben vannak nagy gondok nem a tehetséggel.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    “A Chrysler 200 pedig szerintem a kategória egyik legszebb szedánja…”

    [url]https://www.google.hu/search?q=respect&client=opera&hs=gsv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1w_qLo9vKAhXJ8XIKHRPsBmoQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]

    Igen, szerintem is. Legutóbb Fergie új klipjében láttam, és én is elmerengtem, hogy de kár, hogy ilyenekről Európa lemarad.

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=GLyP0B2Q-R4[/url]

    De láthatod – a Chryslerek “lanciásítása” sem járt sikerrel, a márka lassan a múlté lesz, így ezt a kártyát sem lehet már a jövőben megjátszani. Ezek az autók szerintem most már amerikai privilégiumok maradnak – de soha ne mondd, hogy soha…

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    A konkurenciánál milyen motorok vannak? Mi a probléma az 1.3 JTD-vel? Máshova kellett a pénz, nincs ezzel baj, majd az elkövetkezendő 2 évben jönnek az új modellek sorban. Motorok pedig elég modernek, jövőre jönnek a hibridek elsőként Alfa és a Maserati SUV-ban, majd Giulia és a Fiat is elérhető lesz vegyes hajtáslánccal.
    Duplaturbós ebbe a kis kaszniba? Ne viccelj már, az egy 1800 kilós Insigniát is repít, nem sportautó a Tipo, hanem egy olcsó kisméretű szedán.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Egyébként a fene egye meg azt a rohadt értékesítőt akitől vettem annó újonnan a kocsimat 2005. 12. hó ban. Fiat puntot vettem classicot 1.3dieselt. Direkt rákérdeztem, hogy mikor lehet venni grande puntot errő ő ó majd csak tavasszal de még az is lehet, hogy csak majd nyáron fogjuk tudni értékesíteni. Addig nem akartam várni, sűrgősen kellett a kocsi így megvettem ezt a csigamobilt. Ahogy lerendeztük a paírokat pár nappal később ahogy átvettem a kocsit utána rá 2 hétre lehetett kapni a grande-t. 3-400ezerrel lett volna drágább csak. Azt hittem kitépem a maradék hajam.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Ez a tipo dolog szerintem inkább linea ráncfelvarrás 1az 1ben. Szomorú dolog ez a fiat részéről, hogy ilyen ritkán dobnak piacra új modellt. Konkurensei meg közben szarják fél évente évente az új modelleket. Ezek a motorok meg ne is említsük 1.4 8v még mindig, 1,3mjet még mindig? Valami teljesítményt fel kéne már mutatni. Mindenki fejleszt csak a fiat ragadt meg! Bedobják az 1.6 mjet-t na bumm. Az átlagosan fogja mozgatni ezt a hodály kasztnit. Ebbe is nyugodtan bele lehetne rakni a 2.0 mjet motort 140-170 lóerővel vagy akár a duplaturbós változatot is belebiggyeszteni. De hát ezért tart ott a fiat ahol tart sajnos. Sergio úr szarik az egészre nem ad pénzt!!

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Elég ötlettelen a linkelt kép. Szerintem ez a forma így nem bírja el az 5 ajtót.
    A Chrysler 200 pedig szerintem a kategória egyik legszebb szedánja, sajnálnám ha egy éven belül kivezetnék a piacról, semmi értelme, vagy gyártsák akkor már a modellciklus végéig, vagy szervezzék át a gyártást, és esetlegesen az értékesítési csatornát és brandet.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Erről az 500 5p-ről még nem is hallottam. Most utánanéztem, nem rossz. A Miniből kiindulva meg lehetne lépni a gyártását.

    [url]http://blogautomobile.fr/fiat-500-5portes-fiat-600-80039#axzz3yzxrbFTA[/url]

    Szívemből szóltál, hogy a Chrysler 200 jöhetne ide is, de erre semmi esélyt nem látok.

    Biztos érzed a problémát: mi lesz az, ami méltó ellenfele lehet majd a Golfnak, Aurisnak, Astrának, Focusnak, 308-nak, stb.? Mert a Tipo – akárhogy nézzük – nagyon nem ez a szint.

    “…a Bravo pedig szintén valamiféle 500-as ivadékként jelenik meg.”

    Ez elentmondana az előző állításnak az igényes és a kommersz vonallal kapcsolatban. A Bravónak mindenképpen kommersznek kell lennie.

    Olyan szintű katyvaszt látok a Fiatnál, hogy az hihetetlen…szerintem maga Sergio Marchionne is “ööö-zne” elég gyakran egy interjúban, ha a jövőbeli terveiről kérdeznék:)

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Olasz oldalakon a mai napig vannak hírek az 500 5p (5 porte) -ről valahol csak 500 P (plus)-ként emlegetik.
    Ugyan ezek az oldalak 2017-re írják a Bravo utód megjelenését, a Giulietta padlólemezén. (jó lenne látni EU-ban a Chrysler 200-at, mondjuk Croma-ként)
    A Tipo véleményem szerint amolyan B-C szegmens átmenete, mint a Rapid, Toledo, 301 stb. Méltatlan lenne a Tipo Bravo utódnak, külsőleg még hagyján, de a beltere szerintem a Stilonak is igényesebb és egységesebb volt.
    Itt most vagy az lesz, hogy lesz a Tipot a Bravo utód alá pozicionálják egy jó árral, a Bravo pedig szintén valamiféle 500-as ivadékként jelenik meg.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    A „B” (Punto) kategória már teljes káosz számomra. Pár éve még az 500-as 5 ajtós verzióját tolták, de nagyon úgy tűnik, hogy megálltak a fejlesztéssel. Mostanában már ettől eltérő hírek látnak napvilágot. Azt hiszem az omniauto írta, hogy Tipo stílusú lesz formailag.

    Az X6h projektet Brazíliára írták. Nagyon furcsállanám, ha elkerülne Európába. Más az ottani elvárás, szabályok stb… A képek alapján lehetne Palio III. generációja is… A 2014-es FCA hírek szerint LATAM (Dél és Közép-Amerika) területen idén új Punto és új Siena is bemutatásra kerül. Hamarosan megjelenik egy törpe Fiat is (X1H), ami valószínűleg kisebb lesz, mint az Uno. Lehet, hogy a Palio II és a Punto összevonását tervezik az X6h-val.

    A Tipo Sedan mellett az 5 ajtós és SW verzióiról már mind jelent kémfotó. Úgy tűnik, hogy lesz kis formai eltérés a hátsó lámpán is. Ők a „C” kategóriát fogják képviselni, ahogy anno a Bravo II is tette.

    Még mindig ne abból induljunk ki, hogy egy platformra (nem alváz!!!) nem lehet eltérő nagyságú felépítményeket készíteni. A GPunto és SCCS (módosított) méretek: tengelytáv; Grande Punto: 2510 mm; 500L: 2612 mm; Tipo: 2636 mm. Emellett VW – Polo: 2470mm – VW Golf VII: 2637mm. Opel Astra K: 2685 mm. Lehet, hogy anno a Punto nagyobbacska volt, de a Tipo nem sokkal szerényebb, mint más C kategóriás autó.

    Ha már platform. Mostanában jelent meg hír a Dodge Dartról, ami ugyebár Giulietta módosított alapjára épült (CUSW). Hamarosan leállnak gyártásával, mint ahogy a testvérével Chrysler 200-al is. A dolog szépsége, hogy Viaggio/Ottimo is ezt az alapot használta. Kínában nem hiszem, hogy sikertörténet, nagyon szerény eredményeket produkál. Érdekes ág a palettán, ami valószínűleg ki fog halni és nem fejlesztenek hozzá új platformot.

    „a Corsa E a GM-Fiat frigy felbomlásaként már külön termékként jelent meg” Érdekes megfogalmazás… Ugyanarra az alapra épült az E Corsa, mint az előző verzió…

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Igen, pontosan úgy, ahogy az utolsó mondatodban írtad. Az 500-as széria EU szerte jól fogy, Amerikában is szép számmal eladnak a 6 létező 500-as variánsból. A prémium szó helyett szándékosan használtam az igényest.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    A Peugeot-s hasonlatod annyiban hibádzik, hogy a 301-ből nem volt ferdehátú. Itt pont azon van a hangsúly…Ha lenne ferdehátú 301-es, az nem lenne egyenlő a 308-assal:) Viszont a Fiatnál a ferdehátú Tipo lehet, hogy egyenlő lesz az új Bravóval.
    Könnyen lehet, hogy más-más piacokon fognak futni az egyes modellek. Az logikus lenne. Ha máshogy nézzük, én nem látok benne rációt.
    Az mit takarhat, hogy kettészedik a Fiatot? Prémiummárka alapítására nem hiszem, hogy lenne pénzük, másrészt szükségük sincs rá. Ott az Alfa, még a Lancia is létezik, bár meg fog szűnni. És az Alfa Romeo is vergődik, életet kell lehelni bele, mert baj lehet…
    Az összes modell Fiat néven fog futni, csak lesz egy “prémium”(124, 500) vonal és egy kommersz vonal(Punto, Tipo, Bravo)? Ezt el tudom képzelni.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Tobb gyartonal is van 3 modell egymashoz nagyon kozel, gyors peldanak a Peugeot, 208 (Punto) 301 (Tipo) 308 (Bravo).
    Egyebkent valoszinuleg ez a Punto csak Del- Amerikaban, es a hasonlo fejlodo piacokon lesz kaphato, EU-ba pedig a mar tobbszor emlegetett igenyesebb vonal koltozik be 500 5p neven.
    1-2 eve itt is volt cikk, de lehet, hgy egy olasz oldalon olvastam, hogy ketteszedik a Fiatot, lesz egy igenyes vonal 124 Spider, 500 es leszarmazottai, es egy olcso, Punto, Panda, Uno, Tipo stb.

  • 2017.10.28. at 08:51
    Permalink

    Jó lenne biztosan tudni, hogy a ferdehátú Tipo vajon az új Bravo lesz-e, vagy nem. Ez már nem az első cikk, ahol azt írják, hogy igen. Viszont vannak ennek ellentmondó kémfotók.

    Növekvő méretbeli sorrendben: új Punto – ferdehátú Tipo – új Bravo(3 modell)? Vagy új Punto – ferdehátú Tipo=új Bravo(2 modell)? Keressük a választ.

Vélemény, hozzászólás?