Végre van elképzelésünk, milyen lehet a következő Mazda MX-5

A Mazda közzétette középtávú stratégiáját, egy virtuális tanulmányautót is bemutatott

Nem verte nagy dobra a Mazda a Vision Study Model nevű tanulmányautóját, helyette inkább vállalati stratégiájukat hangsúlyozták legutóbbi közleményükben, de mi azért kihámoztuk az érdekességeket.

Félő volt, hogy a szabályozói környezet agresszív korlátozásai, változtatásra kényszerítő intézkedései ellehetetlenítenek egyes autógyártókat. Erre legtöbb esélye az olyan márkáknak van, amelyek a rengeteg versenytársat tömörítő középkategóriás méretű, árú és minőségű szegmensekben indulnak, és amelyek nem használhatják ki az anyakonszern közös alkatrészdobozát, mert nem tagjai egyetlen nagy csoportnak sem. Ilyen például a Mazda, ami szinte egyedüliként független, önálló márkaként képviselteti magát a piacon, egyetlen nagyobb konszern sem áll mögöttük, de ők maguk sem tulajdonolnak nagyobb volumenű egyéb márkákat. Így tehát teljesen magukra vannak utalva, miközben más márkacsoportok közös hasznukat összedobva ölnek dollármilliárdokat a villanyautózásra való átállásba. Most viszont mindenkit megnyugtatott a Mazda, ők bizony nem hagyják magukat, és ugyanúgy készen állnak az elektromos autók korszakára. 2030-ig konkrét lépéseket terveznek vállalati szinten, ami segíti majd őket a zéró emissziós modellekre való átállásban. Az évtized végéig három irányelvet érvényesítenek a vállalatirányításban: egyrészt igyekeznek hozzájárulni a klímaváltozás hatásainak csökkentéséhez a villanyosítási stratégiájuk kialakításával, ez utóbbit pedig a regionális igényekhez és lehetőségekhez szabják majd; másrészt kutatni szeretnék az emberek és az autók közti kapcsolatot, hogy minél biztonságosabb közlekedési lehetőségeket nyújtsanak vevőiknek; harmadrészt pedig fenntartani kívánják a márkájukra jellemző értékeiket, amelyekért rajongóik most is a Mazdát választják. Ezt a három irányelvet konkrétabb tervek is kísérik: az első cél érdekében 2035-re a Mazda gyárak világszerte szénsemlegesek lesznek, mielőtt 2050-re az egész vállalat azzá válik. Ezt az energiahatékonyságuk növelésével, a megújuló energiaforrásokra való átállással és a szénsemleges üzemanyagok használatával szeretnék elérni. A második irányelv teljesítése során kínálatukat három lépésben villanyosítják: először a jelenlegi üzemanyagtakarékossági és átmeneti (pl. lágy hibrid) technológiákat tökéletesítik, aztán fokozatosan áttérnek a hibrid meghajtású autókra (valamint Kínában a teljesen elektromos autókra, ott ugyanis fejlettebb a szükséges infrastruktúra), végül pedig globálisan is a zéró emissziós autókra váltanak. A harmadik célt a balesetmentes közlekedés eléréseként konkretizálták, kísérletekkel és kutatásokkal szeretnének olyan biztonsági rendszereket kifejleszteni 2040-re, amelyekkel minden Mazda elkerülheti a halálos baleseteket. Bónuszként pedig felülvizsgálják beszállítói láncaikat, hogy a lehető leghatékonyabban működhessenek.
Hirdetés
A sok hangzatos vállaláson és kedvcsináló imázsfilmeken kívül azért egy-egy villanás erejéig megmutatták legújabb tanulmányukat, ami egyelőre csak virtuálisan létezik. A Vision Study Modelről egyébként semmit nem árultak el, a stílusirányzata viszont megmutathatja, milyenek lesznek a Mazda következő modelljei. A képek alapján az MX-5-nél valamivel nagyobbnak tűnik, és egyértelműen kupé is, így akár még egy RX-8 utód is lehetne belőle, de azért valószínűbb a kis roadster megújulása egy következő generációra - ha pedig ez megtörténik, jó eséllyel láthatjuk majd hátul az ovális fényszórókat, vagy elöl a vékony csíklámpát. Ugyan csak egy pillanatra villantották fel az autó orrát a videós sajtótájékoztatóban, azért kiemeltük a képet, amin látható a hangsúlyos hosszanti osztás a motorháztetőn és a frontrészen, ami elöl egy hangsúlyos, világító Mazda emblémában végződik. A videóban sirályszárnyas ajtót is láthattunk, de ez persze bizonyára nem kerül majd fel az MX-5-re, vagy egyáltalán bármelyik Mazdára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?