Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


A legerősebbek. Legutóbbi Golf menetpróbánk folytatása következik. Mallorcán megtapasztalhattuk, hogy mennyire sokoldalú a Volkswagen kompakt népautója, hiszen egymás után vezethettük a legerősebb, már-már kész versenyautó Golf R-t és az emissziómentes e-Golfot. Persze a szuper GTE és a nagy hagyományokra visszatekintő GTI is ott volt, utóbbiból ráadásul a Performance csomagos, sperr-diffis változatot hozták el a németek. Egy cikk nem is volt elég, hogy mindent elmondhassunk róluk, így most nézzük, milyen érzés volt az erőmodelleket hajtani.

GTI Performance. Legutóbb még a Tramuntana szerpentinjeire is elvittük a Golf GTI-t, így csak egy rövid körre terveztem elkérni a vadított, 15 lóerővel erősebb Performance kivitelt. Végül az lett belőle, hogy egy kanyargósabb, dimbes-dombos szakaszt legalább tízszer megismételtem, mert nem akartam elhinni, hogy ennyivel harapósabb a Performance csomaggal már 245 lóerős GTI, mint az „alap”, 230 lovas testvére. Még bőven bennem volt, milyen vezetni az alap GTI-t, így döbbenten kapcsolgattam a feszesebben gangolható golflabda váltógombbal, miközben kettesben még bőven kipörgött a kerék. Aztán egy körforgalom kellett, hogy végre kimondjam: ez adja!

Az első differenciálzártól összehasonlíthatatlanul jobb kanyarodási tulajdonságokat kapott a GTI Performance.

Az erőtöbblet csak halványan, de érződött, főleg az immáron 370 Nm-nek köszönhetően. Feszesebb, idegesebb, a nagyobb, 340 mm-es fékektől pedig a megállás is biztosabb volt. Ez tényleg fel akarja tépni az aszfaltot, Sport módban pedig gázelvételre nagyokat szusszan a turbó. Ami hiányzott a visszafogottabb, de akár flottaautónak is tökéletes alap GTI-ből, azt a Performance csomag megadja.

Volkswagen Golf GTI Performance facelift, 2017 - műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy DSG/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 245 (4700-6200)
Nyomaték [Nm (1/min)] 370 (1600-4300)
Gyorsulás 0-100 km/h 6,2
Végsebesség [km/h] 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,5-6,6
CO2-kibocsátás [g/km] 148-150
Saját tömeg [kg] 1387
Megengedett össztömeg [kg] 1860
Golf R. A végére maradt a lényeg, a Golf paletta legerősebbje, a Golf R. Három-, ötajtós és kombi változatokban is érkezhetnek már az R32 utódok. A korábbinál immáron 10 lóerővel erősebben, 310 lóerővel, 400 Nm nyomatékkal és összkerékhajtással a kompakt szegmens csúcsligájában játszanak, és a legerősebb sorozatgyártott Golf modellek valaha. Elérhetőek lesznek kézi váltóval, de megkaphatják az új 7 fokozatú DSG-t is. Utóbbival és rajtprogrammal (mert, hogy az is van) mindössze 4,6 másodperc (Variant 4,8 mp) szükséges a 0-100 megfutásához. Csúcssebességük 250 km/h, ám az opciós teljesítménycsomaggal ez 267 km/h-ra növelhető (270 km/h a Variant esetében). Szintén a teljesítménycsomag kínálja az ezüst R logós, oldalanként 1 kilóval könnyebb fékrendszert, a fél-slick gumikat és a 19 colos felniket. Ezeken kívül egyedi spoilert is adhat, valamint az Akrapovic titán kipufogórendszer is ezen csomag része, ami egyrészt 7 kilóval könnyebb az alapnál, másrészt hihetetlen váltáshangokat produkál a DSG-vel párosítva, bár utóbbi kettő a Varianthoz nem elérhető. Nekem az ötajtósat volt szerencsém vezetni, így az Akrapovic kipufogók vadító hangját is élvezhettem. Nagy szívfájdalmam, hogy a belső kamerás felvétel a jellegzetes hangzásból szinte semmit sem ad vissza.
Miután kijózanodtam a pálya tulajának nagyszerű DTM-autó gyűjteményéből, a sötétkék Golfok következtek, amiknek abroncsain már kevésbé maradt futófelület, ellenben nagyszerű fék- és kuplungszag keverék terjengett. Az alaphangulatot már ez megadta. Beülés után az első dolgom volt kikapcsolni a stop-startot, tanulva a kollégák eseteiből, hiszen simán leállította a motort izzó turbóval is. Természetesen Sport módban csapattunk, a profi instruktor előttünk autózva mutatta meg a helyes íveket. Folyamatosan növeltük a tempót, nekem és szlalomversenyző kollégámnak lehetőséget adtak, hogy sport módba tegyük a menetstabilizátort is. Na ekkor jött ki a Golf R valódi arca. A közvetlen befecskendezésű négyhengeres motor turbója kigyorsításokon hatalmasakat szippantott, turbólyukat nem igazán éreztetett, bár ez a pár kör kevés volt a motor tulajdonságainak kitapasztalására.
Volkswagen Golf R és Golf R Variant facelift, 2017 - műszaki adatok
Golf R 4Motion Golf R Variant 4Motion
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy DSG/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 310 (5500-6500)
Nyomaték [LE (1/min)] 380 (2000-5400)
Gyorsulás 0-100 km/h 5,1 (DSG: 4,6) 4,8
Végsebesség [km/h] 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,9 (DSG: 7,0) 7,2
CO2-kibocsátás [g/km] 180 (DSG: 163) 164
Saját tömeg [kg] 1483 (DSG: 1505) 1593
Megengedett össztömeg [kg] 1960 (DSG: 1990) 2110

Az összkerékhajtás nagy lendülettel, magabiztos tartással tolt a rázókövekre, fékezéskor kissé lóbálta a farát. Míg bekapcsolt ESP-vel kissé orrtolós volt és gyakran fogta le kigyorsításon az elektronika, addig kikapcsolása után már pont úgy jött ki a kanyarokból, mint ahogy azt egy összkerekes sportautótól várnánk. Sajnos nem a kézi váltó, hanem a DSG volt a 310 lovas Golfokban, így az elvett, és hozzá is tett a vezetési élményhez. Elvett, hiszen gyakran bírálja felül a váltásainkat, közben ez okos is, hiszen esélyt sem ad, hogy túlpörgessük a motort. És hozzátett, hiszen például manuálisan, akár a kormány mögül kapcsolgatva, minden egyes váltáskor durrog. Egyértelmű, hogy azért a Focus RS kezességétől és vadabb karakterétől még mindig messze van a Golf R, de pont ennyivel olcsóbb is. Golf-pártiaknak persze nem is lesz kérdés, hogy melyik hot hatchet válasszák pályanapozáshoz, és a Volkswagen kompakt sportautója nem fog csalódást okozni.
GTI TCR. Érdekességként, hogy lássunk valódi autót is, elhozták az új Golf GTI TCR versenyautót, amiről már korábban is írtunk. Vele szemléltették, mit képes a gyári Volkswagen Motorsport kihozni egy Golfból. A címvédő túraautóban 2,0 literes 350 lóerős benzines és első sperr-diffi dolgozik, ráadásul az egész pilótával együtt is csak 1285 kilogramm. Érdekesség, hogy a gyári lámpákat és a váltókart továbbra is benne hagyják. Mostantól ráadásul nem csak az alap átprogramozott DSG-t, de 6 sebességes szekvenciális váltót is kaphatnak a TCR Golfok. A méretes kézifékkar utóbbira enged utalni, tehát ez már a friss modell. Idén 30 darabot terveznek gyártani ügyfeleiknek, és a TCR International Series hazai futamán élőben is láthatunk majd párat.
Hirdetés

Gazdagabb alapfelszereltség. Visszatérve az utcai modellekhez, mivel a most tesztelt változatok kiemeltként szerepelnek a palettán, komolyabb alapfelszereltséget is kapnak. A Golf R-hez és a GTI Performance-hoz is felár nélkül járnak a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a GTI Performance esetén pedig még a hagyományos műszereket váltó Active Info Display is szériafelszereltség. Meg is van az áruk, az alap GTI 8 238 070 forint listaáron, a GTI Performance-nak egyelőre nincs ára a hazai konfigurátorban. A legerősebb Golf R már 11 815 660 Ft alapáron kínálkozik, és ezzel még mindig nem a legdrágább faceliftes hetedik generációs Golf. Utóbbi címet a GTE viseli.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t

Vélemény, hozzászólás?