Versenypályán teszteli hidrogénhajtású Corolláját a Toyota

Versenykörülmények között fejleszti autóját a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Maga Akio Toyoda, a Toyota elnöke is pilótaként teszteli a vállalat új prototípusát, a hidrogénhajtású, de belsőégésű motorral felvértezett Corollát.

A jövő egyik alternatívájaként emlegetett technológia fejlesztéséből aktívan kiveszi a részét a Toyota. Az említett Corollát már több ízben tesztelték versenykörülmények között: nemrég a Fuji Speedwayen tartott 24 órás endurance versenyt is megjárta a prototípus. A múlt tapasztalataival felvértezve a Toyota mérnökei úgy döntöttek, hogy a Super Taikyu 2021 néven futó japán versenysorozat ötödik fordulójában ismét rajthoz állítják az autót, ezúttal a ORC ROOKIE Racing csapatának színeiben. A verseny helyszíne ezúttal Suzuka, és az autót vezető pilóták között a vállalat nagyfőnöke, maga Akio Toyoda is ott lesz a rajtrácson. A Toyota azonban nem csak a versenypályán, hanem a közutakon is igyekszik példát mutatni. Természetesen fontos a vállalat számára a pályán mutatott teljesítmény, mégis jelen verseny esetében a szállításon van a hangsúly. A csapat kizárólag üzemanyagcellás, és bioüzemanyaggal üzemelő teherautókkal szállítja a helyszínre a futam lebonyolításához elengedhetetlen eszközöket, illetve az autó üzemeléséhez szükséges hidrogént, melyet részben Ausztráliából importál a japán gyártó, részben a hazai piacról vásárolja.
Hirdetés
Legutóbb, az Autopolisban teljesített futam után csupán másfél hónappal, jelentős előrelépéseket hozott a mérnökök munkája. A motor teljesítménye már vetekszik egy benzines erőforrás erejével, és a tank újratöltésének időtartama is jelentősen csökkent. A Fuji pályán még 5 perc veszett oda a boxban minden tankolásnál, Autopolisban már csak 3, és az előzetes becslések szerint Suzukában elég lesz 2 perc is a teljes újratöltéshez, köszönhetően a fejlesztéseknek, amelyek után már mindkét oldalról újratölthető az autó. A Toyota azt ígéri, amennyiben a fejlesztések ilyen mértékben haladnak, hamarosan kereskedelmi forgalomba kerülhet a hidrogénhajtású belsőégésű motoros autó, akár Magyarországon is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?