A friss Mercedes GLA izmos verzióját is leleplezték, GLA 35 AMG néven jön az újdonság
A jövőre életbe lépő 95 g/km-es flottaátlag alapú szabályozás minden kategóriából szedi áldozatait. A teljes kínálatra vetített kibocsátás a hagyományos motorral szerelt
apró négykerekűeknek sem kedvez, de a kínálat másik vége sem dőlhet hátra nyugodtan. A Mercedest a gyári tuningcége, illetve annak modelljei hozzák nehéz helyzetbe. Az AMG típusai nem éppen takarékosságukról híresek, bár a sportmodelleknek nem is ez a dolguk, mindenesetre a 350 és 650 lóerő közötti modellek nem segítik az alacsony flottaátlag elérését. Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy az AMG jelen állás szerint
messziről elkerüli az elektromos autókat, amivel jó irányba lehetne terelni a káros anyagok átlagát. A sportos Mercedesek ugyan rétegmodellnek tekinthetők, ám az AMG kínálata igencsak bőséges, körülbelül két tucat gyárilag tuningolt Mercedes áll a vevők rendelkezésére, egy-egy típusból többféle, az affalterbach-i cég által nemesített kivitel is létezik.
Nem éppen lefelé tornázzák az flottaátlagot az izmos modellek, a Mercedes dönthet a kivezetés, a fejlesztés vagy a büntetés fizetése mellett is
A Daimler elég nagy bajban van a hamarosan életbe lépő uniós szabályozás miatt, mivel jelenleg 138 g/km a flottaátlaguk, ami 145%-a a megengedettnek - írja a Financial Times.
Továbbá az sem segít, hogy számos SUV is van a Mercedes kínálatában, amik a nagyobb súly és a rosszabb légellenállás miatt többet fogyasztanak. Elemzések szerint csak akkor maradhatna ennyi SUV modell a Mercedes kínálatban, ha az AMG modellek háromnegyede eltűnne, ami drasztikus lépésnek tűnhet, de a városi terepjárók most az arany tojást tojó tyúkok.
A jelen állás szerint az AMG kínálat 75%-át kellene nyugdíjazni, hogy flottaátlag a megfelelő szintre csökkenjen