Veszélyben a keréknyomás-ellenőrzővel szerelt autók!

Wi-Fi-vel könnyen feltörhető az autók elektronikája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mivel egyre összetettebb elektromos rendszerekkel szerelik a személyautókat, ezek újabb és újabb biztonsági réseket is jelentenek.

Az Egyesült Államokban 2008 óta kötelező alapfelszerelés a keréknyomás-ellenőrző rendszer. Az összes autógyártó lényegében egyféle megoldást használ, a felnikre rögzített jeladó rádiójelekkel közli az autó vezérlő-számítógépével, mennyi az adott kerékben a légnyomás. A kommunikáció leegyszerűsítése miatt a gyártók a szabványos, vezeték nélküli internet hozzáférésnél is használt Wi-Fi átviteli rendszert választották, hiszen így beszállítótól függetlenül lehet cserélni az esetlegesen elromló érzékelőket. Pontosan ezt használta ki két amerikai kutató, akik összesen 1500 dollár értékű felszereléssel fértek hozzá egy, a számukra teljesen ismeretlen autó vezérlőegységéhez. Aggódni egyelőre nem kell, ez a biztonsági rész nem teszi lehetővé, hogy idegenek átvegyék az irányítást az autó felett, a kutatók azonban hibás szenzorjelekkel meg tudták zavarni az autó működését, és hamis hibajelzéseket tudtak produkálni - ez mindenképpen lépéskényszerbe helyezi az autógyártókat. Ezen az úton egyébként azért nem lehetséges az idegen autók vezérlése, mivel a nyomásjeladók 60-90 másodpercenként küldenek csak rövid jelet, azaz nagyon alacsony adatátviteli rátával kommunikálnak a vezérlőegységgel. Ráadásul mivel nagyon kis teljesítményű rádiójelekről van szó, lényegében csak az autó közvetlen környezetében lehet ezt kihasználni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?