Veterán villanyautó? Toyotából ilyen is van!

Toyota Land Cruiser J40-es villannyal, 83 millió forintért! Jöhet?

Egy brit manufaktúra, az Inverted kifejezetten veterán angol terepjárók elektromos átépítésére szakosodott. Kivételt csupán egy típussal tettek: a klasszikus Toyota Land Cruiser J40-es szériával.

Az 1960 és 1984 között gyártott Land Cruiser J40 a Toyota történetének egyik legfontosabb típusa. Mint a márka egyik első exportmodellje, kulcsszerepet játszott abban, hogy a Toyotára a megbízhatóság szobraként tekint a világ immár hatvanöt éve. A terepjáró robusztus technikája és kortalan dizájnja miatt igen kedvelt a veteránautó-gyűjtők körében, ahogy az öreg autókat modern műszaki tartalommal megtöltő restomod műfajában is kifejezetten népszerű, keresett típus. A modernizálások során legtöbbször nagy teljesítményű belső égésű motorokat szerelnek be az igényesen felújított, mértékkel módosított karosszériába, akadnak azonban olyan vállalkozások is, amelyek tisztán elektromos hajtáslánccal építik át a terepjárót. Ilyen a Nagy-Britanniában működő Inverted EV Ltd vállalkozás is, amely jellemzően öreg Land Rover és Range Rover modellekbe lehel új, emissziómentes életet, ám az érdeklődés súlya alatt meghajolva felvették programjukba a Toyota Land Cruiser J40-es modellcsaládot is, méghozzá minden elképzelhető variációban. Lehet bal- vagy jobbkormányos, rövid (FJ40), közepes (FJ43) vagy hosszú (FJ45) tengelytávú, zárt karosszériás, vászontetős vagy pickup. Az átépítés első lépéseként a csupasz fémig bontják vissza az autót, és milliméterről milliméterre haladva makulátlanul felújítják. Ha ezen a ponton félbehagynák a munkát, és visszaszerelnék az eredeti belső égésű motort, szépségesen hiteles oldtimerként adhatnák át az autót ügyfeleiknek. Ehelyett azonban egy sor módosítással folytatják a beavatkozást. Az ausztrál Old Man Emutól származó futóművet szerelnek az autó alá, a dobfékeket tárcsákra cserélik, és a legfontosabb: az üzemanyagtartálytól végleg elbúcsúznak, és beépítenek egy 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot. Ez akár 75 kW-tal is tölthető, így 20%-ról mindössze 25 perc alatt eléri a 80%-os töltöttséget, a legnagyobb hatótávolság pedig 240 kilométer vele. Az alapváltozatot 218 lóerős, 340 Nm-es villanymotor hajtja, ami az eredeti benzin- és dízelmotoroknál sokkal jobb menetdinamikát kölcsönöz az autónak. A terepalkalmasság nem változik, a kapcsolható összkerékhajtás változatlan marad. Sőt: az Inverted opcióként elektromosan aktiválható differenciálzárat is beszerel, ha az ügyfél úgy kívánja. A másik lehetőséget inkább közúti használatra optimalizálták: ebbe a Teslától származó, 324 lóerős, 420 Nm-es villanymotort építenek. A kapcsolható 4WD rendszer helyett állandó összkerékhajtást kap a konfiguráció és elképzelhető, hogy lesznek, akik örömmel áldozzák be a sárdagasztás élményét az 5,5 másodperces gyorsulás (0-100 km/h) kedvéért. Ami a formai elemeket illeti, az Inverted engedi, hogy az ügyfél akarata érvényesüljön. Az üléskárpitoktól kezdve az ajtókárpitokon át a középkonzolig, a padlószőnyegtől a vászontető színéig szabad a választás. Alapfelszerelés a bőrözött ülés és műszerfal, a fűthető első ülések, a klímaberendezés, az okostelefon-integráció, az USB töltőaljzatok, a hifi-berendezés és a tolatókamera. Opcióként Recaro első ülések, hátsó ülésfűtés, digitális visszapillantó tükör, de akár bukókeret, emelt futómű, csörlő és vonóhorog is rendelhető, ha komoly terepezésen töri a megrendelő a fejét Amint sejthető, mindez nem olcsó. A program induló ára nettó 175 000 angol font, azaz kb. 83 millió forint. Forrás: Smarter Media Fotók: inverted-ev.com  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre