Hirdetés

Vicsorogva érkezett az Audi jövője

Az Audi Q8 tanulmányautó a jövőre érkező új modellt vetíti előre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Extrém arccal debütált az Audi legújabb tanulmányautója, a Q8 konnektoros hibrid hajtásláncot és kilincs nélküli ajtókat mutat. A tetővonal nem annyira kupés, mint a konkurenseknél.

Finomnak nem nevezhető a megjelenése, inkább impozáns és brutális. A Q8 tanulmányautó jegyeihez jó lesz, ha hozzászokunk

Megérkezett az Audi legújabb tanulmányautója, a Q8 a kupé SUV-k harcába száll be, legalábbis a gyártó szerint. Formája viszont nem annyira kupé, mint a BMW X6 vagy a Mercedes GLE esetében, ha marad a sziluett, azoknál biztosan nagyobb hátsó fejteret ad majd. A Q8 jövőre érkezik, így túl sok lehetetlen megoldást nem rejt a tanulmányautó, hajtásláncát is alaposan megmutatták. Az új generációs e-tron rendszer fő egysége egy 3,0 literes V6-os TFSI benzinmotor, ami önmagában 329 lóerőre képes, ezt egészítették ki a váltóházba épített 135 lóerős villanymotorral.

445 lóerő az e-tron plug-in hibrid rendszer összteljesítménye. 3.0 TFSI benzines a fő egység, a váltóházba építették a villanymotort, teljes hatótávja 1000 kilométer, tisztán villannyal 60-ra képes

Hirdetés

Összteljesítménye így 442 lóerő, amivel a Q8 e-tron 5,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra. A rendszert egy 17,9 kWh-ás lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Ezzel a Q8 e-tron 60 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, ami amellett, hogy szép teljesítmény, akadály nélküli zöldrendszámot jelent nálunk. 7,2 kW-os töltőről 2,5 óra a teljes feltöltés, a benzintankkal együtt így a Q8 teljes hatótávja 1000 kilométer. Emellett a rendszer állandó quattro összkerékhajtással dolgozik, valamint nyomatékvektoros kanyarstabilizálóval, ami tulajdonképpen az ívbelső kerekeket fékezgeti a gyorsabb kanyarvétel érdekében.

Sarkosabb a belső, de lényegében hasonlót rejt a jelenlegi Q7 és az A4 is. A tanulmány hátra csak két ülést kapott, köztük tablet-szerű kezelőfelülettel

Külsejét tekintve rengeteg új jegyet mutat a tanulmányautó, kezdve az igencsak hangsúlyos, függőleges rácsozású maszkkal. A különös tekintetet kölcsönző, Matrix fényszórók lézer technológiával dolgoznak, a nappali menetfény, valamint az autó teljes szélességét átfogó hátsó lámpa LED-ekkel. Futóműve légrugós, a legfölső és a legalacsonyabb állása között 9 centiméter a különbség, tengelytávja kereken 3 méter. Különleges megoldás az ajtók nyitása, a Q8 tanulmányautó nem kapott kilincseket, az oszlopokon világító Audi embléma érintésével pattannak fel az ajtónyitók, nem lehetetlen, hogy ezt a részletet megtartják. A belső hűen tükrözi a mai Audikat, mint az A4, vagy a Q7, de egy kicsit sarkosabb, élesebb vonalakkal szabott. A Virtual Cockpit itt is 12,3 colos kijelzővel mutatja a sebességet és a fontosabb információkat, de új dizájnt kapott.

A gyártásra érett Q8 valamikor jövőre érkezik, lehet, hogy marad az érintéses ajtónyitás

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?