Világelső technológiával, itt az új Infiniti QX50

Váltózó kompressziójú motorral érkezett az Infiniti új SUV-ja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A V6-os motort egy 35%-kal hatékonyabb négyhengeres turbósra cserélték, ezt a hatékonyságot pedig eddig nem mutatott technológiával érték el.


Egyelőre csupán egy fotót mutatott az Infiniti, ám technikai információból annál többet árult el az új QX50-ről. A Nissan prémium szegmenst célzó almárkájának új modellje méretben a BMW X3 osztályában játszik, de világelső motortechnológiát hoz. Az új QX50 kétliteres turbós benzinmotorja 268 lóerős és 380 Nm nyomaték leadására képes, mindezt úgy, hogy az egyébként állandó kompressziót képes az igénybevételnek megfelelően alakítani. Ha takarékosan vezetünk, akkor 14:1, ha sportosan használjuk és kihoznánk belőle a teljes teljesítményt, akkor 8:1-es kompresszióarányt is képes kialakítani a hengerekben.
Hirdetés

Az új QX50 motorjához fokozatmentes, vagy más néven CVT váltót párosítottak, ezzel állítólag még hatékonyabb a fogyasztást tekintve. Az új motor a gyártó szerint 35%-kal takarékosabb a korábbi V6-osnál, ami nem meglepő.Az új QX50 emellett még gyors is, az elsőkerekes kivitel 6,7, az összkerekes 6,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Az Infiniti emellett azt is bejelentette, hogy az új QX50 vezetéstámogató rendszereként egy az egyben a Nissan ProPilot szoftverét használták, így képes tartani a távolságot az előttünk haladó mögött, valamint a sávtatást is kormányfordítással intézi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?