A Porsche is beszállt a Formula E-be
Erőteljesen vonzza a nagy autógyártókat a Formula E, ahová a következő szezonra megérkezik a Porsche is. Így már ott van az Audi, a BMW, a DS révén a PSA, a Jaguar, a Mercedes, a Mahindra és a Nissan is. Természetesen a Porsche is hasznot szeretne húzni a részvételből, méghozzá a marketing értéken kívül az utcai villanyautóik fejlesztéséhez szándékoznak tapasztalatokat szerezni.
Mivel egyenkasztnit használnak a sorozatban, így csak a fényezése egyedi csapatonként
A márkától jól megszokott módon a versenyautó nevében is szerepel a 9-es szám. Egészen pontosan 99X Electric névre keresztelték, bár tény, hogy a karosszériát a Dallara szállítja minden csapatnak. Így csak a lemezek alatti technika igazi Porsche, pontosabban még az sem teljesen, mert az akksikat is egységesítette a sorozat szabályzata.
A Formula E kedvéért hagyott fel az LMP1 programmal a Porsche
Szóval a gyártók csak a motort, az invertert és az erőátvitelt hozzák házon belülről és szigorú technikai szabályzat segít abban, hogy szoros maradjon a versengés. A Porsche hajtásláncának teljesítménye 340 lóerő, de a versenyeken csak 272 lóerő használható, kivéve a „támadó módot”, amikor 320 lóerőre nő a teljesítmény. A versenyautók elképesztően gyorsulnak, hiszen 2,8 másodperc alatt 100-on vannak, viszont a végsebességük „csak” 280 km/óra, de ez is elég a kizárólag városi pályákon induló mezőnynek a látványos versenyzéshez.
Hivatalosan TAG Heuer Porsche FE Team a csapat neve. A szezon november 22-én kezdődik Szaúd-Arábiában