Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Mercedes-Benz EQC, Renault Zoe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Érdekes móka ez az Év Magyar Autója zsűrizés, a kollégákkal már kidolgoztunk egy elég alapos pontozást, több szempontot megadnak a katalógusadatok és persze az árak, de a személyes próba sosem maradhat el. Ennek megfelelően időről időre készítünk csoportteszteket, be kell valljam a nyári, az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace összevetését is adó szeánszunk óta is volt már pár, hamarosan írok is róluk, ám újdonság-értékét tekintve a legutóbbi volt a leginkább meghatározó. Bár hivatalos hazai árlistája nincs még az új, 52 kWh-s akkumulátorral szerelt és a 22 kW-os AC töltés mellett CCS csatlakozóval 50 kW-os DC tölthetőséget is adó Renault Zoénak, őt is megszereztük. Össze is vetettük az egyik konkurensének tekinthető Kia e-Niróval, valamint az Év Zöldautója 2020 díjért szintén induló Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC is szerepelt a villámteszten, ami persze inkább tapasztalatgyűjtés volt, mint valós összevetés, hiszen egyrészt röpke volt, másrészt más-más szegmensből valók, ugyanakkor mind érdekesek azoknak is, akik csak érdeklődnek a villanyautók iránt. Amúgy a Zoe és az e-Niro nem áll vészesen messze egymástól, ahogyan az e-tron és az EQC sem.
Méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Audi e-tron4901193516292928660-1725
Mercedes-Benz EQC4761188416242873500
Kia e-Niro4355180515452700451
Renault Zoe4084173015622588338-1225

Le kell szögezni a Zoe a legkisebb és messze a legolcsóbb, a 1,5 millió forintos állami támogatással vélhetően az új is 9 millió forint alatt megkapható lesz, míg a Kia e-Niro alapverziója azzal is csupán ezer forinttal olcsóbb 10 millió forintnál. A nálunk járt „fullfull”, azaz nagyobb akkupakkos és Platinum felszereltségű azonban azzal is 12,849 millió forint, igaz, még mindig jóval olcsóbb, mint a prémium SUV-ok. A Mercedes-Benz EQC nem csak 26,294 millió forintos alapárával, hanem a tesztautó 29,453 milliós árcédulájával is jóval olcsóbb, mint az Audi e-tron, ami 55 quattro változatával 28 475 940 forinttól kapható, a megjelent tesztautóval pedig 39 394 690 forintos értéket képviselt.
Belső méretek
Audi e-tronMercedes-Benz EQCKia e-NiroRenault Zoe
Belső szélesség elöl [mm]1560152015101365
Belső szélesség hátul [mm]1510146014701335
Belmagasság elöl [mm]920-990870-970890-930960
Belmagasság hátul [mm]960930890890
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm]270280255230
Ülőlap hossza elöl [mm]540500-550500500
Ülőlap hossza hátul [mm]520480490470
Csomagtér maximális szélessége [mm]1400137012101060
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm]1050110010601010
Csomagtér magassága [mm]440-670380-600370-720590-900
Csomagtér hossza [mm]10201010750630
Csomagtér hossza üléshajtással [mm]1900190017001500
Raktérnyílás szélessége [mm]110010201090925
Raktérnyílás magassága [mm]840780720800

Ami az erőszinteket illeti, a Zoe 135 lóerőt és 245 Nm nyomatékot ad, méltó ellenfele lenne a Kia e-Niro alapváltozata 136 lóerejével, bár a Zoe 395 kilométeres hatótávjához közelebb áll az e-Niro Long Range, ami 204 lóerős és 455 kilométeres hatótávot hirdet. A két autó között egyébként nem a teljesítmény a legnagyobb különbség, ugyanis csakis fronthajtással a Kia teljesítménye sem használható ki, sőt, nagy ereje akár hátrány is lehet. Nyirkos időben, nyári gumikkal is jobban gyorsult 60 km/órára a Zoe, ugyanis az e-Niro még menet közben is elkapart a menetpedál erősebb nyomására. Ennek ellenére vitathatatlan, hogy igényesebb, jobban vezethető autó az e-Niro, ám felára messze nem biztos, hogy megéri.
Hirdetés
Műszaki adatok, árak
Audi e-tron 55 quattroMercedes-Benz EQC 400 4MaticKia e-Niro Long RangeRenault Zoe Z.E. 50 R135
Teljesítmény300 kW/408 LE300 kW/408 LE150 kW/204 LE100 kW/135 LE
Nyomaték664 Nm765 Nm395 Nm245 Nm
Akkumulátor kapacitása95 kWh80 kWh64 kWh52 kWh
TölthetőségAC: 11 kW, DC: 150 kWAC: 7,2 kW, DC: 110 kWAC: 7,2 kW, DC: 77 kWAC: 22 kW, DC: 52 kW
Gyorsulás 0-100 km/h5,75,17,69,5
Végsebesség [km/h]200180167140
Fogyasztás - WLTP, vegyes23,7 kWh/100 km22,3-25 kWh/100 km14,5-15,9 kWh/100 km17,7
Elvi hatótáv360 km374-417 km455 km386 km
Saját tömeg [kg]2565242517901502
Megengedett össztömeg [kg]3130293022301988
Alapár*28 475 940 Ft26 294 080 Ft11 049 000 Ft~9 000 000 Ft
A tesztautó ára*39 394 690 Ft29 453 840 Ft12 849 000 Ftnincs adat
*ahol elérhető, állami kedvezménnyel
A két nagy SUV esetén a legfőbb tapasztalat, hogy az Audi hajszálnyit tágasabb és akármennyire is meglepetés, nagypapásabb autó. Hiába a nagyjából azonos, 400 lóerő feletti teljesítmény, az EQC 130 kilogrammal könnyebb, s hajtásrendszere is hatékonyabb. Érzésre és az Audi mellé állítva is jobban gyorsult az EQC, de ha ez nem lenne elég, minden helyzetben takarékosabb is volt. Ha már fogyasztás: a Groupama Tanpálya leginkább elővárosi, országúti eco körén a Zoe magasan a legtakarékosabb volt 12,8 kWh/100 km, a WLTP adatánál is kedvezőbb étvággyal, ám az autópályás, 130 km/órás hajtást is tartalmazó körön már az e-Niro bizonyult a leginkább aszkétának, 15,6 kWh/100 km értékkel, ugyanekkor a prémium SUV-ok étvágya már a 25 kWh/100 km feletti volt. Bár hatótávban mind 400 kilométer körüli értékeket ígérnek (az Audi 360, a Mercedes-Benz 374-417 kilométert hirdet), a valóságban ez csak a két kisebb méretű villanyautóval hozható.
Mért fogyasztásértékek (kWh/100 km)
Audi e-tronMercedes-Benz EQCKia e-NiroRenault Zoe
Eco körön25,420,613,312,8
Vegyes üzemben27,125,315,617,4

Összességében mind a négy versenyző érdekes alternatíva, nálam egyértelműen a négy közül még frissített és valóban sokat fejlődött utasterével is a mezőny legegyszerűbb utasterét Zoe a nyertes: nem csak legalacsonyabb ára, hanem egyedülállóan gyors, 22 kW-os AC tölthetősége miatt is. Ugyanakkor elismerem, igényességével és masszívságával az e-Niro is nagyon jó ajánlat. A két prémium SUV nem meglepő módon prémium termék, hozzájuk a vastagabbik buksza szükséges, a tesztautók közül én mindenképp az olcsóbb és kisebb fogyasztású versenyzőt választanám.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?