Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Mercedes-Benz EQC, Renault Zoe

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Érdekes móka ez az Év Magyar Autója zsűrizés, a kollégákkal már kidolgoztunk egy elég alapos pontozást, több szempontot megadnak a katalógusadatok és persze az árak, de a személyes próba sosem maradhat el. Ennek megfelelően időről időre készítünk csoportteszteket, be kell valljam a nyári, az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace összevetését is adó szeánszunk óta is volt már pár, hamarosan írok is róluk, ám újdonság-értékét tekintve a legutóbbi volt a leginkább meghatározó. Bár hivatalos hazai árlistája nincs még az új, 52 kWh-s akkumulátorral szerelt és a 22 kW-os AC töltés mellett CCS csatlakozóval 50 kW-os DC tölthetőséget is adó Renault Zoénak, őt is megszereztük. Össze is vetettük az egyik konkurensének tekinthető Kia e-Niróval, valamint az Év Zöldautója 2020 díjért szintén induló Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC is szerepelt a villámteszten, ami persze inkább tapasztalatgyűjtés volt, mint valós összevetés, hiszen egyrészt röpke volt, másrészt más-más szegmensből valók, ugyanakkor mind érdekesek azoknak is, akik csak érdeklődnek a villanyautók iránt. Amúgy a Zoe és az e-Niro nem áll vészesen messze egymástól, ahogyan az e-tron és az EQC sem.
Méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Audi e-tron4901193516292928660-1725
Mercedes-Benz EQC4761188416242873500
Kia e-Niro4355180515452700451
Renault Zoe4084173015622588338-1225

Le kell szögezni a Zoe a legkisebb és messze a legolcsóbb, a 1,5 millió forintos állami támogatással vélhetően az új is 9 millió forint alatt megkapható lesz, míg a Kia e-Niro alapverziója azzal is csupán ezer forinttal olcsóbb 10 millió forintnál. A nálunk járt „fullfull”, azaz nagyobb akkupakkos és Platinum felszereltségű azonban azzal is 12,849 millió forint, igaz, még mindig jóval olcsóbb, mint a prémium SUV-ok. A Mercedes-Benz EQC nem csak 26,294 millió forintos alapárával, hanem a tesztautó 29,453 milliós árcédulájával is jóval olcsóbb, mint az Audi e-tron, ami 55 quattro változatával 28 475 940 forinttól kapható, a megjelent tesztautóval pedig 39 394 690 forintos értéket képviselt.
Belső méretek
Audi e-tronMercedes-Benz EQCKia e-NiroRenault Zoe
Belső szélesség elöl [mm]1560152015101365
Belső szélesség hátul [mm]1510146014701335
Belmagasság elöl [mm]920-990870-970890-930960
Belmagasság hátul [mm]960930890890
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm]270280255230
Ülőlap hossza elöl [mm]540500-550500500
Ülőlap hossza hátul [mm]520480490470
Csomagtér maximális szélessége [mm]1400137012101060
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm]1050110010601010
Csomagtér magassága [mm]440-670380-600370-720590-900
Csomagtér hossza [mm]10201010750630
Csomagtér hossza üléshajtással [mm]1900190017001500
Raktérnyílás szélessége [mm]110010201090925
Raktérnyílás magassága [mm]840780720800

Ami az erőszinteket illeti, a Zoe 135 lóerőt és 245 Nm nyomatékot ad, méltó ellenfele lenne a Kia e-Niro alapváltozata 136 lóerejével, bár a Zoe 395 kilométeres hatótávjához közelebb áll az e-Niro Long Range, ami 204 lóerős és 455 kilométeres hatótávot hirdet. A két autó között egyébként nem a teljesítmény a legnagyobb különbség, ugyanis csakis fronthajtással a Kia teljesítménye sem használható ki, sőt, nagy ereje akár hátrány is lehet. Nyirkos időben, nyári gumikkal is jobban gyorsult 60 km/órára a Zoe, ugyanis az e-Niro még menet közben is elkapart a menetpedál erősebb nyomására. Ennek ellenére vitathatatlan, hogy igényesebb, jobban vezethető autó az e-Niro, ám felára messze nem biztos, hogy megéri.
Hirdetés
Műszaki adatok, árak
Audi e-tron 55 quattroMercedes-Benz EQC 400 4MaticKia e-Niro Long RangeRenault Zoe Z.E. 50 R135
Teljesítmény300 kW/408 LE300 kW/408 LE150 kW/204 LE100 kW/135 LE
Nyomaték664 Nm765 Nm395 Nm245 Nm
Akkumulátor kapacitása95 kWh80 kWh64 kWh52 kWh
TölthetőségAC: 11 kW, DC: 150 kWAC: 7,2 kW, DC: 110 kWAC: 7,2 kW, DC: 77 kWAC: 22 kW, DC: 52 kW
Gyorsulás 0-100 km/h5,75,17,69,5
Végsebesség [km/h]200180167140
Fogyasztás - WLTP, vegyes23,7 kWh/100 km22,3-25 kWh/100 km14,5-15,9 kWh/100 km17,7
Elvi hatótáv360 km374-417 km455 km386 km
Saját tömeg [kg]2565242517901502
Megengedett össztömeg [kg]3130293022301988
Alapár*28 475 940 Ft26 294 080 Ft11 049 000 Ft~9 000 000 Ft
A tesztautó ára*39 394 690 Ft29 453 840 Ft12 849 000 Ftnincs adat
*ahol elérhető, állami kedvezménnyel
A két nagy SUV esetén a legfőbb tapasztalat, hogy az Audi hajszálnyit tágasabb és akármennyire is meglepetés, nagypapásabb autó. Hiába a nagyjából azonos, 400 lóerő feletti teljesítmény, az EQC 130 kilogrammal könnyebb, s hajtásrendszere is hatékonyabb. Érzésre és az Audi mellé állítva is jobban gyorsult az EQC, de ha ez nem lenne elég, minden helyzetben takarékosabb is volt. Ha már fogyasztás: a Groupama Tanpálya leginkább elővárosi, országúti eco körén a Zoe magasan a legtakarékosabb volt 12,8 kWh/100 km, a WLTP adatánál is kedvezőbb étvággyal, ám az autópályás, 130 km/órás hajtást is tartalmazó körön már az e-Niro bizonyult a leginkább aszkétának, 15,6 kWh/100 km értékkel, ugyanekkor a prémium SUV-ok étvágya már a 25 kWh/100 km feletti volt. Bár hatótávban mind 400 kilométer körüli értékeket ígérnek (az Audi 360, a Mercedes-Benz 374-417 kilométert hirdet), a valóságban ez csak a két kisebb méretű villanyautóval hozható.
Mért fogyasztásértékek (kWh/100 km)
Audi e-tronMercedes-Benz EQCKia e-NiroRenault Zoe
Eco körön25,420,613,312,8
Vegyes üzemben27,125,315,617,4

Összességében mind a négy versenyző érdekes alternatíva, nálam egyértelműen a négy közül még frissített és valóban sokat fejlődött utasterével is a mezőny legegyszerűbb utasterét Zoe a nyertes: nem csak legalacsonyabb ára, hanem egyedülállóan gyors, 22 kW-os AC tölthetősége miatt is. Ugyanakkor elismerem, igényességével és masszívságával az e-Niro is nagyon jó ajánlat. A két prémium SUV nem meglepő módon prémium termék, hozzájuk a vastagabbik buksza szükséges, a tesztautók közül én mindenképp az olcsóbb és kisebb fogyasztású versenyzőt választanám.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?