Virtuális aukción keresi gazdáját egy 007-es Peugeot

Az egyik legmenőbb oroszlános modell a kalapács alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem azért 007-es a szóban forgó Peugeot, mert a brit titkosszolgálat tagja. A számkombináció egy rali versenyautót takar.

A veterán versenyautókra szakosodott Silverstone Auctions megszervezte első távlicitjét, hiszen a járvány miatt másként nem lehetne manapság érverést rendezni. Az online aukción pedig a maga nemében egyedülálló Peugeot 205 T16 E1 B-csoportos rali versenyautó is ott lesz az új gazdát kereső gépek között. A Peugeot Sport UK 1984-ben építette az autót, és bár soha nem versenyzett hivatalos gyári színekben, a története azért színes és izgalmas. A kalapács alá küldött példány az S007-es szériaszámot viseli, és egy amerikai vállalkozó, Jon Woodner rendelte meg attól a Des O’Delltől, akinek első, 1981-es rali világbajnoki címét köszönhette a Peugeot Talbot Sport, és akire Jean Todt csapatvezető a 205 T16 fejlesztését is bízta.
Hirdetés
Woodner tehetséges raliversenyzőnek számított, és abban bízott, hogy a B-csoportos versenyautó volánja mögött nagyobb sikereket érhet el az amerikai motorsport egyesület, az SCCA által szervezett bajnokságokon. Az S0007 alvázszámú Peugeot 1984 decemberében debütált élesben, de utána kényszerszünet következett. 1985-ben garázsban pihent a gép, majd 1986-ban Woodner hét ralira nevezett be, ebből öt alkalommal dobogón zárt. A szezon legizgalmasabb pontja a decemberi Olympus-rali volt, amely abban az évben a WRC naptárában is szerepelt, ezért a 007-es gyári támogatásban részesült, megkapva a legújabb fejlesztésű alkatrészeket. 1987-ben további három dobogós helyezést hozott a Peugeot versenyautó, 1988 tavaszán pedig kategóriagyőzelmet. Legszebb eredménye egyben az utolsó is volt, ugyanis Jon Woodner néhány héttel később sajnos repülőgép-balesetben életét vesztette.
Hirdetés
Gondos gazdájának özvegye kiváló állapotban őrizte meg a T16-ost, sokáig elhárítva a vételi ajánlatokat. 2000-ben végül mégis gazdát cserélt az autó: Új-Zélandra szállították, ahol a helyi ralisport egyik legnagyobb alakja, Ron McMillan újjáépítette, hogy ütőképes versenyautóként éljen tovább. Kicserélték a motorvezérlést, a turbófeltöltőt, a befecskendezést, a kábelkorbácsokat, az üléseket és a biztonsági berendezéseket, valamint átszerelték a felfüggesztést. Az ezt követő években sikeresen szerepelt a Brit Nemzetközösség államaiban szervezett ralikon és túraversenyeken, majd 2005-ben egy korábbi Peugeot gyári versenyző, a brit Kevin Furber tulajdonába került. Rendszeres résztvevője az óvilág legpatinásabb motorsport-rendezvényeinek, és bár több mint harminc éves, a mai napig megőrizte azt a tiszteletet követelő agresszivitást, ami olyan lenyűgözővé, utánozhatatlanná (és életveszélyessé) tette a rali egykori királykategóriájának képviselőit. Az S007-es alvázszámú versenyautó hiánytalan dokumentációval, az autót ábrázoló korabeli újságcikkekkel és filmekkel, valamint rengeteg cserealkatrésszel (beleértve azt az ezredfordulón beépített váltót, amelynek a helyére most visszaszerelték az eredeti specifikáció szerinti, hatfokozatú H-sémás sebességváltót) kerül a kalapács alá. A motorsport-történeti ritkaság a várakozások szerint 260-290 ezer angol fontért, azaz nagyságrendileg 105-115 millió forintért cserélhet gazdát a május 23-i online aukción.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?