A Škoda Favorit közel 90 éves múltra tekint vissza, azonban a legtöbbeknek nem az 1936 és az 1941 között gyártott luxusfelszereltsésű felsőkategóriás gépjármű, hanem az 1988 és 1995 között készülő ferdehátú kisautó jut az eszébe. A cseh márka történetében ez volt az első típus, amelyben előre építették be a motort, de az elsőkerék-meghajtású Škodák történetében is ez volt az első. Készült belőle kombi is Forman néven is, azonban mindegyikben közös volt az 1,3 literes, négyhengeres benzinmotor, amely akár 67 lóerőt is ki tudott préselni magából. Később ezt a típust váltotta a Felicia.
A Škoda azonban most visszanyúlt a Favorithoz, és megálmodott egy koncepcióautót a mai trendeknek megfelelően. A tanulmány a márka aktuális formanyelvének (Modern Solid) szellemében készült, persze rengeteg utalással az elődre. Ilyen az oldalra tolt márkajelzés, illetve a nappali menetfények grafikája is "eredeti" modellre hajaznak. Hátulról nézve már markánsabb a különbség: a gyártót hirdető felirat háttérvilágítást kapott, illetve a leegyszerűsített lámpatestekbe is nehéz belelátni a korábbi megoldást. Nem meglepő, hogy a 21. századi Favorit jóval nagyobb, viszont ez szándékos, hiszen a tervező Ljudmil Slavov elektromos autóként álmodta újra, így kell az extra hely a nagyfeszültségű akkumulátor számára.
A Favoritról ugyan több fotót is közzétettek, viszont ezek mind renderfelvételek vagy skiccek, fizikai példány jelenleg nem létezik az újragondolt verzióból. A Škoda egy izgalmas projektként mutatta be a 21. századi Favorit megálmodását, egy szót sem ejtettek forgalmazásról, így jó eséllyel a koncepcióból nem készül majd sorozatgyártásra kész verzió.