Visszatérhet a V8-as a Jeep Wranglerbe

A Jeep Wrangler Rubicon 392 koncepcióautóval érdeklődik a márka, van-e igény a nagy motorra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most örüljön jó feltűnően az, aki nyolchengerest szeretne látni a Jeep terepgépében - kellő érdeklődés esetén ugyanis be is vezethetik.

Alaposan szélesíti a motorpalettáját a Jeep: nemrég számoltunk be róla, hogy hamarosan konnektoros hibrid modellekkel, később pedig akár teljesen elektromos verziókkal is előállhatnak majd. Bár egyetértünk a cég indoklásával, miszerint a terepautózás igazából motorhang nélkül még inkább élvezhető, a márka rajongói bizonyára szívesebben látnának hörgő amerikai nyolchengereseket az off-roaderek orrában a néma villanymotorok helyett. A zöld erőforrások alacsony károsanyag-kibocsátása talán lehetővé is teszi majd a benzinfalók bevezetését, ennek lehetőségét vizsgálja most a Jeep a Wrangler Rubicon 392 koncepcióautóval.
Hirdetés
A 392-es szám a 392 köbinches lökettérfogatra utal, ami a mai újautó-piacon hallatlan, 6,4 literes motort jelentene. A nyomatékkal biztosan nem lenne probléma, akár 610 Nm is rendelkezésre áll a tanulmányautóban, valamint 450 lóerő. Ezzel kevesebb mint 5 másodpercig tart a 0-100 km/h-s sprint, de a terepezni vágyókat valószínűleg jobban érdeklik az off-roader képességek. A Jeep szinte mindent belepakolt, amire csak volt lehetőségük: elektromos első és hátsó differenciálzár, 37 colos sárgumik, Mopar karosszéria-emelő (ami 5 cm-rel magasít), illetve kétsebességes osztómű, ami a nyolcsebességes automataváltótól a két tengelyig juttatja el a hajtóerőt. A gumikat a 17 colos felnikre speciális eljárással rögzítették, hogy sziklamászás közben is egyben maradjon a szerkezet. A megközelítési szög 51,6, az elhagyási 40,1 fokos. A sok technológiai finomság beépítését többek között az új motortartó bakok, emelt motorháztető, kavicsvédő lemezek, acél lökhárítók és acél alvázvédő teszik lehetővé. Természetesen jár vonóhorog is a kocsihoz, ráadásul bronz árnyalatban - sőt, ugyanilyen színt kaptak a felfüggesztések és rugóik, illetve a felnik is. Az ajtók szellősebbek lettek és levehetők, és a puhatető is eltűnik egy gombnyomásra, így az állítható hangzású kipufogókból még hangosabban hallható az izmos V8-as morgása. A beltérben vörös árnyalatú bőrülések várják a kalandvágyó utasokat arany varrással és sportkormánnyal. A Wrangler Rubicon 392 egyelőre sajnos csak koncepcióautó, ám a Jeep elmondása szerint fontolóra vették a V8-as erőforrás bevezetését, ez azonban a piaci fogadtatástól is függ. Ha a nyolchengeres mellett döntenek, az 1981-es Jeep CJ óta ez lesz az első Wrangler egy ilyen blokkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?