Visszatért a GTi név a Peugeot palettájára

Elektromos hot hatch lett a legújabb GTi Peugeot

A kisautó kategória egyik legnépszerűbb típusán, a 208-ason látható újra a GTi felirat. Természetesen nem csak egy plakettről van szó, a mérnökök igyekeztek méltóvá tenni az autót a betűkombináció viselésére

Negyven évvel ezelőtt a Peugeot 205 GTi történelmet írt. A kezdetben 1,6 literes, majd később 1,9 literes benzinmotorral kínált modell nagyban hozzájárult a kis, sportos autók népszerűségéhez. A GTi jelölés aztán a négy évtized alatt több típusra is felkerült, gondoljatok csak a 306, a 206 és a 207 megvadított változataira. Most az aktuális 208-asból is élményautót faragtak, ám ezúttal villanymotorral.

Az E-208 GTi összesen 280 lóerőt tud 345 Nm forgatónyomaték kíséretében. Ezzel 5,7 másodperces a százas gyorsulása, végsebesége pedig 180 km/h. Jól látszik a képeken, hogy szélesítették a nyomtávokat, viszont az nem látható, hogy részlegesen önzáró differenciálművet is kapott és újrahangolták a futóművet, ami gondoskodik a még élvezetesebb vezethetőségről, ám a tömeg továbbra is az élményautók ellensége. Viszont erről csak annyit árult el a Peugeot, hogy a tömeg lóerő arány 5,7 kg/lóerő. A hajtásához az energiát 54 kilowattórás akkumulátor tárolja, így 350 km lehet a hatótávolsága. Alapvetően 7,4 kilowattal tölt oszlopról és fali rendszerről, de tudja a 100 kilowattos villámtöltést is. A Peugeot erre a modellre is 8 év vagy 160 000 kilométer garanciát vállal (az akkumulátorra is), a márkakereskedésekbe az év második felében érkezhet, de az árát egyelőre csak tippleni lehet, körülbelül 14,5 millió forintnyi euróra saccolja a külföldi sajtó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre