Visszatért a Jaguar E-Type

Jaguar E-Type Speedster az Eagle-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az E-Type-ok terén komoly tapasztalattal rendelkező Eagle manufaktúra elkészítette az 50 éves modell mai reinkarnációját.


Közel 30 éve javít és restaurál E-Type-okat az angol Eagle manufaktúra. Gyakorlatilag vadonatúj gépeket építenek és kínálnak eladásra, így a típus ötvenedik születésnapja adta magát, hogy olyan példányt készítsenek, amilyen még sosem volt. Az alumínium karosszéria nem vadonatúj ötlet, hiszen pontosan egy tucatnyi, azaz 12 példány épült belőle gyárilag is, igaz egy már elpusztult, egyet pedig Coupé karosszériássá alakítottak az évek során.
Az Eagle azonban most nem csupán könnyű, hanem eddig sosem látott teljesítményű E-Type-ot állított kerékre. A mindössze 1008 kilogramm önsúlyú Speedstert az eredeti, azaz soros hathengeres, de 4,7 literes lökettérfogatúra növelt, injektoros benzinmotor hajtja, mely átépítésének köszönhetően 310 lóerőt és 460 Newtonméter forgatónyomatékot termel. Az idei Salon Privé, londoni Concours d'Elgance-on, azaz autó-szépségversenyen bemutatkozott E-Type Speedstert az említett erőmű kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás tempóra, és a hamisítatlanul angol élményautót akár 250 km/órás tempóval viheti. A mai szupergépeket idéző, 3 kilogramm/lóerő tömeg-teljesítményarányú E-Type vezetési élménye teljesen sterilnek ígérkezik, a hátsókerék hajtású autóba nem tettek semmiféle vezetést támogató elektronikát, mindössze önzáró differenciálművet, állítható keménységű lengéscsillapítókat, és előre 315, hátra pedig 280 mm átmérőjű, hűtött, négydugattyús nyergekkel szorongatott féktárcsákat alkalmaztak a kellemesebb vezethetőségért. A megjelenésével az eredeti E-Type-ot hozó, jellemzőivel azonban fickósabb mai Speedster áráról egyelőre nem árult el részleteket az Eagle.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?