Immár alapáron LED, a csúcsverzióknál adaptÃv LED fényszórós az Opel Crossland. Minél inkább szembÅ‘l nézzük, annál inkább tűnik új modellnek. Motorpalettája változatlan: 1,2-es háromhengeres benzinesek és 1,5-ös dÃzel választható
A lámpákat elöl-hátul zongoralakk betét köti össze, elöl köré kerül a Vizor csÃk is
Egy újabb autóbemutató, amit áthúzott a COVID. Az új Opel Crosslandből egy gyári példány is érkezett hazánkba, ám eseményt végül nem tudott rá szervezni az Opel. Az Év Magyar Autója/Magyarország Autója zsűrivel azonban vezethettük az újdonságot. Az Opel terminológiájában a Crossland is SUV, ez náluk a szegmens belépő modellje, felette áll a tavaly teljesen új generációval érkezett
Mokka és a konnektoros hibridként, 300 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtménnyel is elérhetÅ‘
Grandland X is. A Crossland frissÃtése az X betűt elvitte a modellnévbÅ‘l, a szabvány facelifteknél azonban jelentÅ‘sebb formai változást hozott. Az autó arca teljesen új, a Mokkára hasonlÃtó, azaz
felkerült a hűtőmaszk és a már mindenképp LED-es fényszórókat optikailag összefogó Vizor.
Természetesen újak a lökhárÃtók is, s ha szembÅ‘l nézzük a Crosslandet, újnak, a Mokkához nagyon hasonlónak tűnik.
A krómos és fekete ablakvonal helyett szÃneset, pirosat is hozhat már a Crossland
KellÅ‘en új az autó fara is, a lámpák, a csomagtérajtó és a lökhárÃtó mind-mind újak, mai divat szerint nagy betűkkel került fel a modellnév, de innen azért felismerhetÅ‘ az elÅ‘d, oldalról még inkább. A Crossland legfÅ‘bb változása talán, hogy palettája, pontosabban felszereltségkÃnálata elképesztÅ‘en kibÅ‘vült. A méreteit és műszakiságát tekintve lényegében változatlan Crossland ma már Edition, Business Edition, GS Line, GS Line+, Elegance, Business Elegance és Ultimate felszereltségekkel választható. Utóbbi a "mindent bele" csomag, a GS Line a sportos, de elképesztÅ‘en fontos, hogy már a kÃnálat második lépcsÅ‘jének számÃtó Business Edition csomagban alapáras az AGR tanúsÃtványos, fokozott komfortot adó vezetőülés, a GS Line+ és az Ultimate esetén az elsÅ‘ utasülés is AGR, ugyanezek már adaptÃv LED fényszórót kapnak, ugyanis ilyen is van az alapvetÅ‘en kis egyterűnek tűnÅ‘, SUV-nak mondott, az Év Magyar Autója összevetésben a családi autók kategóriájában induló Crosslandhez.
A beltér legfÅ‘bb változása az új infotainment és a műszerfal - opciós - szÃnes betétei
A két csúcsfelszereltség esetén mindkét elsÅ‘ ülés AGR tanúsÃtványos. A 15 centin tologatható hátsó üléssel egész nagy a hosszanti helykÃnálat
Hiába, hazánkban már egy ekkora, 4,2 méteres autó is öröm már, pláne újonnan. A csinosabb külsÅ‘ mögött természetesen a beltér is finomodott, új a természetesen okostelefon-tükrözÅ‘s infotainment és vele egy kicsit a középkonzol is, a beltér szÃnesebb és igényesebb anyagokat felvonultató lehet, szerepelhet vezeték nélküli telefontöltÅ‘, de maradt a hátsó ülés osztott, 15 centis úton tologathatósága, amivel tágas hátsó lábteret és fokozott csomagtérméretet is kaphatunk, sÅ‘t, nagyon jelentÅ‘s kompromisszumokat sem kell hozni egymás kárára, hiszen a legtágasabb, a kategóriában valóban nagy hátsó lábtérhez is 410 literes csomagtér társul, ez toldható még ülésdöntés nélkül is 520 literig.
SzembÅ‘l látványosabb a változás, de hátulról sem nehéz felismerni a frissÃtett, már X nélküli Crosslandet
Alapesetben is 410, a hátsó ülés tologatásával 520 literes, üléshajtással álpadlóval sÃk bázist adó a csomagtér
Nem csak a megjelenés lett sportosabb, az áthangolt (persze sablon rendszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengÅ‘karos) futómű és a kormányzás is jobb vezethetÅ‘séget Ãgér. Ebben lehet is valami, a rövid próbán autópályán is vezethettük az új Crosslandeket, nekem ráadásul a csúcsmotoros, 130 lóerÅ‘s, automata váltós verzió jutott oda. Elfogadhatóan ment, ám az orkán erÅ‘sségű oldalszélre igencsak érzékeny volt, s 130-nál étvágya sem volt szerény, 8,4 l/100 km átlag adódott - szemben az Ãgért 4,9-5,0 literes értékkel. Az amúgy a PSA-tól származó motorpaletta egésze Euro6d normás már, a belépÅ‘ továbbra is a turbó nélküli, 83 lóerÅ‘s 1,2-es. A háromhengeres blokk feltöltÅ‘vel 110 és 130 lóerÅ‘vel érhetÅ‘ el, utóbbihoz opció az automata váltó, ahogyan a négyhengeres, kézi váltóval 110, automatával 120 lóerÅ‘s dÃzelhez is. A kÃnálatban újdonság az IntelliGrip hangolható ESP, amivel könnyű terepen jobban boldogulhat a Crossland, de a kÃnálatban holttérfigyelÅ‘, távolságtartós tempomat, sávtartó, elsÅ‘ ülés- és kormánykerékfűtés, head-up display és parkolóasszisztens is szerepel.
Bár az Opel weblapján az új Crossland árlistájával még nem találkoztunk, a modell már kapható, a Használtautó.hu új ajánlatai között 5,599 ezer forintért már a második, Business Edition felszereltséggel, sok más mellett tolatóradarral, tempomattal, LED fényszóróval felszerelt alapmotoros példányt is találhatunk. Fájó leÃrni, de ennyi pénzért helykÃnálata és ellátmánya miatt az új Crossland nem is rossz ajánlat.
A Crosslandet az évad utolsó Év Magyar Autója dÃj csoporttesztjén vezethettük, a Jeep Compass 4xe, a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid és a Volkswagen Arteon Shooting Brake társaságában. Már egy hónap sincs, hogy megtudjuk az idei gyÅ‘zteseket