Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI DSG 4Motion teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.
Allspace utónévvel 21,5 centit nőtt a Tiguan, hátsó ajtaja és leghátsó ablaka is új, nyújtottabb vonalakat mutat
Nincs más megoldás, meg kell barátkozni a dízelmotorral. A Tiguannál 21,5 centivel hosszabb, így már 4,7 méteres Tiguan Allspace palettájáról a teszthét alatt húzták le a benzinmotorokat - információink szerint azért, mert nem teljesítik az ősztől kötelező WLTP norma szerinti emissziós értékeket. Így aztán maradt a dízel, amiből van, 150, 190 és 240 lóerős. Nálunk a középső teljesítményszintű járt, ami 400 Nm nyomatékával abszolút nem gyenge, a közel 1,8 tonnás autót is 8,6 másodperc alatt viszi 100 km/órára. Még ennél is fontosabb, hogy bármikor jól gyorsít, Németországban pedig az is pontot ér, hogy 210 km/órás végsebességre képes.
Off-road csomaggal a terepezést jobban engedő lökhárítókat kap, a 2,79 méteres tengelytávú autó persze semmiképp sem lesz komoly terepjáró
Felénk a Tiguan Allspace a VW egyetlen hétüléses SUV-ja, hiszen hiába van egyterűből Touran és Sharan is hét üléssel, hiába van ott az etalon Multivan, ha nekünk SUV kell, a Tiguan Allspace nem csak az egyetlen, hanem az első hétüléses VW SUV is Európában. Ennek megfelelően nem is siették el a munkát. Egyrészt viszonylag későn érkezett, másrészt a második generációs Tiguant elég alaposan át is gyúrták. A nyújtás már említetten a tengelytávot is érintette. A B-oszlopig ennek ellenére nincs változás, onnan viszont szemmel látható. Nyúltak a hátsó ajtók, nagyobb lett a második üléssor (maximális) lábtere is, szám szerint 5,4 centivel. Ha viszont hét üléses konfigurációt szeretnénk, aminek előállítását segíti, hogy a csomagtér fedőrolója padlórekeszbe rakható, akkor az emészthető leghátsó lábtér érdekében a középső sorét is az éppen elegendőre kell redukálni.
Hatalmasak az első ajtózsebek, ahogyan maga a belső szélesség is jelentős, 1,5 méter feletti. A műszerfal pont olyan, mint a Tiguanban - igényes, akár teljes egészében digitális műszerblokkos, puha műanyagos
Gyerekeknek elegendőek a hátsó ülések, ám Isofix gyerekülésrögzítőt csak a középső sor szélső helyein kapunk
Míg elöl kifejezetten jók az ülések, a második sorban csak korrektek, leghátul pedig a lehető legjobb szándékkal is csupán még megfelelőnek mondhatók. Az ülőlapok hossza sorban 520, 475, 375 milliméter. Hátrafelé haladva csökken a fejtér és a belső szélesség is. Bár a leghátsó sor leginkább gyerekeknek elegendő, Isofix csatlakozót egyedül a középső sor szélső helyein kapunk. Térhasznosításból így nem adható maximális pontszám a Tiguan Allspace-nek, ahogyan anyaghasználatból sem, mert hiába balzsamozó az anyagminőség elöl ülve, hátul már keményebb plasztikokkal találkozhatunk. Van, pontosabban lehet háromzónás klíma, azaz hőfokszabályzó hátul is, ahogyan USB és 12 V-os csatlakozó is. Az ülések távirányítással dönthetők síkba, így az alapesetben 700 literes raktér 1775 literesre bővíthető. Talán még fontosabb, hogy 7 ülés mögött is marad 230 liternyi tér, de ha a bővítés a cél, az utasülés támlája is síkba hajtható.
Még hét üléssel is egészen korrekt, 45 centi hosszú, 230 literes a csomagtér, ötüléses módban már 700 literes, több mint 1 méter hosszú csomagteret kapunk
Távirányítással hajthatjuk le a középső sor üléseit, a leghátsók öveit pedig befűzhetjük egy kis műanyaglap mögé, hogy ne legyen útban a fedőroló behúzásakor. A francia egyterűk után itt is kivehető a csomagtér lámpája
Igen, a Tiguan Allspace nagyjából azt tudja, amit a Skoda Kodiaq, szofisztikáltabb dizájnnal, akár adaptív LED fényszóróval, digitális műszerblokkal, és ami talán a legfontosabb: komfortosabb futóművel. Ugyanis máig emlékszem, hogy a hétüléses Kodiaq részterhelésnél igen kemény volt, míg most a Tiguan Allspace csupán másodmagammal és szintén nem kicsi, 18 colos, 235/55-ös abroncsot hordó felnikkel is egészen komfortosnak mutatkozott. Igazából a műszakiság az, amivel le tud nyűgözni a Tiguan - na persze a sofőrt és első utasét körülölelő minőségi és tágas beltéren túl. Nagyon ki van ez találva! A 2,0 literes TDI hiába hangos kifelé, a zajszigetelés elképesztően jó, ezért belül a csend a meghatározó. Elég jó a stop-start elektronika is, ami azt is figyeli, hogy mikor indul el az előttünk álló autó, így még az előtt indít, hogy mi levennénk lábunkat a fékpedálról. A stop-start amúgy auto hold funkcióval és az araszolófunkciós távolságtartós tempomattal is működik, hiszen annak szenzorát használja az előrehozott indításhoz is.
Felárért nem csak a menetfény, az egész fényszóró LED-es, az embléma mögött az ügyes és araszolófunkciós távolságtartós tempomat szenzora dolgozik. A rendszámot hagyjuk...
A TDI-hez csatlakozó 7 fokozatú DSG váltó régi ismerős, éles, de finom váltásokkal zongorázik, az előre- és a hátramenet között kissé lassan vált, de bőven szerethető. Leginkább azért, mert szűk lépcsőkkel is kellően hosszú végfokozatot ad, ami előnyösen hat a fogyasztásra: az 5,9 literes katalógus szerinti vegyes érték országúton simán alul is múlható, nekem például gond nélkül sikerült egy Balatonvilágos-Budapest távot 5,4-es átlaggal megtenni, de városban 9-10 literes étvágy adódik. Az sem rossz a közel 1,8 tonnás, összkerekes SUV-tól az általa kínált menetdinamikához mérten. Ugyanakkor könyörgöm, ne mondja senki, aki zömében városban jár, hogy az ő TDI-je is 5 litert fogyaszt, mint az én Priusom. Nem, az övé jellemzően 7-8 liter között, azaz több mint másfélszer annyit. Igaz, időnként amikor csak országúton megy, akkor tud 5-6 között is. A tesztátlagom egyébként 7,1 l/100 km lett, de ez meglehetősen aszkéta vezetéssel adódott.
4,7 méter hosszú, közel 1,8 tonna, százra mégis 8,6 másodperc alatt érhet a 190 lóerős, 400 Nm nyomatékú TDI-vel
A Tiguan Allsapce ára, mivel jelenleg csakis dízelmotorral kapható, eleve 9,5 millióróll startol, de a tesztelt 190 lóerős, DSG-váltós és összkerékhajtású, Highline verzió már 13,3 millióról indul. A tesztautó esetén ehhez még 1,3 millió forintnyi extrát rendeltek, ami ahhoz képest nem is vészes, hogy sok más mellett benne volt a navigáció, a parkolóasszisztens és hozzá a szenzorok, valamint a teljes kamerarendszer, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a finoman dolgozó távolságtartós tempomat és a sávtartó elektronika, valamint az elöl egész nagy részével nyitható panorámatető is. A 14,6 millió forintos vételár természetesen riasztó hatású, de rögtön lehúzható belőle 0,8 millió forint, ugyanis ennyi a márka "használtautó-beszámítási kedvezménye", és akkor még nem is beszéltünk egyedi árról vagy flottabónuszról. Azokkal már az emészthető szintre megy az Allspace ára is, minősége és tudása pedig egyértelműen meggyőző.
A hosszú utakat kedveli, autópályán pusztító, országúton kellemes és aszkéta cirkáló, városban méretével még nem vészesen nagy, fogyasztásával azonban ott nem takarékos, a csomagtérajtó láblendítésre is nyílik. Facebook Live videóban mutattuk, miként
Sokan el vannak szalva a fogyasztassal regi tobb mint 15 eves 1.6 benzinesre is azt irjalk , hogy 5 l a fogyasztas es ha 1 l benzinesre meg 3-4 liter fogyaszt azt irjak . A vw lupo 3l tobbet fogyaszt 3-nal a varosban inkabb 5 l