Volt egyszer egy elektromos Mercedes 190

30 éve debütált a villanyhajtású Mercedes 190 E

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Habár eltűnt a történelem süllyesztőjében, a villanymotoros Mercedes 190 is hozzájárult az elektromobilitás fejlődéséhez

Harminc évvel ezelőtt egy szép májusi napon, a hannoveri kiállításon a Mercedes bemutatta a 190-es típus (W201) villanymotorral hajtott változatát. Azonban ezt az autót nem tervezték piacra dobni, megszületésének célja a kísérletezés volt. Egy mozgó laboratóriumnak szánták, amelyben különböző hajtáskonfigurációk és akkumulátor-csomagok viselkedését vizsgálhatták. Elsősorban nátrium-nikkel-klorid és nátrium-kén akkumulátorokat teszteltek, amelyeknek nagyobb volt az energiasűrűségük, mint az ólom akksiknak.
Hirdetés
Egy évvel később már a Genfi Autószalonra is elvitték az elektromos 190-est, amelynek hajtásáról két villanymotor gondoskodott. Ezek a két hátsó kereket mozgatták, egyenként 22 lóerővel, tehát a rendszer összteljesítménye 44 lóerő volt. Az energiát a nátrium-nikkel-klorid akkumulátor tárolta és természetesen a fékenergiát is visszatáplálta a rendszer.
Hirdetés
Később, 1992-ben még nagyobb szabású tesztsorozatba kezdett a csillagos márka. Rügen szigetén a villanyhajtású járművek mindennapi használhatóságát vizsgálták. 60 személyautót és teherautót teszteltek, amelyhez a német állam 60 millió márkás támogatással járult hozzá. Ide 10 darab villanyhajtású 190-est vittek, amelyeket többek között taxisofőrök is használhattak. Az egyik példánnyal egy év alatt 100 ezer kilométert „tekertek”, miközben alig akadt vele probléma. A tesztsorozat egészen 1996-ig tartott, ám a Mercedes utána sem hagyott fel a villanyautók fejlesztésével, amelynek mai gyümölcse például az EQC.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?