Volvo: a dízel halott, éljen a dízel!

Még nem temetik, hanem fejlesztik a gázolajosokat

A Volvo is búcsút int a dízeleknek, de még nem most, ugyanis nyáron érkeznek új öngyújtósaik.

A hírek szerint júniusban érkezik a Volvo legújabb dízelmotor-családja

A Volvónál még tartja magát a dízelmotor, habár már nem sokáig a hírek szerint. Idén júniusban érkeznek a következő generációs gázolajosok, amelyek körülbelül 3-4 évig lesznek majd a piacon. Érthető lépés, hogy egyelőre még a kínálat része marad a gázolajos, hiszen a Volvónál a dízeleladások igen jelentős arányt tesznek ki, holott nekik van az egyik legszélesebb hibrid választékuk. A gyártó elképzelhetőnek tartja, hogy az új generációs gázolajosok kifutása után már nem lesz többet dízel a palettán. Ahogy már korábban is beszámoltunk róla, az S60 az első dízelmentes Volvo[/url], amellyel a gyártó a benzines/elektromos hajtáslánc felé való elköteleződését erősíti. Persze a Volvo okosan választotta meg a modellt, mert a kombi verziónál (V60) népszerűek igazán a dízelek, a négyajtósnál (melynek egyik legfontosabb piaca az USA), jóval kisebb volt az öngyulladósok részaránya.

Hirdetés

Elképzelhető, hogy az XC90 második generációjával együtt tűnnek el a gázolajosok

A friss közlemény egybevág a korábbival, miszerint az következő generációs XC90-ben már nem lesz dízel. A jelenlegi, 2014-ben piacra került XC90[/url] is várhatóan az új dízelmotorokkal együtt vonul majd nyugdíjba. A Volvo hozzátette, hogy prioritási sorrendet kell felállítaniuk, mindent egyszerre nem tudnak megvalósítani. Ez jelentheti azt, hogy nincs elég kapacitás egyszerre dízelmotort és elektromos hajtásláncot fejleszteni.

Az S60-ból csak benzines változat létezik

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.16. at 17:25
    Permalink

    Aki egy kicsit is ismeri a piaci helyzetet, annak ez aligha szolgál újdonsággal.

    Mondjuk az meglep hogy tudnak bármit fejleszteni, a 6d TEMP átállás megtörtént, más szabvány meg tudtommal nem ismert.

    Aminek viszont nagyon örülök az hogy most nem kell cserélni, mert ennél neccesebb szitut nehéz elképzelni.

    A teljes magyar sajtó folyamatosan hülyíti a dízel ellen az olvasóit, miközben történnek is érdekes dolgok, csakhogy minden releváns érintett fél tisztában van vele hogy marhára senkinek sem érdeke a dízelek kiirtása.

    Szóval miközben folyamatosan megy a hülyítés semmit sem változott az a szabályozás, ami alapján még mindig nincs helyettesítője a dízelmotoroknak.

    Pont valamelyik elemzés írta hogy az XC90nél valami 90%-os a dízelarány jelenleg…

Vélemény, hozzászólás?