Vonóhorognak hajtott, kigyulladt a Tesla S

Álomautó a Tesla S, csak egy kicsit gyúlékony

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt hónap során már a harmadik Tesla Model S gyulladt ki. Az amerikai gyártó korábban szárnyaló részvényei zuhanásba kezdtek.

Hiába álomautó a komoly hatótávval rendelkező és egészen dinamikus, 5+2 üléses verzióban is kapható Tesla S villanylimuzin, ami töréstesztje szerint az Egyesült Államok legbiztonságosabb autója, mivel egy hónapon belül a harmadik példány gyulladt ki belőle, a vevők szkeptikusak vele kapcsolatban. A héten történt legfrissebb balesetben a tüzet mindössze az okozta, hogy egy kereszteződésben az S orra egy vonóhorognak hajtott, az viszont begyűrte alsó burkolólemezét, s elektromos tüzet generált. Jóval nagyobb lett így a kár, mint amit az ütközés önmagában okozott volna. Az autó gyakorlatilag kiégett, ami bizony - verziótól függően 18-28 milliós árával igencsak komoly veszteség.
Hirdetés

Az eset kapcsán a Tesla korábban elképesztően szárnyaló, az év során több száz százalékkal emelkedett, de már korábban is negatívba fordult részvényei rögtön estek mintegy 10 százaléknyit. Természetesen az ügy kapcsán a márkát is többen kérdezték arról, hogy terveznek-e módosításokat a modellen, ám Elon Musk elnök nyilatkozata szerint egyelőre nincs tervben ilyen, hiszen szerinte a villanyautó továbbra is a legkevésbé tűzveszélyes, s az, hogy egy-egy balesetben kigyulladnak szerinte nem kellene nagyobb hír legyen, mint bármely egyéb karambolos autó tűzesete.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    A Teslából csak 3 gyulladt ki, más típusból is gyullad már ki három.
    Na igen, de a Teslaból eladnak pl. 5 ezret egy évben, más autóból meg mondjuk 150 ezret.

    Ebből is látszik, hogy a Tesla mögött nincs egy nagy autógyártó konszern, mint pl. a GM.
    Eléggé kísérleti (sufni tuning) jellegűnek tűnik a dolog, de az irány legalább jó.

    Ez olyan, mint a Windows meg a hibajavítások. A Microsoft nem költ sokat tesztrelésre, majd tesztelik a félkész terméket a végfelhasználók. Aztán a hibák később javításra kerülnek. Hamarabb ki tudnak jönni új ‘termékkel’ és olcsóbban. A reputáció csorbulása meg már ezen a szinten nem szempont.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    ..hogy ne kelljen az url másolással tökölni, mert nem figyeltem.

    [url]http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc[/url]

    ..azért nem lassú jószág (ráadásul a sokat fikázott franciáktól).

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Egy tény. Őskövület fetisiszták mindig is lesznek, azonban az út óhatatlanul az elektromos hajtásé lesz. Az energia tárolás, esetleg előállítás (pl tüzelőanyag-cella) módszere lesz a kulcskérdés, ugyanis a villanymotor nyilvánvalóan nagyságrendekkel jobb hatásfokú, mint akármilyen belsőégésű társa. Ez fizikai tény… …kötöttpályán már régóta bizonyít. Azért egy kis fűszer…

    http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

    …nem dízelvonat 😀

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Amíg léteznek Gé féle gyökerek, akik az egyik egetverő hülyeséget írják be a másik után és még büszkék is rá, sőt később úgy emlékeznek vissza a produkciójukra hogy milyen királyak voltak addig nincs nagyon más lehetőség, mint móresre tanítani őket. 😉 Dőlj hátra és élvezd Te is hogyan táncol a bohóc a porondon ahogy csattogtatom az ostort. 😛

    Amúgy a teljesen agyhalott és totál értelmetlen gyorsulási témához szólva, itt a fő poén az volt, hogy a pici porpafingó Tesla néhány ezer laptopakksival szarrá verte a 27 éve reszelgetett, az arrogancia az önzés a tahóság és a köcsögség szimbólumának koronázatlan királyát, a M5-ös bimmer-t méghozzá úgy, hogy nem egy hasonlóan elavult fostalicska katasztrofálisan szennyező belsőégésű motoros ketyerét dobott össze amiből 12 egy tucat, hanem egy messze fejlettebb szerkezetet annál, mindössze néhány év alatt.

    Ami pedig a tűzeseteket illeti, kétségtelen hogy elég gáz néhány hónap alatt 3 ilyen leégés is, de amíg ilyen bicebóca akkumulátorok vannak csak – noha a Model S-ben a Panasonic által gyártott, jelenleg az egyik “legjobb”-nak mondott cellák vannak, már ami az energiasűrűséget illeti – addig kénytelenek vagyunk ezeket a kompromisszumokat elviselni, hiszen a Model S-ben levő lítium kobalt oxid alapú cellák sajnos nem a tűzbiztonságukról híresek.
    A serpenyő másik oldalán viszont ott áll a 2 évvel ezelőtti hivatalos USA adat ami több mint 270 ezer (!) bejelentett gépjárművel kapcsolatos tűzesetről szól. És ezek nem elektromos járművek voltak.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Sokan kifogásolták már ezt, mégis mindenkinek beugat, minden vitába témától függetlenül jönnek tőle a személyeskedő böfögések szinte mindenkinek. Mégsem dobják ki, ez van…

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    De most komolyan ez nem az ASK.fm!!!! ahol névtelenül oltogatják egymást a nagyobbnál nagyobb gyökerek… ittt mégiscsak a kocsikór van szó… nem lehetne, hogy az efféle oltogatásokat a facebookon és az ASK.fm-en csináljátok? De tényleg…

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Mint mindig, ismét hoztad a formádat Gé pubi. Amúgy ne zavarjon egy pillanatig sem, hogy mindkettő ugyanúgy hátsókerék hajtású. Ennek ellenére te szívesen vállalod a hátsókerék hajtás hátrányát a nagyobb élményért a hátsókerékhajtással szemben. Ez annyira hamisítatlan Gé-s agyhalottság, hogy megkönnyezem. Bárgyú vigyorral a fejeden megint Te álltál alá a felköpött cuccnak. LOL! 🙂
    Leülhetsz kispajtás, ismét elégtelen. 😛

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Én hiszek a számoknak és el is ismerem, hogy papírforma szerint ugyan olyan gyors 100-ig a BMW utána meg még gyorsabb.
    Azt viszont neked kéne belátni, hogy a hajtásából kifolyólag az indulásnál hátrányban van. Azt meg ne is firtassuk, ha kicsit nedvesebb az út vagy lazább a talaj, mert akkor még egy STI és egy EVO is lenyomja szigorúan csak 100-ig. 😉

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Tényleg “állva hagyta” mivel előbb indult el:D Mindegy is, ha már a számoknak sem hiszel akkor hiába magyarázna neked bárki, és kicsit kampány szagú ez egy amerikai műsortól ahol 3 rajtból pont azt mutatják be, ahol az M5 később indul és fel is kapar, csak nem ki lett kapcsolva az elektronika? Így tényleg könnyű demonstrálni bármit, még egy lakókocsit köthettek volna az M5 mögé, hogy igazán fair verseny legyen…:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Nem azt írtam, hogy semmi jelentősége, hanem azt, hogy egyre kisebb.
    Régebben nagyon sok múlt a sofőrön. Kuplung kezelés, váltás, eltalálni az optimális fordulatot, reakcióidő stb.
    Ezekből mára szinte csak a reakcióidő maradt az indulásnál, hiszen a többit intézi az elektronika.
    Szóval manapság már egy nagymama is úgy tud gyorsulni ezekkel az új autókkal, mint régen Walter Röhrl a rajtkockánál. 🙂

    A BMW meg azért marad le 100-ig szinte minden esetben, mert csak hátsó kerék hajtású és jóval kisebb nyomatékú alacsony fordulaton, így nagy hátrányban van.

    Gé ezt nem tudja megérteni, hiszen a Tesla “állva hagyta” a BMW-t, így a jobb rajt sem mentette volna meg a vereségtől 100-ig. 🙂 Később meg már kit érdekel? Nem lehet mindenhol közel 200-at menni.
    Száz szónak is egy a vége. Normál használatban (városban, hiszen ott szokott ez előfordulni) azonos sofőrökkel nem érdemes a Teslát kóstolgatni egy M5-tel, mert csak égés lesz a vége. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Ebből indultunk ki, az első linken szemmel láthatóan későn és lassan indul a BMW, de egyesek ezt nem veszik figyelembe. Ezért hoztam fel a számokat és aztán ez fajult el szépen:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    ha úgy lenne ahogy mondod akkor mindig csak az egyik autó nyert volna… nem pedig 2-1 arányban= vagy 2x szarul csinált v.mit a bmw-és vagy 1x szarul csinált v.mit a tesla-ás…

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Mint már írtam az automata váltók és a rajtautomatikák világában ennek egyre kisebb a jelentősége, ellentétben a technikával. Gumi, hajtás, hajtáslánc, elektronikai segédeszközök stb. a döntők és nem a sofőr.
    Itt nem kell jó időben kapcsolni és indulásnál eltalálni az optimumot a gumifüstölés és tapadás között.
    Az elektronika mindent elintéz. Csak a gázt kell nyomni, az meg nem igényel nagy tudást. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    azt ugye tudjátok, hogy a gyorsulási versenyek nem csak a kocsiktól függenek, hanem a sofőröktől is. nyilván egy trabant VS ferrarinál mindegy lenne a sofőr. de két hasonló teljesítményű autónál az egyik legfontosabb a sofőr! szóval lehet, hogy a tesla 2x nyert és egyszer meg a BMW… de ez nem a kocsikról mond el adatot hanem a sofőrökről

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Mitől nincs igazam? A gyári adat kereken egyforma 0-100 km/h-ig, de az M5 ment annál jobbat és ez mérve is van, a Tesla meg egy rosszul rajtoló M5-nél ment jobbat ami nem túl hiteles. Melyikben nincs igazam?:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Amint kicsit több járkál az utakon máris jönnek a hibák. Az autó egyébként papíron nagyon jónak tűnik és biztos az is lenne ha laboratóriumban használnánk, de úgy tűnik a valóságban elképesztő sérülékeny az akkucsomagja. Múltkor egy földön fekvő lemeztől most meg egy vonóhorogtól kigyullad autó? Komoly tervezési hibája lehet egyre biztosabb.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Ne súlyosbítsd a dolgot!
    Lásd be, hogy nincs igazad és kész. Szánalmas, hogy azt is vitatod, hogy miről volt szó.
    Pontosan a 100-ig gyorsulásról volt szó.
    A belinkelt videó meg mindenre jó csak bizonyítéknak nem. 🙂
    Az elfogultság sosem jó tanácsadó. Jó a BMW csak nem eléggé. A motorok tartósságát meg inkább ne is feszegessük. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Csak egyszer lenne közöd a cikkhez, vagy bármi témába vágó amivel érvelsz te kretén:) Igaz a Tesla gyári adatai és a BMW gyári adatai is engem igazolnak, de köpködjél csak… a levegőbe, aztán állj alá kicsirigó:)

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    [i]“Sokaknak problémát okoz a leírt szöveg értelmezése.”[/i]

    Ez bizony nagy igazság! Ráadásul ebben a spotban Gé eddig még mindig dobogós helyen végzett. 🙂 Ő azért jár ide, hogy nem csak a maga számára, de mindenki másnak is bebizonyítsa, hogy képtelen a szöveget értelmezni, plusz általában a lehető leghalványabb lövése sincs ahhoz amihez hozzászól. A probléma csak az, hogy ezt már rengetegszer, minden kétséget kizáróan bebizonyította, ennek ellenére kétségbeesetten újra és újra megmutatja nekünk. LOL! 🙂
    A fostos bimmer széjjelalázása videoban egyébként elmondják, hogy 3-ból 2x a Model S nyert úgyhogy szó sincs egyetlenegy mérésről amit Gé ide beböfögött, dehát szegénynek akkor ezek szerint a szövegértelmezési képességének teljes és tökéletes hiánya nem csak a leírt, de az audiovizuális anyagokra is éppen ugyanúgy érvéyes. 😛

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Ott sem, csak a performance fut azonos időt százig és nem erről volt szó. Viszont a negyed mérföldről sem, bár az egy elfogadottabb táv gyorsulás mérésre, de legyen igazad mert van egy nyomorék videó egy elbénázott rajtolással:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Igen a papirforma mit sem er,meg latom meg vannak akik azert kapnak orgazmust ha minel gyorsabb 1 auto.
    Ehhez csak annyit tennek hogy mikor gyorsulasin voltam 2.0as Mondeommal
    kihivott 1 dizel Fabia kb az elso 100meteren lehagytam aztan beindult a turbo es ott hagyott…
    En birom a Teslat s sokaknak azt kellene megerteni hogy 1villanymoci
    meg a benzines es dizel tarsaitol total kulonbozik a karaktere.
    De arra kivancsi lennek mekkora hatotavja lenne 1gyengebb mocival ami szornyen
    hosszu 10mp alatt vinne 100ra es 130lenne a vege.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Hehe, kicsit visszatáncolós lett de sebaj. Nem gyorsabb, pont 4,4 sec az is “hivatalosan” 🙂
    A katalógus huszár meg kicsit azért erős, lehet több gyorsuláson voltam vagy akár indultam, mint amennyi jutubos tesla videót megnéztél. De tény, hogy utána lehet nézni hitelesített adatoknak, nem csak az M5, hanem a Tesla gyorsulásokról is, és akkor nem ír butaságot az ember.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Lehet, hogy különböző a felfogásunk, de még mindig nem érted. 🙂
    A mért komoly gyorsuláson minden tökéletes, addig mérik amíg nem sikerül jól.
    Az életben ez nem így működik. Amikor a valaki oda áll “emberkedni” a Tesla mellé a BMW-vel, mer a papírforma azt mutatja… Na, akkor nagy az esély, hogy megszívja. Fogod?
    Bírom az ilyen hozzád hasonló katalógus huszárokat. 🙂
    Az élet számít, nem az ami a papíron szerepel, de azért elmondhatod, hogy elviekben én voltam a gyorsabb csak nem látszott. 😀

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Te beszélsz intelligenciáról, mikor ezrével futnak gyorsuláson hitelesített időket, de most láttál egy jutubos szart és szerinted ez a reális, az összes többi kamu akkor?. Ok:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Igen ezek a videók pont arról szólnak, hogy az egyik DIREKT lassabban megy. Kicsi több komolyságot! 😀
    Nyilván nem kell mindent feltétel nélkül elfogadni, de minimális intelligenciával és hozzáértéssel tudni lehet, hogy mi reális és mi nem.
    Az teljesen reális, hogy egy 560 lovas (vagy mennyi?) hátsókerék hajtású BMW a hétköznapok 90%-ban így tud csak elindulni, annak ellenére, hogy a sofőröket minden elektronikai segédlettel ellátják (rajtprogram, automata váltó stb.)
    A Tesla meg valószínűleg 100%-ban így rajtol a hajtásláncának és összkerékhajtásának köszönhetően.
    A Nobel-díj tőled áll a legtávolabb. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Jah, vágom! Ennyi erővel akár a Trabant is lehetne gyorsabb bármi ellen ha az később indul el, vagy direkt lassabban megy. Jelölhetlek Nobel-díjra?:D

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Sokaknak problémát okoz a leírt szöveg értelmezése. Ezek szerint téged is üdvözölhetlek a táborukban. 🙂
    Ki “beszélt” itt 1/4 mérföldes gyorsulásról?
    100-ig simán veri minden esetben és ez a lényeg. Az már a BMW gondja, hogy még elindulni sem tud. 🙂
    Mindig röhögök azokon, akik a leírt adatokon rugóznak és még a szemüknek sem hisznek.

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    Csak a pontosítás végett. A Tesla általános 1/4 mérföld ideje 13,4 sec körül van 104 mph átlépő sebességgel. A model S Performance ami 416 lóerő, annak is 12,371 a legjobb ideje 110 mph átlépővel. Ehhez képest az új M5 gyári gumival (a teslán slick volt) tuning nélkül 12,0 sec és 122mph átlépő. Amúgy szép teljesítmény ez a Teslától, és tényleg bármelyik benzinesnek tetszene egy olyan nyomatékgörbe, de egy elrontott rajtból (amit linkeltél) nem kell átírni a matematikát.
    A jutub nem bíblia menőmanó:)

  • 2017.10.29. at 20:44
    Permalink

    “…100 km/órára 5,9 másodperc alatt gyorsulhat…”

    Valóban gyorsulhat így is, ha nem nyomják neki, de ha igen, akkor 4,4 mp a 100km/h vagy még jobb, hiszen az új BMW M5-öt is lenyomja. 🙂

Vélemény, hozzászólás?