Vörös szőnyeg jár nekik – Ízlésesek a 100 éves Mazdák!
Egyszerre két ünnepi Mazdát is próbálhattunk - mutatjuk, melyik régi modell előtt tisztelegnek!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy sornyi különkiadással ünnepli a Mazda történelmének 100. évfordulóját. A gyártó múltja színes, az ünnepi modellek pedig ízlésesek, sokkal vonzóbbak, mint az alapverziók.
Különkiadásokkal ünnepel a Mazda, megnéztük őket közelről
Mindig jól mutat, és a klasszikus autókat kedvelőknek szívmelengető is, ha egy gyártó a múltból merít, a 100. évfordulós Mazdáknál pedig pontosan ez történt.
100. évfordulóját ünnepli a Mazda, ez azonban a gyártó teljes történelmére értendő, a parafadugók gyártásától kezdve. A ma ismert márka alapjai 1931-től számítandóak, a jelenlegi portfólióhoz pedig leginkább az 1960-ban bemutatott legelső személyautójuk, az R360 Coupé adta az alapkövet.
Igazi kei car, vagyis egy nagyon apró, de sokoldalú kisautóként mutatkozott be. Rövidebb 3 méternél, a súlya pedig mindösszesen 380 kilogramm üresen. Az R 360 kétajtós, motorja hátul kapott helyet, de az utasterét négy főre tervezték.
Az 1960-as Japán Autószalonon kiállított példány utastere burgundi vörös kárpitot és szőnyeget kapott, fényezése tört fehér, mely az utastérben is jelentős mértékben látható.
1760 milliméteres tengelytávolságában a kabinnak nagyon kevés hely jutott, mégis kialakítottak négy ülőhelyet, később négyajtós változat is készült.
Motorja 356 köbcentis kéthengeres, V-elrendezésű, 16 lóerő, valamint 22 Nm nyomaték leadására képes. A hozzá csatlakoztatott kézi váltó négysebességes, de a japán autógyártás történetének első automata váltója is rendelhető volt hozzá, ez kétfokozatú volt. Végsebessége 84 km/h.
Tisztelegve a legelső bemutatott személyautójuk előtt, a Mazdánál úgy döntöttek, hogy az új 100 éves évfordulós kiadások fényezése is a fehér lesz, csak ebben az árnyalatban érhetőek el. Az MX-5 és az MX-30 esetében a tetőt vörösben kapják a vásárlók.
A magas felszereltség mellett az ötajtós 3-as érdekessége, hogy nem csak felnijeit, de hűtőmaszkját is feketében kapja, így a külső meglehetősen kontrasztosan mutat.
Apró, ám jelentős figyelmesség a gyártó részéről, hogy a 100. évfordulós modellek kulcsát díszdobozban adják át a vevőknek, akik egy további dobozt is kapnak az autóhoz, ebben egy R360 Coupé méretarányos modelljét vihetik haza.
A kulcson, a felnik közepén és a fejtámlákon látható embléma eddig egyik Mazdán sem szerepelt. Az általunk ismert jelet vörös keretbe foglalták, mely a 100 évvel ezelőtt alapított Toyo Kogyo parafadugó gyár emblémája volt, és mely vállalatból végül a Mazda lett.
Különleges hangulatot áraszt a két próbált modell utastere, a burgundi vörös bőr kárpitozású üléseket fehér műszerfal- és ajtókárpit-betétekkel tették kontrasztossá. Az ötajtós 3-as komor, sportos belterét ezzel eddig nem látottan stílusossá varázsolták.
A 6-os (jobbra látható) utasterében több a fehér, mint a 3-aséban, a vörös bőrkárpit mindkettőben új, és remekül illik hozzájuk.
Nagy lépés, és talán a legfontosabb az utastér tekintetében, hogy a teljes padlókárpit is vörös. Ilyen megoldást eddig szinte csak prémiumautókban láthattunk, és már azon a területen is jelentősen kikopott ez a lehetőség, pedig alapból változtatja meg a beltér hangulatát.
Magas felszereltségükkel ledes fényszórókkal, Bose hifivel és a 6-os kombi esetén nyitható tetőablakkal szolgálják a vevőket.
180 lóerős Skyaktiv-X motorral próbáltuk a 3-ast és 192 lóerős benzinmotorral a 6-os kombit, utóbbit automata váltóval. Önálló tesztjeik hamarosan érkeznek!