VW ID.3-ra hajazó villanyautót hozott a kínai BYD

Ügyes másolat? A BYD D1 erősen hasonlít a Volkswagen ID.3-ra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínaiaktól megszokottan szemérmetlenül másolt formával, ám annál eltaláltabbnak ígérkező műszaki tartalommal debütált a BYD D1 villanyautó.


Hirdetés
Önmagában is felettébb érdekes villanyautót leplezett le a Kantoni Autószalonon a BYD, a D1 névre keresztelt ötajtós modell utasoldali oldalán hátul tolóajtót, a vezetőoldalon hagyományosat hord. Nem is véletlenül, hiszen a BYD a DiDivel, azaz az Uber kínai üzletét 2016-ban felvásárolt és azóta az ismert modellt hatalmasra fejlesztett helyi szolgáltatóval közösen építette, igen, épp arra, hogy a sofőrök kényelmesen vehessenek fel utasokat, oszthassák meg autójukat. A Volkswagen ID.3-ra erősen hasonlító modell viszont nem csak különleges ajtómegoldásával ígérkezik ütősnek, hanem azzal is, hogy akkumulátora a hírek szerint kobaltmentes lítium-foszfát polimer. Kapacitása vélhetően 47,5 kWh, ami a 12,8 kWh/100 km kombinált fogyasztással 418 kilométeres hatótávot ígér. Az európai WLTP szabvány szerint 17 kWh/100 km fogyasztás és 310 kilométeres hatótáv várható, ugyanakkor messze nem biztos, hogy felénk elérhető lesz a modell, ugyanis a formát vélhetően csak azért nem vétózza a Volkswagen, mert ők a jelenlegi információk szerint nem is kívánják Kínában értékesíteni az Európának szánt ID.3-at. A BYD D1 egyébként nagyon józan paramétereket kapott: 4,39 méteres hosszúságához 1,85 méteres szélesség és 1,65 méteres magasság társul, villanymotorja pedig nincs túltolva, 100 kW-os, 180 Nm nyomatékkal, így a végsebesség is csupán 130 km/óra. De legyünk őszinték! Kinek kellene ennél több, ha végre itt lenne egy ilyen tudású, elérhető árú villanyautó? A D1 ráadásul kettes szintű önvezetést is hoz vészfékezőrendszerrel, sávelhagyásra és gyalogosgázolás veszélyére való figyelmeztetéssel. Sőt, az iránytaxi üzemhez mesterséges intelligenciát bevető, hangvezérléses és arcfelismerős fedélzeti rendszer is társulhat - a hírek szerint. Az autó maga ismerheti fel a sofőrt, regisztrálhatja, hogy hova mentek vele, ki és mennyi ideig használta, utazott benne, és persze mindezért a fizetés is automatikus lesz. Utópia vagy közeli valóság? Majd kiderül...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.18. at 21:38
    Permalink

    Az áráról is jó lenne néhány infó. Tudom EU-ban +Áfa + vám + szállítás + kereskedői jutalék. (Aliexpess-en nem rendelhető kis csomagként)

Vélemény, hozzászólás?