Wards-lista: V8-as, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás is van

Ezek a legjobb hajtásláncok a Wardsauto szerint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idei évre is összeállította 10 Best Engines listáját az amerikai Wardsauto. Van rajta minden!


A Wardsauto 1994 óta minden évben kihirdetett 10 Best Engines listájára nem csak hibrid, hanem tisztán elektromos autó is felkerült. Utóbbi a Chevrolet Bolt (vagy az Opel Ampera-e amerikai megfelelője), de megtalálható rajta a hibrid Toyota Camry, az üzemanyagcellás Honda FCX Clarity és a Chrysler Pacifica plug-in Hybrid is, ami hétülésesként kínál 50 kilométer feletti elektromos hatótávot, utána pedig 3,6 literes V6-os benzinessel mozog. A downsizing amerikai megtestesítőjeként a Ford F-150 2,7 literes, ikerturbós V6-osa és az Infiniti Q50, 3,0 literes, 400 lóerős turbós benzinese is szerepel a listán, amin a Jaguar XF 2,0 literes 237 lóerős turbós benzinese, valamint a Honda Civic Type R szintén turbós 300 lóerőse is rajta van. És persze ott van a Kia Stinger 3,3 literes, 365 lóerős turbósa is. De Amerika azért Amerika, nem hiányzik a listáról a Ford Mustang GT immár 460 lóerős szívó V8-asa sem, amihez már 10 fokozatú automata is választható. Te melyiket választanád?
Európából furának tűnhet, hogy a Ward's listáján nem a Prius szerepel. Ám nem kell ezen meglepődni, újabb modell a Camry, s bár továbbra is a Prius a világ legnagyobb példányszámban eladott hibridje, maga a Camry népszerűbb az Egyesült Államokban, márpedig abból is van hibrid, s a jenkiknek utóbbi talán még fontosabb.
Hirdetés

A Camry-ben lényegében ugyanaz a 2,5 literes, soros négyhengeres Atkinson ciklusú benzines dolgozik, ami a RAV4 Hybridben vagy a Lexus NX 300h-ban (továbbá a IS 300h-an és a GS 300h-ban is). A mindössze 176 lóerős, 220 Nm nyomatékú, alacsony fogyasztásra optimalizált, 41 százalékos termikus hatásfokú benzineshez egy 118 lóerős, 202 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik, amivel 208 lóerős rendszerteljesítményt ad. Az amerikai tesztelők állítólag semmiképp sem tudták 5,9 l/100 km érték fölé tornászni a fogyasztását. Ugyanakkor pozitívumként értékelték azt is, hogy a takarékos üzem semmit sem von le vezetési élményéből, igaz, a formaterv kapcsán ők is elismerték azt, ami a Prius kapcsán is elmondható, sokaknak túlzás lehet a dizájn. Holott a Camry a Priushoz képest még talán visszafogottnak is mondható. Egy biztos: a Toyota mindenképp bebizonyította, a már több mint 20 éves, s a hibrideket a mai napig meghatározó Priusnál eggyel nagyobb kategóriában is bajnok "kétmotoros" modellt tud készíteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?