
A Suzuki kínálatának régóta szerves része a Solio, ami nekünk sem teljesen idegen, az első nemzedék hozzánk Wagon R néven érkezett. A koncepció változatlan, egy viszonylag kicsi, de a kei car kategóriából kilógó járműre ragasztják a típusnevet.

A negyedik nemzedék 2020 óta készül, így elérkezett a frissítés ideje mindkét változat esetében. A Solio az olcsóbb, konzervatívabb megjelenésű, a Solio Bandit drágább és látványosabb, utóbbi esetében jobban elengedték magukat a mérnökök. A Solio vízszintes rácsozását függőleges irányban szélesebbre húzták, ami nem néz ki rosszul, csupán ez a keskeny, rövid és magas forma szokatlan a mi szemünknek. A Bandit vagányabb, itt megjelent a krómban fürdő orsó alakú maszk, ami egy kicsit a Lexus LM-re emlékeztet, de egyben a mostani Mitsubishik ábrázata is könnyen belelátható. Ez akár tudatos lépés is lehet, a Solio a Mitsubishi palettáján Delica D:2 néven fut, így legalább nem kell átalakítani.

Az autó japán viszonylatban nem számít aprónak, cserébe el kell engedni az utána járó kedvezményeket. A 3,81 méteres hossz egészen kellemes hátsó lábteret és csomagtartót nyújt, kisebb családoknak elég lehet. A motor a Suzuki Swiftből ismerős, az 1,2 szívómotor 82 lóerős és lágy hibrid, a váltó csak fokozatmentes lehet, az összkerékhajtás feláras. Ha japán áron mérnék itthon a Soliót, óriási sorok kígyóznának a szalonok előtt, árban jócskán veri a kevésbé praktikus Swiftet. A kisautó itthon 6,3 millióról indul, ha hűséget fogadunk a Suzukinak, az egyterű 5 milliós alapára baráti.