FIAT FREEMONT

FIAT FREEMONT

(2011 - )

Pozitív


Méretéhez, felszereltségéhez képest kedvező áron kapható az Egyesült Államokban gyártott Fiat egyterű. Utastere jól variálható, alapáron hétüléses.

Negatív


Utasterében érezhető az amerikai anyagválasztás, a formák egyáltalán nem olaszosak, a harmadik üléssor helykínálata szűkös.

Méret, kényelem, kidolgozás

Hatalmas, tágas utastér, a szállított személyek számától függő helykínálattal. A középső üléssor is tologatható előre-hátra, így leghátul is kialakítható elegendő lábtér. Formái kicsit elavultak, burkolatai se szépek, de feladatukat ellátják, nem zörögnek. Irgalmatlan mennyiségű fedett és fedetlen tárhely jellemzi. Közel 5 méteres hossza és 1,88 méteres szélessége miatt igényel némi megszokást, méretes, férfias kezelőszervekkel irányítható. Kényelmesek első foteljei, a második sorban praktikusak az integrált ülésmagasítók. Felszereltsége megfelelő, már a középső Urban kivitel is igen gazdag.

Különleges felszereltség

Lakva ismerszik meg az ember - ez a közhely a Freemont esetében fokozottan igaz. Az elsőre elnagyoltnak, ósdinak tűnő beltér pár nap alatt bizonyítja, hogy elrettentő megjelenése ellenére minden szükséges funkciót képes ellátni, süppedős székei hosszabb távra is kényelmesek, kezelőszervei a kormánykerék hátsó felére szerelt rádióvezérlő gomboktól eltekintve ergonomikusak, logikusan kezelhetők.

Ajánlott motor

140 és 170 lóerős kétliteres dízelmotorokkal kapható, ha belefér, inkább a nagyobbat válasszuk, mert abban nagyobb fordulatszám-tartományban érhető el a 350 Nm-es nyomatékmaximum, az 1750-2500 1/min közötti tartományban tökéletesen el lehet járkálni minden szituációban. Fogyasztására sem lehet panasz, városban 8-8,5, városon kívül 6-6,5 liter gázolaj is elég lehet neki. Kívülről hangos, de az utastértől jól elszigetelték a motorzajt.

Fenntartási költség

Nagy test ellenére is kedvező fogyasztási értékek.

Biztonság

Öt csillagra vizsgázott a Euro NCAP töréstesztjein, 50%-os gyalogosbiztonsági eredménye jórészt az aktív motorháztetőnek köszönhető. Tempomat, ABS, hegymeneti indulássegéddel és oldaldőlés- gátlóval felszerelt ESP, kipörgésgátló és keréknyomás-ellenőrző segítik a haladást. Passzív biztonságát első, oldal- és függönylégzsákok, elöl térdlégzsákok, hárompontos övek garantálják, gyerekeinket testi épségét pedig az Isofix pontokra helyezett gyerekülésekkel, illetve az integrált ülésmagasítókkal óvhatjuk.

Típustörténet

Olaszországban

májusa óta kapható a Genfi Autószalonon debütált Freemont. Az európai ízlésnek megfelelően áthangolt futóművel és kicsit módosított első illetve hátsó lökhárítókkal kerül piacra. Elsőkerék-hajtással kapható, jelenleg a Fiat 2 literes Multijet dízelmotorjának 140 illetve 170 lóerős változataival, később lesz összkerék-hajtású verzió az erősebbik dízellel, illetve a 3,5 literes V6-os Pentastar benzinmotorral, ezekhez már automata illetve dupla kuplungos váltó is elérhető. Csak balkormányos kivitelben készítik, kifejlesztésénél a kategóriában igen népszerű Ford S-Maxot tartották etalonnak.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre