178 lóerős 1,5 literes motor a Ford Mondeóban

Takarékosan és erősen, jövőre érkezik az új Ford Mondeo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár már itt is lehetne, ám késik a Ford Mondeo negyedik generációja. Jövőre már rögtön szupertakarékos EcoBoost motorral ígérik az érkezését.

Nem újdonság, hogy 1,5 literes EcoBoost, benzines turbómotor is hajthatja majd a jövőre érkező negyedik (illetve az 1996-os, inkább csak frissítettnek számított „nagyszeműt” külön nemzedéknek véve ötödik) generációs Ford Mondeót, hiszen ezt már áprilisban is tudtuk. Az viszont mostani hír, hogy immár teljesítményéről és nyomatékáról is van gyári információ.
Az immár másodjára is Év Motorjának választott, s az új Mondeo alapmotorjának ígérkező háromhengeres 1,0 literessel szemben az 1,5 literes négyhengeres lesz. Teljesítménye 178 lóerő, nyomatéka 240 newtonméter. Ezzel megközelíti a jelenlegi Mondeo-kínálatban is megtalálható, 182 lóerős 1.6 SCTI-t, nyomatékát ráadásul már 1500 1/perctől leadja. Az alumínium blokkos, változó szívó- és kipufogószelep-vezérlésű EcoBoost természetesen takarékosabb lesz az 1.6-osnál. Hogy mennyire, azt még nem tudjuk, ugyanis menetdinamikai és fogyasztási értékei egyelőre ismeretlenek. A romániai Craiovában gyártandó új motor a Mondeo palettáján manuális és automata (6 fokozatú) váltóval is megtalálható lesz, míg a jelenlegi 1,6-os a jövőre érkező új Mondeóban már kizárólag kézivel lesz kapható.
Hirdetés
A két említett benzinesen túl a 2014-es Mondeóba 2,5 literes, 175 lóerőst is ígérnek az amerikai piac számára. Európában vélhetően nem lesz 2,0 literesnél nagyobb motor, akkora viszont igen, a 2,0 literes EcoBoost 240 lóerőt és 365 newtonmétert ígér - manuális és automata váltóval egyaránt. A dízelek soráról egyelőre nincs hír, ám aligha várható más, mint a mostani kínálat - 1.6 TDCI (115 LE), 2.0 TDCi (140-163 LE), 2.2 TDCI (200 LE).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Tesztekre nem kell adni, ott úgy használják, mint egy 18 éves hülye gyerek friss jogsival, 2 litert nyugodtan lekell vonni a fogyasztásokból. Amúgy nem akarok senkit meggyőzni, mert nem érdekel ki mit mond, csak nekem más a véleményem meg a tapasztalatom, az olasz autókat is leszólják, nekünk 16 éve csak olasz autóink vannak soha nem romlott el egyik sem, pedig van közte 17 éves brava, 11 éves punto, 7 éves dízel grande punto, meg most a Mito, aki odafigyel a használatra meg jó minőségű olajat, szűrőt stb. vesz annak nem lesz baja vele

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Attól, hogy egyedül vagy nem kell kiabálni:) Nyilván más egy turbós motor karakterisztikája mint egy szivó motoré, ez nem cm3 kérdése. Az T-Jet példába nekem csak az érdekes, hogy minden autópályás teszt 9 liter körüli fogyasztást mutat, és ez egy Mitoban volt, ami nem túl nehéz. Persze kis autó, rövid áttételezéssel, de nehezebb bódéban hosszú hatodikkal sem hiszem, hogy nagyot változna a fogyasztás. Igazából mindegy is, nem offolok tovább:D
    Turbót melegíteni és hűteni egy dolog, szerintem a hétköznapi sofőrök erre pont nem figyelnek. Beül és megy, legtöbbször az izzítást sem várja meg, nemhogy alacsony fordulaton tartaná amíg üzemi hőfokon lesz. Visszahűteni is kb ennyit szoktak, városi cirkálónál főleg előtérbe kerül ez, mert vagy gyorsít vagy áll a lámpánál, utána nem fog még pár percet alapjáraton pöfögni ha már odaért ahova kell. Plusz ezekbe az agyonterhelt csapágyak és a turbó miatt nem kéne a legolcsóbb teszkós olajat önteni, és a 20 ezer km-es olajcsere (ami szerintem jó olajnál is sok) szokás szerint ki lesz tolva 30-40 ezerre, mert Józsibá a szerelő nem ért rá, meg szerinte úgyis bír annyit, és úgyse tudja mennyit ment a legutolsó óta, stb…
    Szóval nem azt mondom, hogy ezek nem jók, csak a hétköznapokra teljesen fölösleges és több nyúg lesz mint élmény vagy spórolás. Használtan ilyet venni meg neccesebb mint a dízelek, mert ott legalább erős alkatrészekből van a belsőség a nyomaték miatt. Kis benzines turbónál a 90% szívóból örökölt…

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Nekünk is van otthon 200e felett futott ddis Ignis. Nem rossz, de hogy mikor omlik össze, senki sem tudja. Mindenesetre jobb a békesség, nem megyünk vele Portugáliába a nyáron:)

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    HA ÁLLANDÓAN NYOMJÁK A GÁZT EGY AUTÓNAK PERSZE, HOGY ELŐBB TÖNKREMEGY, HA TURBÓS HA NEM, NEM ARRA VAN A TURBÓS MOTOR SEM, HOGY PADLÓGÁZZAL KÖZLEKEDJEN AZ EMBER, DE NEM HINNÉM, HOGY NE TESZTELTÉK VOLNA TÖBB SZÁZEZER KILÓMÉTEREN KERESZTÜL, HOGY TARTÓS LEGYEN, EGY GYÁRNAK FONTOS, HOGY MILYEN VÉLEMÉNY ALAKUL KI RÓLA. NEKEM 155 LÓERŐS T-JET MOTORRAL SZERELT ALFÁM VAN 4 HÓNAPJA VAN MEG EDDIG ÖTSZÖR TANKOLTAM MEG A LEGNAGYOBB FOGYASZTÁSI ÉRTÉK 6,5 VOLT, AMIKOR SOKAT MENTEM VELE AUTÓPÁLYÁN 140-150-ES TEMPÓVAL, DE HA CSAK VÁROSBAN ÉS VÁROSON KÍVÜL MEGYEK VELE 5,6-5,7 AZ ÁTLAG, ÚGY, HOGY TUDNÉK SPÓROLÓSABBAN IS VEZETNI AMÚGY MEG 100-SZOR ÉLVEZETESEBB VEZETNI, MINT PL. EGY 1.6 SZÍVÓ BENZINEST. MELEGÍTENI MEG HŰTENI KELL A TURBÓT ÉS AKKOR NEM LESZ SEMMI KÜLÖNÖS GOND VELE, AMI MÁS MOTORNÁL NE JÖNNE ELŐ

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Itt áll a garázsban a 210 ezret futott turbós benzines 2008-as autó. Szerinted már szét kellett volna esnie.
    A tieddel ellentétben semennyi olajat nem fogyaszt és 100-as tempó mellett 5,5 liter benzint fogyaszt.
    Azért ne dőlj bele a kardodba.

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Igen senki nem mondja – nem bublikus -, hogy ezek a motorok a gyár szerint max. 200.000km a futás időtartama vannak 2kalibrálva”!! Ez is csak arról szól – mint minden – a mai PÉNZES világban, hogy fenn kell tartaniuk magukat úgy, hogy mindig vásároljál! Gondoljunk bele a régi autók mennyivel masszívak voltak, mondhatnám úgy is, hogy volt benne ANYAG! Nekem 95 év végi Ford Escort 1.8D – VAS blokkos – 320.000 km -rel és lekopogom – 10.000km alatt max: 0.6l olaj fogyasztás és még most sem haladom túl a 6,3l átlag fogyasztást! Nekem ő olyan mint a nyomorúság – ÖRÖKÖS!

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Igen, ez a lényeg. Mennyre utálom a drive by wire rendszereket, a szervomotor altal vezerelt fojtószelepeket. Nem kell visszamenni a karbisokig, a ’90 évek eleji-közepi bovdenes gázpedálos, de már injektoros autók is nagyon kellemesen vezethetőek.

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Nem sok értelmét látom fogyasztás szempontjából ennek downsizing-nak, bár mindig ezt akarják a gyártók ráerőszakolni a potenciális vevőkre.
    Fiat 0.9, 86LE tesztfogyasztás: 8,5l:
    [url]http://www.autonavigator.hu/teszt/fiat_punto_0_9_twinair_turbo_teszt-9189[/url]
    Fiat 1.4 120 LE: “…szabályokat döntően betartva valahol 7-7,5 liter lehet az a határ, ami reálisnak mondható az átlag vonatkozásában.”
    [url]http://www.autonavigator.hu/teszt/fiat_grande_punto_teszt-2125[/url]

    De hogy turbo-nonturo-t is említsek:
    “autó magazin” 2012. szeptemberi számában 4 kocsit hasonlítottak össze a Hockenheimring-en, természetesen így a tesztkörülmények azonosak voltak:
    Audi TT RS: köridő: 1:15,5
    BMW Z4 35is: 1:17,6
    Porsche Boxster S: 1:13,8
    Mercedes SLK 350: 1:19,7
    Köridőkből látszik, hogy közel azonos képességűek a kocsik. Tesztfogyasztások:
    Turbosok:
    Audi: 12,4l/100km
    BMW:12,8l/100km
    Szívó:
    Mercedes: 11,3l/100km
    Porsche: 11,8l/100km

    Egyébként ha van még olyan gyártó, aki azonos/közel azonos teljesítményű motorokat gyárt szívó és turbos változatban is, abból szerintem egész jó kis cikket lehetne írni, hogy akkor most melyik is a jobb: a nagyobb szívó, vagy a kisebb turbos (mármint fogyasztásilag).

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    “Ez befolyásolja a fogyasztást a legnagyobb mértékben, (tehát fából nem lesz vaskarika).”

    Ennyi a lényege egy mondatban ennek az egésznek. A részterhelésen lehet sokat fogni, de annak is megvannak a hátrányai. Gondoljatok csak az első Mitsu GDI motorokra és a mostanság már autóbetegségnek számító EGR szelep koszolódásnak. Semmi más, mint a szegénykeverékes üzem tökéletlen égéséből származó kár. Valahol megbosszulja magát az akár 1:20-as keverékarány.
    Sajnos jönnek a Tetris hangú autók O gázrekacióval. Hol van már a jó kis karbis, azonnal menni akaró szívó motor…

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Szemfenyvesztes itt mar minden.Sajna
    Bombazzak az embereket hogy ez ilyen zold-olyan zold technologia….
    Hiszi a piszi.
    Par evre a hasznalat lehet olcsobb de hosszabb tavon?Az eloallitas?Az alkatreszek?
    Mi van az olyanokkal mint en akinek ha jo az auto addig akarja hasznalni amig lehet?
    Akinek nem szamit hogy van benne300-500e km?
    Lassan a magam fajtat is rakenyszeritik arra hogy 2evente csereljen autot mert nem eri meg.
    Bizok Fordekben de ez nekem nehezen emesztheto 1.0-1.5os motorkbol ilyen
    teljesitmenyt fogyasztast kihozva hogy lessz tartos?

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    [i]“Nagy átverés ez az egész!”[/i]
    Persze hogy az! Lehet bizonyos trükkökkel alig érzékelhető mértékben manipulálni, azaz csökkenteni a fogyasztást (benzinmotorokról beszélek), így például downsizing + turbó, vagy szegénykeverékes motor hengerenként dupla gyertyával, nagyobb méretű hegerek alkalmazásával a jobb termikus hatásfok érdekében, stb, de a fogyasztás szempontjából akkor is a legdöntőbb tényező az, mekkora teljesítményigény jelenik meg a főtengely végén. Ez befolyásolja a fogyasztást a legnagyobb mértékben, (tehát fából nem lesz vaskarika). Nyilván a főtengely végén leadott teljesítmény és ebből következő fogyasztás egyenes arányban van az autó súlyával, és a vezetési stílussal. A többi az inkább csak a szemfényvesztés kategóriájába tartozik.

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Downsizing? Ezek a motorok mennyire lesznek tartósak? Ki figyel majd oda a helyes használatra? Hagyják lehűlni a turbót? Ráadásul akiknek nagy a lába és/vagy az autójuk tömege, nem fognak takarékosabban járni. Nagy átverés ez az egész!

  • 2017.10.30. at 02:28
    Permalink

    Nem tudom ki hogy van vele de engem mar esz a penesz hogy Fordek csepp mototrjai
    hogy fogjak birni 6-8netan 20 evnyi hasznalatott?
    Imadom Fordokat de ez nekem lassan kezd foldonkivuli lenni.
    1-2ev es kihoznak 1Simson motoros Galaxyt?:)
    Hova jutunk….

Vélemény, hozzászólás?