RENAULT MEGANE

Futott kilométer: 15 000 km

Vegyes fogyasztás: 6.5 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Nem lehet megszokni, ahogy az ember besüpped az ülésbe, és a keresztcsontja bebicskázik. A támla keskeny,nyonja a hátamat kétoldalt. Semmi nincs ahelyén, és nem akarják visszavenni. Mindenkit óva intek a Renaulttól, és a Baumgartnertől.

Használó

Születési éve: 1956

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: szuk

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmetlen

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 6.8 liter

Fogyasztás országúton: 6.2 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása: Az alábbi levelet írtam a Baumgartnernek, nagyon tanulságos az eset! Iszonyatosan átvertek!! ...köszönöm szépen hétfői telefonhívását! Érdeklődött, mennyire vagyok elégedett az autóval. Nos, a helyzet az, hogy az autó (Renult Magan Grandtour) formája, megjelenése nagyon tetszik, a motor dinamikus, a futómű kiegyensúlyozott, a rugózása kissé kemény, hosszú úton ezt észre lehet venni, a kormányzása kissé túlkormányzott. Mindezt betudhatom a jármű tulajdonságainak, ezekhez hozzá lehet szokni. Ami azonban gondot okoz, az az egyéb "kényelmi" berendezések. Nyilván emlékszik arra, amikor először szóba került ez az autó, (állítólag 6500 futott kilométerrel) nem tudtam megtekinteni, kipróbálni, hiszen valaki még elvitte egy hosszú hétvégére kirándulni, mintha csak a saját járműve lenne, majd mikor visszatért (10 500 futott kilométerrel), már nagyon sürgetett az idő, nem volt mód tüzetesen végignézni az autót, nem hogy kipróbálni. Gyakorlatilag kénytelen voltam látatlanban dönteni a beszerzés mellett. Maga a jármű átadása is egy félhomályos pincehelységben történt, ahol a környezet annyira sötét és zavaró, hogy nem tűnnek fel hiányosságok, az ember igyekszik minél előbb túl lenni a procedúrán. Most értettem meg miért s volt olyan fontos a gyors előre fizetés, a részemről. Mindezeket azért tartom szükségesnek elmondani, mert évente 75 - 85 000 kilométert autózom, tehát a beszerzéskor szempont volt, hogy egy nagy kényelmes, kisebb áruk szállítására is alkalmas járművem legyen. Tekintve, hogy életem nagy részét az autóban töltöm, szükség volna arra is, hogy a belső tér komfortos legyen, a kezelőszervek ergonómikusan legyenek kialakítva, és a beszerelt extrák mind hasznosak és használhatók legyenek, azaz valóban nyújtsanak extra szolgáltatást. Ezzel szemben a megtett közel 1500 kilométer tapasztalatai a következők. Az ülés támlája igen keskeny, a kétoldali "deréktámasz" nyomja a hátamat, már mintegy 100 kilométer megtétele után. Az ülés emelő mechanizmus az ülésnek a hátsó, támla alatti részét jobban emeli, ezáltal felső, felemelt helyzetben az ülés előre lejt. A jobb oldali könyöktámasz nagyon hátul van, a karomat rajta pihentetni nem lehet, ugyanakkor az alatta lévő tárolóba menet közben lehetetlen belenyúlni. Az ajtó mesze van, így a bal karomat sem tudom az ajtó könyöktámaszára helyezni, ráadásul az éppen ott keskenyedik el, ahova a vezető karja kerül normál esetben. Az ajtón lévő fogantyú alkalmatlan arra, hogy nyitáskor használjuk, azzal csak becsukni lehet. Nyitáskor ugyanis a kilincset meghúzva, könyökkel lehet az ajtót megnyitni, ekkor azonban semmivel nem tudom a kilendülő ajtót visszafogni, hiszen a fogantyú igen messze van. Szűk helyen való parkoláskor ez azt eredményezheti, hogy az ajtót nekivágom a mellettem álló autó oldalának. A kormányon lévő "bajusz kapcsolók" elhelyezése is átgondolatlan. A jobb oldalon lévő rádió-vezérlő annyira közel van a kormányhoz, hogy folyton bele akad az ember keze, az ablaktörlő kapcsoló pedig olyan közel van a rádió kapcsolóhoz, hogy véletlenül többször bekapcsolom az ablaktörlőt. A kapcsolók működése minden féle hagyományt és átgondoltságot nélkülöz használatuk komoly előkészületeket és átgondolást igényel. A műszerfalon elhelyezett kapcsolók sötétben nem látszanak, azok megtalálása nem egyszerű, különösen, ha tudjuk, hogy elhelyezkedésük a minimális ergonómiai követelményeknek sem felel meg. A középkonzolon elhelyezett kapcsoló együttes, ami a TomTom navigációs egységet hívatott működtetni, szintén nagyon rossz helyen van, mentségére szóljon, hogy maga a navigáció használhatatlan, így ez okozza a legkevesebb gondot. Érdekes, hogy a Renault, pont ezt a navigációs készüléket építi az autóiba, holott ez a piacon kapható leggyengébb szolgáltatást nyújtó márka. (nem lehet egy hosszabb útvonalat egyszerre megtervezni, például Budapestről Rotterdamba, hiszen nem azonos térképen van a két város) Az ablaktörlő automata funkciója sem igazán használható, esőben, autópályán a lehető leggyorsabb törlésre kapcsol, holott elég volna 3-4 másodpercenként törölnie az ablakot. Végül, de nem utolsó sorban, az utastérben, főleg a vezető oldalon semmi rakodási lehetőség nincs, értem ez alatt, nem tudom hova tenni a szemüveget, napszemüveget, nincs hova aprópénzt, kulcsot elhelyezni, a mobil telefont nem tudom hova tenni úgy, hogy menet közben használható legyen. Ön ugyan azt javasolta, hogy szerezzek be autó felszerelési szaküzletben különféle kiegészítőket, ám egyrészt azokat sem tudom hova helyezzem/szereljem, másrészt egy ilyen értékű jármű esetében óvakodom a Trabantos, Wartburgos, Ladás, retro érzés felélesztésétől. Mindezeket egybevetve az a tapasztalatom, hogy a szóban forgó járművet minden valószínűség szerint kisméretű, átlag alatti igényszintű, ám meggondolatlanul gondtalan anyagi helyzetű személyek számára készítették, akik viszonylag kevés időt töltenek a járműben, és nemigen hagyják el az ország határait. Erre nem hívták fel a figyelmemet a beszerzéskor. A fentiek alapján el kívánok állni az autó tulajdonlásától, az adásvételt tekintsük semmisnek. Az autót a lehető legrövidebb időn belül visszaviszem, önök pedig utalják vissza teljes vételárat. Tekintettel arra, hogy a jármű az átvételkor mintegy 4000 kilométerrel többet futott mint a megbeszélt futásteljesítmény, ezzel mintegy extra 10%-kal megrövidítve a szerviz periódust, én mintegy 1500 kilométert hajtottam a járművet, joggal tartok igényt a teljes vételárra. Visszavásárlási kompenzációként felajánlom azokat a külön, általam beszerzett TomTom térképeket, amelyekkel tudatlanságomban meg kívántam oldani a beépített navigáció hiányosságait. Kérem a fentiek tudomásul vételét, és a visszavételi eljárás haladéktalan megindítását.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: utastér Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Nem ismerik el, hogy ez az autó egy ergonómiai kataszutrófa! Lásd feljebb.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Ki sem lehet jívítani a hibákat, mert gyárilag jól eleépítették!

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem