PEUGEOT PARTNER

Futott kilométer: 16 000 km

Vegyes fogyasztás: 6.2 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Sok választási lehetőségünk nem volt hogy melyik márka mellett döntsünk, mert a piacon jelenleg csak ez az egy olyan autó (+ berlingo) ami ilyen nagy és egyszerűen variálható csomagtartóval rendelkezik. Motor: a hangja brummogósan traktoros, csendesnek még véletlenül sem mondanám (szokás kérdése), fogyasztása átlag nekünk 6.5 l/100km kíméletesen hajtva, egyébként a 90le HDI képest meglepően kellemesen megy. -10 foknál sem kellett izzítani. A gyár által megadott átlagfogyasztást 5.7 litert tolva, vagy lejtőn lefele talán össze el lehet hozni. Váltó: mi nem tapasztaltuk azt a problémát amit sokan, miszerint pontatlanul kapcsolható. A mienk meglepően pontosan kapcsolható, igaz lehetne a váltó útja 1/3-dal rövidebb. Akkor tuti lenne. Futómű: a gondok itt kezdődnek. Útfelfagyáson vagy csatorna fedélen való áthaladáson a kocsi farát érezhetően, zavaróan megdobja. 60km/h furcsa érzés, 100km/h izgalmas, 130km/h életveszélyes, tuti a gatyába csinálás. 2009-ben gyártott, de akár korábbi gépkocsi nem viselkedhet így. Mivel a miénk (Outdoor) egy erősített, megemelt felfüggesztésű ezért a többiek által írt puha, kellemes, lágy futóművet elfelejtettük. 200-250kg terheléstől kezd ellágyulni. Autópályán, országúton kanyarokba viszont tökéletes. Nem dől, a széles gumiknak köszönhetően nagyon jól tapad az úton. Az első lengéscsillapítók kezdettől fogva kopognak, ígéretet kaptunk a szerviztől, hogy gariba lesz cserélve. (majd ha franciák kifejlesztenek egy ujjat) A téli gumit szinte megköveteli a kocsi. Oldalszélre rendkívül érzékeny, folyamatosan korrigálni kell, egyenesen képtelenség vele menni. Fékek: nagyon jók, kellően harapnak. Az ABS viszont túlságosan hamar beavatkozik száraz úton. Kormánymű: a Honda után kicsit sokat kell tekergetni, s egy kicsit még lehetett volna könnyíteni rajta, de egyébként nem rossz. Karosszéria: rendkívül jól lehet pakolni, nagyon egyszerűen hajthatók le a hátsó ülések. Az első ülések ülőlapja nekem túl rövidek, legalább 6-7 cm kellene hosszabbnak lennie. Oldaltartásuk nagy nulla!!! A könyöklő csak ott van, használni lehetetlen, rövid és keskeny. A rádió, cd vezérlő, hát ritkán lehet látni ilyen idióta megoldást. Viszont a rádió nagyon kellemesen szól. A zörgés mentes csend... álom. Sima úton csend van, de a legapróbb úthibára szinfónikusok rázendítenek. Valami mindig zörög benne. Nagyon praktikus megoldás, hogy a csomagtartóban beépített elem lámpa van. A hátsó utasoknak ki tudja miért nem jutott utastér világítás. Az első ülések közötti tároló hatalmas, nagyon sok minden belefér. Ja, csak ép a pl. kulcsodat fél óráig fogod keresni benne. Okosabb megoldás lett volna ha részekre tagolják a belsejét, s nem csak egy nagy lyuk tátong. És mivel a könyöklőt használni lehetetlen ezt a dobozt lehetett volna magasabbra készíteni, szolgálhatna könyöklő gyanánt. pl. Honda Civic( ötletemet levédetettem, jó pénzért eladom a franciáknak) Nagyon praktikus a hátsó ajtóba beépített lehúzható sötétítő. Kulcs: vicc az, hogy 1 azaz 1db gyári kulcsot kaptunk hozzá + szervízkulcs. A bicskás megoldást okos volt lekoppintani. A nyitógomb mivel kilóg, állandóan kinyílik a zsebemben. Összességében ha az apró hibákat (kivéve a futómű viselkedése) nem vesszük figyelembe akkor ez egy rendkívül praktikus, nagy teherbírású családi autó. Eddig, folyt. köv. 8700 km. 2010.03.04 síri csend a garis lengéscsillapító cseréről. 9100 km. 2010.03.16. síri csend lett az utastérben, megoldódott a kopogás. Kiderült, hogy nem a lengéscsillapítók kopognak, hanem a rugókat tartó tányérba nem ült benne a rugó úgy ahogy kellett volna. Gariba cserélte (új fejlesztésű rugó tartó tányér) a szerviz, + tisztán lemosva kaptam vissza a kocsit. Nagyon korrektek, csak ajánlani tudom mindenkinek őket. DUNA AUTÓ. 10.000km tapasztalataim. Futóművel még mindig nem tudtam megbarátkozni. Hihetetlen ahogy dobálja magát útfelfagyáson, rázós úton való áthaladáskor. Téli gumival mintha annyira nem, de nyári gumival nagyobb sebességnél félelmetes. Fogyasztását egy tankra vetítve átlag sikerült 5,8l/100km-re levinni, fedélzeti 5.5l mutatott, általában 3-4dl csal. Az első ülések oldaltartásának lenullázását egyesek zokon vették :), de ezt most is fenntartom. Szinte semmi az oldaltartásuk. Az ülőlap rövid, lábamat még véletlenül sem tartja. Végig levegőben van a bal lábam, teljesen mindegy hogy milyen magasan van az ülés. Megoldás: ülőlap dőlés szögének szabályozása. Ha lenne benne! Miden egyes beüléskor roppan az ülés ülőlapja + hátlap. Sajnos manapság az autó tervezéshez elengedhetetlen a max 170 cm-es magasság. ( 180cm vagyok ) Balatont még bevállalnám, de messzebb, hát azon erősen elgondolkozom. A beépített lehúzható sötétítő okos megoldás, csak egy kicsit kellett volna még foglalkozni vele a tervasztalon. Lehúzva hibátlan, felengedve viccesen zörög. Okos megoldás, hogy esőben tolatáskor automatikusan bekapcsol a hátsó ablaktörlő. Fékkel csak annyi a problémám, megállásnál lüktet, nincsenek a tárcsák kellően megedzve. Ja 2010 írunk. A fűtése jó, klíma hatásos. Hibája eddig, olyan ami kitartott volna addig amíg beérek a szervizbe (futómű zörgés, kopogás kivételével) nem volt. 15.000 km.: futómű viselkedése változatlan, megszokni lehetetlen. Síri csend kezd megszűnni, megint jönnek a kopogó hangok. Röhej. A tetőn található oldalanként egy-egy lyuk a tetősín közepén, gondolom a tetőcsomagtartónak. Mivel ez nincs gyárilag ledugózva, s a festékréteg kellően vastag benne :( ezért elkezdett bebarnulni, rohadni. Röhej. Motortérben a motorháztetőn található hangszigetelő borítás hullik szét. Röhej. Klíma használatánál a szélvédő kívülről (35 fokban is) párásodik. Érdekes. Vezetni az üléshelyzet miatt fárasztó. Nap végén úgy szállok ki belőle mint aki lenyomott 1.000 km.

Használó

Születési éve: 1971

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6.2 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása:

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 10000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem