FORD FOCUS

Futott kilométer: 94 200 km

Vegyes fogyasztás: 11 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Az autót cégautóként használok, ami eddig minden átlgos elvárásnak megfelel. Futóműve az egyik legjobb pontja, megfelelően nyeli a huplikat, erősebb bordákon azért elpattog. Kanyarokban szépen tartja az ívet. A kocsi leginkább kétszínű része a motor. A Ford által egy ideig gyártott flexifuel (benzn/E85 akármilyen arányban tankolható) 1.8-as benzines 92KW-os motor megfelelő dinamkát ad az autónak, minden helyzetben jól használható. Azonban egyáltalán nem takarékos. Benzinből vegyesben 8.5-9.5 között fogyasztott nálam, igaz nálam sok az autópálya. Ugyanakkor bioetanollal sem jobb a helyzet. A kocsit kb. az eddig megtett több mint 90 ezer kilométer fele alatt tisztán 95-el másik felében pedig tisztán bioetanollal tankoltam. Sajnos bioetanolból átlagosan 10-12 liter fogyasztott, így a jelenlegi üzemanyagárak mellett csupán 1-3 forintot lehet spórolni így kilométerenként. A fogyasztás magasan tartásában főszerepet vállal az 5 sebességes váltó, amiből nagyon hiányzik a 6. fokozat, mert autópála tempónál közel 4000-et forog a motor, míg a modern kis turbós motorok 6 sebességes váltóval ezt megoldják 3000 környékén, ami mind fogyasztásban mind zajkomfortban rengeteget jelent. A kocsi általános minőségével abszolút meg vagyok elégedve a leírt hibákon kívül mást nem tapasztaltam, semmi sem hullott szét eddig benne, mnden zörgés csörgés nélkül működik, csak a motorzaj zavaró időnként. A csomagtér átlagos, ami 3-4 fős család számára megfelelő lehet a hétköznapokban.

Használó

Születési éve: 1980

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 13 liter

Fogyasztás országúton: 10 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 11 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom

Meghibásodás leírása: Az egyik a lent már írt vezetőülés sín cseréje. Időnként az alapjárat hideg motornál erőteljesen ugrál ami melegen elmúlik, illetve nem minden hidegindításnál jelentkezik. Szervízbe viszem rövidesen.Leírás: Sosem hagyott eddig cserben

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: utastér Javítás összege: 80000 Ft. Leírás: Vezető ülés sínjét kellett cserélni mert megkopott, és ezért nyiszorgott a vezetőülés rossz minőségű utakon, a Szegedi Ford Hovány azonnal cserélte garanciában.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem