OPEL ASTRA G
Futott kilométer: 146 919 km
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
A G-Astra a megjelenése óta a kedvencem, bár az első modellt a típusból csak 2003-ban tudtam megszerezni. Azóta már a második G-met koptatom és teljesen meg vagyok vele elégedve. A karosszéria kialakítása, merevsége óriási előrelépés volt az előd F-sorozathoz képest, amihez a futómű is megfelelő partner. Az ECOTEC motorok teljesítményére sem lehet panasz, ugyan az X16XEL motorkódú autók az olajat bizony előszeretettel " csipkedik " , bár a gyártó igen nagyvonalúan 0,6l /1000km-ben specifikálta a még elfogadható mértéket. Az enyém még bőven alatta van ennek, de engem azért zavar, mert a korábbi Z14XE motornál ez a jelenség nem jelentkezett. További zavaró tényező a csomagtartó szűk nyílása ( Sedan ), mert az amúgy bőséges helyet körülményes megtölteni. Már egy nagyobb bevásárlótáskát is úgy kell bejátszani cipőkanállal. Ezektől függetlenül - bár már eljárt felette az idő - még mindig igen megnyerő autó és kiváló társ a mindennapokban.
Használó
Születési éve: 1969
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 7.9 liter
Fogyasztás országúton: 6 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 1 alkalom
Meghibásodás leírása: Karambolos sérülések javítása miatt kellett terven felül meglátogatnom a szervizt.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: karosszéria Javítás összege: 120000 Ft. Leírás: A karambolos sérülések javítási költsége volt ennyi, anyaggal együtt. Kifejezetten kedvező ár egy mai autóhoz mérve.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: A kocsit magam javítom a gyárilag előírt karbantartási tervnek megfelelően. Mindent megkap, amire szüksége van, így többszöri próbálkozásra eddig még nem volt szükségem. Amit olvasni a márkatársaktól, pl. EGR kokszosodás, gyújtótrafók hibája, termosztát, stb, az nálam még nem jelentkezett. Az autó amúgy napi használatban van, tehát nem csak a vasárnapi misére megyek vele.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem