OPEL ASTRA G

Futott kilométer: 146 919 km

Vegyes fogyasztás: 6.5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

A G-Astra a megjelenése óta a kedvencem, bár az első modellt a típusból csak 2003-ban tudtam megszerezni. Azóta már a második G-met koptatom és teljesen meg vagyok vele elégedve. A karosszéria kialakítása, merevsége óriási előrelépés volt az előd F-sorozathoz képest, amihez a futómű is megfelelő partner. Az ECOTEC motorok teljesítményére sem lehet panasz, ugyan az X16XEL motorkódú autók az olajat bizony előszeretettel " csipkedik " , bár a gyártó igen nagyvonalúan 0,6l /1000km-ben specifikálta a még elfogadható mértéket. Az enyém még bőven alatta van ennek, de engem azért zavar, mert a korábbi Z14XE motornál ez a jelenség nem jelentkezett. További zavaró tényező a csomagtartó szűk nyílása ( Sedan ), mert az amúgy bőséges helyet körülményes megtölteni. Már egy nagyobb bevásárlótáskát is úgy kell bejátszani cipőkanállal. Ezektől függetlenül - bár már eljárt felette az idő - még mindig igen megnyerő autó és kiváló társ a mindennapokban.

Használó

Születési éve: 1969

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 7.9 liter

Fogyasztás országúton: 6 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: Karambolos sérülések javítása miatt kellett terven felül meglátogatnom a szervizt.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: karosszéria Javítás összege: 120000 Ft. Leírás: A karambolos sérülések javítási költsége volt ennyi, anyaggal együtt. Kifejezetten kedvező ár egy mai autóhoz mérve.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: A kocsit magam javítom a gyárilag előírt karbantartási tervnek megfelelően. Mindent megkap, amire szüksége van, így többszöri próbálkozásra eddig még nem volt szükségem. Amit olvasni a márkatársaktól, pl. EGR kokszosodás, gyújtótrafók hibája, termosztát, stb, az nálam még nem jelentkezett. Az autó amúgy napi használatban van, tehát nem csak a vasárnapi misére megyek vele.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem