AUDI A4

Futott kilométer: 155 km

Vegyes fogyasztás: 7.5 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

2.kocsi, keveset használom, a futóműhöz már nyúlni kellett. 2 lengőkart és 2 lengőkarszilentet cseréltem mióta nálam van. Gumi már akkor se volt 100% amikor megvettem, az akku viszont láthatóan még a gyári ! Alapvetően minden használt kocsi potenciálisan átb@szás legalábbis Magyarországon, én eddig képes voltam kezelni a helyzetet. Legközelebb talán megbízható országból vásárolok, inkább 300 ezerrel az órában mint kereskedői garanciával itthon. Nagyon jól felszerelt gyárilag, amihez időközben vásároltam egyéb extrákat. Városban nem szeretem, nehézkesen mozog. Országúton, pályán viszont ideális. 180 ló plusz csip elég jól mozgatja. A quattrohajtás a rakás 3 betűs kütyüvel (ABS, ASR, ESP)nagyon bolondbiztos. Családosoknak nem való, belül nem túl tágas, érzésre nem nagyobb mint egy Golf, legfeljebb igényesebb. Az alkatrészek drágák. Ez valahol érthető is, az Audi specifikusok azért, a V6 alkatrészek pedig azért :) Utóbbi a szerelhetőséget is megdrágítja mert nincs hely a motortérben ezért pl vezérléscseréhez is le kell bontani a kocsi egész elejét. Nem a szerelők kedvence, és szerintem sokan emiatt is hanyagolják a motort. Máskülönben az ismert tipusbetegségeket leszámítva (vezérműtengely, vezérlés, adagoló) egész jól kiszámítható a motor elhasználódása kopása. Ereje jó, fogyasztása nagyon jó, olajfogyasztása nem mérhető ami meglep. A V6 + quattrohajtástól őszintén szólva magas fogyasztást vártam, de egy fronthajtású 1,9-hez képest 1-1.5 liternél nem magasabb a többletfogyasztás amivel meg vagyok elégedve. Váltó (6 gangos) példás még 150 ezer után is. 1, 2 elég rövid, de a motor is gyengére van hangolva 1500 alatt, talán emiatt. Automatával talán jobban autózható... Futómű (S-line az enyém ami alacsonyabb, keményebb és 17-es kerekek tovább fokozzák a dolgot)hamarabb elhasználódik a magyar utakon, ezt be kell vállalni, nincs mese. Talán az erősített alkatrészek (mint pl a Meyle lengőkarok, gömbfejek)javítanak a helyzeten. Fék. A legnagyobb van rajta amit az A4-re szereltek (leszámítva a RS4 365-ös Brembo-ját), ennek megfelelően nem találok gyenge pontot. Az előző tulaj Ferodo versenybetétet tett bele, ami nem tetszik. Hamarosan teljes fékfelújítás következik tárcsa-betét-fékolaj. Kasztni: Kívül egy polir ráférne, de frissen mosva jól néz ki. Nincs rozsda, sérülés minimális. A bal 1-es ajtó lóg, egyszer már állítottak rajta de ismét lóg. A csomagtérfedél csak határozott lecsapásra záródik jól. Belül: a gumirozott műanyagok kopnak, nagyon rondák!!! A vezetőülés billeg, nem találtam meg az okát. Bőr belső nem repedezik, de kényes darab. Tisztítva, leápolva nagyon jól néz ki. Kesztyűtartófedél zár hajlamos a törésre, mert műanyagból van. A cseréje 1 csavarral házilag megoldható. Elektromos rendszer: eddig példás. Ha az Olaszok is ilyenek lennének akkor biztosan lenne egy Alfám is, és most nem döglődne a Fiat konszern....Kapott gyári DVD navigációt meg távvezérlős kormányt utólag, minden adta magát, csak OBD-n be kellett állítani. Mindenre érzékeny, a FIS (műszerfal kijelző) minden fontosat kiír, de hibával alig találkoztam. (Leszámítva a fenti motorproblémát) Összességében nekem pazar egy autó, de családosoknak mást ajánlanék.

Használó

Születési éve: 1970

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: falu

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 9 liter

Fogyasztás országúton: 7 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: használtan vettem, mint kiderült kereskedőé is volt, ebből adódóan ment a spórolás és gányolás. Apróságok mint lámpa mosó spricni eresztett, a tartály 2 részes szintén eresztett, ablaktörlő mechanika megszorult (kiszáradt belőle a zsír)Lerobbanás oka: motorLeírás: Vezérműszíjat cserélték, de az adagoló hajtószíja nálam elszakadt.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garancia már lejártJavítás összege: 20000 Ft.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: motor gyengus volt. EGR szelep szivatott meg, csippelt és kapott plusz 3 fok előtöltést. Megizzadtam mire kiderült a hiba, sok ezret hagytam ott különféle "mestereknél"

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem