MITSUBISHI ECLIPSE

Futott kilométer: 145 000 km

Vegyes fogyasztás: 10 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

A formája örökzöld. Rengetegen megnézik, mivel ritka itthon, sokan dícsérik, nők, férfiak vegyesen, mindenki azt mondja, hogy nem látszik rajta az a 10+ év. A kisgyerekek pedig egyszerűen imádják. Őket még nem rontották el. :D Egyszerűen megunhatatlan, és nem lehet nem szeretni. Erőt sugárzó, mégis visszafogott, és a legkevésbé sem tolakodó. Szép, de mégse olyan csicsás mint egy olasz Alfa. Elegánsnak nem nevezném, inkább sportos. Csajozásnál sokat tud segíteni, de csak eszesebb nők esetén, és ott is csak indításnak jó, a többi rajtad múlik. :D A plázapinák nem látnak tovább az Audi TT/R8 embléma és a pénztárca kombónál, ha sportkupéról van szó, szal. az ő esetükben felejtős. Azt se tudják milyen autó ez. :D A legfantasztikusabb, hogy a normálisabb (értsd: nem bunkó) emberek teljesen másképp állnak hozzád, ha egy ilyen autóból szállsz ki. Nem néznek maffiózónak mert nem BMW, és újgazdag köcsögnek se, mert nem Mercedes, vagy Audi. Sokszor én is meglepődök, hogy tök ismeretlen emberek szólítanak meg néha a parkolóban, és normálisan elbeszélgetünk percekig. A belseje egyszerű, letisztult. Semmi csicsa. A legjobb dolog, és mondhat bárki bármit, ezek a beteg japánok képesek ezt csak így eltalálni, de minden kézre esik. Az összes gomb, tekerentyű, minden. Semmiért nem kell kinyújtózni. 2 méteres úriembereket viszont lebeszélnék róla, nagyon kényelmetlen lenne a számukra. Én a 186 centimmel épphogy elférek. Az ülések kényelmesek, tartanak rendesen ameddig meg nem vetemednek, sajnos a 140e km már meglátszik a sofőrülésen. Az egyetlen dolog amit kifogásolok az az, hogy a lábtér szerintem túl rövid. A kormányt tehették volna kicsit közelebb az emberhez, a pedálokat pedig kicsit távolabb. De ez minden. 2 ember a világból kiutazik vele, kényelmes nagyon. 4 embernek hosszabb távon az út felér egy mazochista szakkörrel. Nagyon kicsi hátul a hely,de ha szükséges, beférhet hátra 2 nagyobb ember is, ha az elsők kicsit összehúzzák magukat. Csomagtartója igencsak tágas egy kupéhoz mérten. 3 nagyobb sporttáska elfér benne simán. Aki van olyan elvetemült (mint pl. én :D) és szállítani akar nagyobb dolgokat egy ilyen autóval, megteheti, a hátsó ülések ledönthetők, a kalaptartó kivehető, ezzel hatalmas helyet lehet nyerni, egy normál méretű lábdob, simán elfér a csomagtartóban, és fényképet láttam róla, volt aki vitt vele elöltöltős mosógépet is. miután ledöntötte az üléseket hátul, befért. :D Menettulajdonságai egész jók. A gödröket nem szereti, és kicsit alacsony, parkolásnál vigyázni kell, nehogy elérje a szegélykövet az eleje. A fordulóköre NAGYON nagy! Ez a parkolást néha meg tudja nehezíteni, és kétszer meg kell gondolni, hogy hol akarsz egy köríves megfordulást csinálni vele. Néha egyszerűbb kézifékkel megfordítani. :D A rugók és a lengéscsillapítók köszönhetően a jó magyar utaknak így 140e km után már kezdenek elfáradni, de még mindíg nagyon jó a stabilitása, a legtöbb vasárnapi sofőrt röhögve kerülgetheted a kanyarokban is. A motorja egy érdekes darab. Van aki szídja, van aki szereti. Az enyém sajnos csak szívómotoros, és automata váltóval szerelt. Néha vágyok is a turbósra. :) A közhiedelemmel és a riogatásokkal ellentétben tartós darab, ha ésszel használják, és megkapja a rendszeres törődést (olajcsere, stb.). Eszetlenül ugyanúgy tönkre lehet vágni mint a turbóst, ami állítólag strapabíróbb. Én csak azt tudom, hogy lassan 150e km van benne, és még mindíg nem kellett megbontani. Nem füstől, vizet, olajat nem eszi. A hengerfejtömítés hajlamos egy idő után megvetemedni, ez sajnos több esetben előfordult már ennél a típusnál. A tömítés cseréje után a probléma nem jön vissza többet. Nálam ez a hiba kimerült annyiban, hogy 1-2 helyen a motor hátulján csöpög az olaj a hengerfejtömítésnél. Viszont enni nem eszi az olajat, ami fogy, az itt megy ki belőle, és nem vészes mennyiség szerencsére. Majd cserélve lesz. Fogyasztása mindíg 10 liter. Ebben benne van a városi, a városon kívüli forgalom, meg általában egy pár taposd ki a belét menet. Gyorsulásra nem ajánlom így alapon, automata váltóval. Nem tud "nagyot ugrani", inkább a "lomhább, de kitartóbb" jelzőt használnám. Nagyobb sebességeknél, amikor az 1.6-osból már elfogy az erő, ez még mindíg egyenletesen húz. Az 1.8-asokkal már nagyon nem szeretek veszekedni, a kézi váltós 2 literes motorral szerelt autókkal nem próbálkozok, ott csúnya a végeredmény. :D A szívómotoros kézi váltóssal többet lehet bohóckodni, az már kicsit nagyobb legény a gáton és felveszi a versenyt bármilyen szívó 2000-es géppel, volt hozzá szerencsém. A turbós modell pedig egy kőkemény sz*patógép, főleg ha rendesen megépítik. Felszereltsége egész jó a korához képest, főleg ha azt nézzük mennyi ma egy fapados új autó, és ahhoz képest mennyi plusz dolog van benne. Központi zár, elektromos ablakok, szervó, 2 légzsák, tempomat, ködlámpa, manuális klímaberendezés. Talán az ABS az egyetlen amit hiányolok, az én modellemben opcionálisan kérhető volt, az európai és a turbós modellekben széria. Ha gondját viselik megbízható autó, lehet bele pakolni, fogyasztása sportos autóhoz képest nem mondható túl magasnak, ha kell elvisz 4 embert is, és még szép is. Mi kell még? :-)

Használó

Születési éve: 1983

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 10 liter

Fogyasztás országúton: 10 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 10 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom , ebből 3 lerobbanás

Meghibásodás leírása: A klímaberendezés adta meg magát, pontosabban a kompresszor. Ez azért történt, mert mialatt az előző tulajdonosnál volt az autó, valószínüleg megbontották a rendszert, és kevés olajat tettek bele, a kompresszor dugattyúi elkoptak, lötyögni kezdtek, később megszorultak. Amerikából rendeltem hozzá egy újat, 65000 ft-ba került mindennel együtt, ez valami oknál fogva 2 hónap után elkezdett zörögni és megadta magát. Pontos okát nem tudom, még nem szedtük szét. Nem vádolok senkit, vagy a helytelen összeszerelés miatt történt, vagy gyári hibás volt az alkatrész. 30e ft-ért vettem egy használt gyári Denso márkájút, felrakattam, (ez volt a második szervízlátogatás) azóta tökéletesen működik a rendszer.Lerobbanás oka: motor 3 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: A főtengely jeladó kezdte meg a haláltusáját, elég alattomos módon. Volt, hogy menet közben leállt a motor, és akkor pár percig indulni se volt hajlandó, de történt olyan is, hogy megálltam vele valahol, és utána vagy 40 percig nem volt hajlandó indulni se. Amerikából hozatott kb. 10e ft körüli kis vacak érzékelő cseréje megoldotta a problémát (itthon horror ára van, totál hülyének nézik az embert, érdemes a legtöbb dolgot kintről beszerezni) 2 további alkalommal 1-1, az autóval megegyező életkorú hűtővízcső adta meg magát, szerencsére nem a fontosabb, nagyobb átmérőjűek közül, amik a hűtőbe/ből mennek/jönnek, hanem az utastér fűtésére szolgáló vízcsövek közül kettő, mindkettő a motortérben. Szerencsére időben észrevettem a problémát (a hőfokmérő ami mindíg úgy áll félúton mint amit odaszögeztek, elkezdett enyhén emelkedni) és a motornak semmi baja nem lett. Az egyik cső cseréje egyszerű volt, könnyedén hozzáférhető, a másik viszont felért egy kínszenvedéssel, ez a motor mögött található, és a tűzfalon lévő csonkra csatlakozik a másik vége. Volt ennek egy párja is mellette, mindkettőt kicseréltem, biztos ami biztos.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 65000 Ft. Leírás: A klímakompresszor elhalálozása került a legtöbbe, ez is csak azért pusztult el, mert az előző tulajnál babrálva volt a légkondi rendszere.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: A vezérműszíj cseréje nem egy egyszerű feladat, a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa levétele néha elég nehézkes tud lenni. Ettől eltekintve elég könnyen szerelhető autó, a legtöbb alkatrész könnyen hozzáférhető anélkül, hogy nagyobb mértékben meg kelljen bontani dolgokat a motortérben. A generátor ékszíjának cseréjéhez viszont ajánlott egy akna. :D A neten fellelhető a kb. 5000 oldalas gyári szervízkönyv angol nyelven. Ez kötelező olvasmány annak aki ilyen autót szeretne. Kapcsolási rajzok, robbantott ábrák, minden van, érthetően levezetve. Szervízekkel nagyon nem érdemes próbálkozni. Minden tisztelet kijár részemről a becsületes, és kiváló tudással rendelkező szakembereknek, de sajnos azt kell mondjam, sokan olyan sötétek hozzá, hogy mire 1 dolgot megjavítanának rajta, 8 másikat elrontanak. És ami a legrosszabb, ha nincs alkatrészük hozzá, nekiállnak kókányolni. Ez az amit ez az autó, és később a tulajdonosa is NAGYON UTÁLNI FOG! Csak hozzá való, nem gagyi alkatrészek, és hozzáértő megbízható szerelő, ha saját magad nem boldogulsz vele! A rémhírekkel ellentétben itthon is beszerezhető hozzá szinte minden alkatrész, de nem érdemes itthon vásárolni, szó szerint megerőszakolják az ember pénztárcáját. Külföldről az itthoni árak töredékéért be lehet szerezni az alkatrészeket hozzá.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem