SKODA OCTAVIA

Futott kilométer: 72 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.7 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Mikor megvettem, a Business felszereltség már magában rengeteg extrát hozott, némi plusszal sikerült elérni az 5 milliót, ami persze egy hasonló méretű egyéb német vagy japán márkánál minimum 7 lett volna - csak kicsit (vagy nagyon) komolyabb motorral. Ez az 1,6-os benzines ős VW motor elég zűrös darab, sok ereje nincs még nagyobb fordulaton sem, viszont ha nyomom (nyomnám) akkor fogyaszt is rendesen, pláne ha tele van. Mondjuk arra nagyon jó volt a benzin árának jelentős emelkedésével karöltve, hogy leszoktam a száguldozásról, nagyjából 0 dinamizmussal közlekedünk, ahol lehet üresben gurulunk, autópályán tempomat-100. brrrrr borzasztó, de különben ugrik a 7,5-ös átlag, amit az elővárosi forgalom rendesen rombol. Tényleg nyugisan vezetek, de a fedélzeti számítógép egyértelműen írja, hogy városban ha megfeszülök akkor sem megy 8,5 alá. De sajnos az ez előtti két autóm "modern" nagynyomású dizel rettenetesen kenterbe verte fogyasztásilag az Octaviát, pedig azok sokkal nagyobbak voltak -de sajnos az üzembentartásuk is sokkal több volt (dizel befecskendező rendszer, turbó, stb.) ezért is lett az Octavia benzines, csak a 16 szelepes majd 800.000.-Ft-al lett volna drágább???? hát nem, annyi pénzt nem adtam volna érte, pláne hogy kb 1millió plusszért már ott lett volna az 1.9PDTDi - de nem volt több pénzem, meg éppen útáltam is a dízeleket, a +8 szelepért és 10 lóért nem adtam 800.000-t sem (ezek a csehek mit is gondolnak????) Egyébként összességében szerethető autó, de vannak autók sokan amelyek sokkal jobbak (ez előtt is volt már 2 skodám, meg sok egyéb). A menetdinamikáról írtam, a fékek ahhoz mérten elegek, de annál is van sokkal jobb. Itt olvastam valaki panaszkodott a menetközbeni hátsó ajtóknál hallható szélzajról - no az nálunk is susog rendesen jobb oldalt, de megoldás nincs, ezt valahogy elszámolták a szélcstornában... Azután belül is van egy két zörej sajnos, bár azok kevéssé zavarnak, nagyobb baj a 100km/h felett már csúnyán erős szél-futómű-mittudoménmi zaj, ennél azért már ebben az árkategóriában messze jobbak vannak. A közel 3 év alatt a belső anyagok elsősorban a szövetek is szépen fáradnak, remélem kicsit lassul a tendencia, mert még vagy 2 évet ki kellene húzzon úgy, hogy még el is lehessen adni. No még pár szó a szervizről... hááát nem mondanám, hogy olcsó. Ez egy 1,6-os nagyon régi, egyszerű motor. tehát a javítás-karbantartás sem túl macerás, ehhez képest az első szerviz (ami rugalmas, de max 30000km) potom 70.000.-Ft-ba fájt. Ezek után a 2. (60000km-es) potom 120.000.-Ft (olaj, szűrők, gyertyák és fékolaj???? - hogy ez miért, azt nem tudom, de gyári előírás). Ennyiért szerintem egy kategóriával feljebb lévő autók szervize is simán megoldható.

Használó

Születési éve: 1967

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: higgadt

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: falu

Gyerekek száma: 2

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: higgadt

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 9.5 liter

Fogyasztás országúton: 7 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.7 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom

Meghibásodás leírása: először 4000km-nél az olajszint jelző figyelmeztetett, hogy kevés az olaj, talán gyárilag minimum közelire töltötték....? másodszor fényszóró izzó csere - házilag körülményes, inkább szerviz (50000km körül)

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem