NISSAN PRIMERA

Futott kilométer: 588 000 km

Vegyes fogyasztás: 5.5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Sokáig kerestem ilyen paripát, nem vicc, több ezer autót néztem meg pár hónap alatt. Az ennél tízen pár évvel fiatalabbak is ugyanott rohadtak, max a festék eltakarta a kíváncsi szemek elöl. A sokadik "kirándulás" után, estefelé hazaérve újra rákerestem a neten. Fél órával azelőtt tette fel a tulaj, tőlünk kb 50km-re, a többihez képest vicces áron. Telefon, cím, kocsiba vissza és megnéz. Szintén zenész, ugyanott rohad, km rengeteg de itt legalább az óra szerint is. Az ár viszont a többi, "vásárifényt" megkapott, kereskedésben kicsinosított csodához képest a 2/3-a és még alku is belefér kicsit. Ő lett az. Megjegyzem, a garázsban már bent állt a másik ugyanilyen, a tulaj is ismerte a kicsikét. Már hazafelé beleszerettem, a teljesítmény vicc, 1000-es Swift állva hagy, a gyorsulás max lomhának nevezhető de atom stabil a kanyarban, jó fékekkel párosítva. Úgy kell vele közlekedni mint egy lendkerekes autóval, fel kell húzni és tartani a tempót. Ennek akadálya csak sok töszmörgő turista lehet mert a kanyarok nem tudják gátolni benne, mintha húznák a kijelölt íven. Viszont autópályán ha nem pofátlankodik az ember ki a másik elé, sokáig várhat, hogy tiszta legyen mögötte az út, kiugrani nem lehet vele egy gyors előzésre. 1-2 évre szándékoztam megtartani de maradt volna örökre ha a kaszni nem szenved a tipikus európai/japán autó betegségben, rohad mint a fene. Ennek persze gátat lehetne szabni ha még idejében foglalkozik vele az ember (ezt tapasztalatból tudom, nem a netről meg fórumokról olvastam össze, van egy 86-os "echte" japán paripám és az az üdítő kivételt képviseli) és megadja neki ami jár. Ezek az évjáratú autók viszont nem azok amikre költenek és pont ezért fantasztikus az, hogy így is példát mutatnak a mai "izéknek", (direkt nem írtam autókat mert ezek már csak járművek nem autók, azokat embereknek készítik és lelkük van) hatalmas futásteljesítményükkel és semmivel se kisebb komfortjukkal. (Persze a felesleges parasztvakításokat nem számolom ide csak azt aminek értelme is van.) A fogyasztás hihetetlen, 4.7-től kezdődik, persze ehhez öreguras kirándulás kell és nem autópálya, ott kissé iszákosabb, ott sikerült elérnem a legnagyobb fogyasztást, utánfutóval, a futón két motorral, 6.5 l/100km. Mindezt egy 500000km feletti, bontatlan motorral!!!!! Sajnos a másik kocsi mellett nemvolt se időm se pénzem a kaszni restaurálására és ezért megváltam tőle, lehet, hogy szentimentálisnak titulálnak de nehéz volt. Rossz volt látnom, hogy más elhajt vele, talán megbocsájtja nekem a kicsike. 2 hónappal később, a hirdetések között ráismertem, frissen lakatolva, festve, a duplájáért mint amennyiért eladtam, persze tudtam, hogy a nagy része csak gitt lehet, kiszámoltam előtte, ha rendesen kikarosszériázom, (munkadíj nélkül) és lefestetem, 5-600000ft jött ki. Az utóda egy Mitsubishi Lancer wagon lett, szintén szívó dízel, még a japán motoros nem a Renault. Első tulajtól, megkímélten, 197000km-el, kis kozmetikázás után szinte újszerű, a motor mint a svájci óra, de semmivel se megy jobban mint a Primera és 1l-el többet kér 100km-ként. Hiányzik a megszokott, stabil futómű, az örök forma...... Ha találnék egy jó kasznisat, akár széthullott motorral is megvenném, bár ilyet rossz motorral csak rossz gazdától lehet venni, ezek a gépek csak az emberi butaság miatt mennek tönkre.

Használó

Születési éve: 1973

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 5.8 liter

Fogyasztás országúton: 5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 5.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Magam szervizeltem. Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Egy elfáradt vízcső lecsúszott. A helyszínen visszatéve, vízzel felöntve és irány tovább.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem