FIAT PUNTO

Futott kilométer: 105 000 km

Vegyes fogyasztás: 5.5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Mindent egybevetve jó kis autó. A 60 LE elég kevés, de városban el lehet vele lenni, mert jó az áttételezése. Országúton előzésnél jól ki kell számolni. A hely benne két személynek kiváló, a hátsó ülések is használhatók, ha 180 cm-nél nem magasabb az ember. Óvatos lábmunkával városban elvagyok vele 6 liter alatt. Elég jól bírta a mostoha körülményeket is, a telekre járáskor nem egyszer felakadtam vele, de a kipufogón meg a bozótkarcokon kívül nem sok baja lett.

Használó

Születési éve: 1978

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 6 liter

Fogyasztás országúton: 5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 5.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 5 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Sajnos tudtomon kívül rejtett hibával vettem, eleve el volt repedve a hengerfeje, meg kellett hegesztetni. A kereskedő állta a felét. Mármint a neki mondott összegnek. :-) Az utólag beszerelt riasztó bemondta az unalmast, akkor is riasztott, amikor benne ültem, így inkább kiszedtem belőle a vezérlő egységet. Az ablaktörlő-mozgató mechanikában leugrott a rúdról a rögzítő műanyag (típushiba), így nem törölt semmit. Zégergyűrűvel lett rögzítve, ami ideig-óráig bírta, majd az is leugrott. Egy alátét lett ráhegesztve, megnézem, hogy az hogy ugrik le. :-D A hengerfejesség sajnos visszatérő probléma volt, nagyon ette a kocsi az olajat autópályatempónál. A kipufogódob egyszer szétcsúszott, valószínűleg az úttalan utakon való járás miatt, ahol néha még a hasán is csúszott az autó a nyomvályús földúton. Miután vissza lett hegesztve, három év után cserélni kellett, mert nagyon repedtfazék hangja lett. Mivel az új (utángyártott) nem teljesen egyezett, valamint azért, mert a hátsó teleszkópok eléggé meggyengültek, ha hátra legalább két felnőtt ül, akkor az útegyenetlenségeknél a kipufogó belekoppan a hátsó hídba. -10 fok alatt előfordul, hogy elromlik az elektronika, és magától kinyílik a központi zár, és az üzemanyagszint-jelző hibát jelez. A helyzetjelzőket is hibásnak jelzi néha, és valóban nem is égnek, de kis idő múltán "megjavulnak". Valószínűleg valami érintkezési hiba. A kormányszervót is néha néha hibásnak jelzi, és nagy hidegben előfordul, hogy hirtelen mozdulatokra elmegy a rásegítés. Újraindítással megoldódik. :-D Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Mínusz 10 fok alatt a gyenge akkumulátor miatt nem indult be az autó. Tartalék akksi lett volna, de nem volt bikakábel, így be kellett tolni, mert két ünnep között nem volt kedvem este tízkor otthagyni.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 35000 Ft. Leírás: A fenti betolási manővertől elromlott a lambda szonda, de erre csak pár alkatrész kicserélése után jöttek rá. Addig kb. 16-20 litert fogyasztott az autó városban, veszettül kormolt, és alig ment. Persze nem az autó hibája volt, nem kellett volna hagyni lemerülni az akksit, és akkor nem kellett volna betolni.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Az ablaktörlő mechanika csak az alátét ráhegesztésével maradt tartós.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem