PEUGEOT 206

Futott kilométer: 73 000 km

Vegyes fogyasztás: 8.8 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Abszolút elégedett vagyok, hogy összeállt. Valaki jól jár majd vele.. :(

Használó

Születési éve: 1985

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: falu

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmetlen

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 9.8 liter

Fogyasztás országúton: 7.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 8.8 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom

Meghibásodás leírása: Amikor megvettem, a kocsi az olcsóbbak közül való volt, aztán rájöttem, hogy miért, Budapesten használták. Szépen "rendbe rakattam" azóta. Az első fél év alatt teljesen gyári állapotúvá tettem. Ez kb. 400.000 Ft-ba került. Ebben benne volt a komplett-vezérlés csere - mivel 8 éves lett a kocsi közben - és a futóműfelújátás (első kutyacsontok, hátsó teleszkópok, gátlók és a gyári híres francia tűgörgöscsapágyok száműzve lettek, helyettük műanyag perselyes lett hozzá készítetve zsírzógombbal egy erre specializálódott szakival - félévente zsírzás és örök). Az olajcserék sem olcsó mulatságok, 5W-30 kell bele és 5,5 l összesen. Megvettem bele a gyári belső középső konzolt a légbeömlökkel, mivel az előző tulaj ügyesen beleerőltetett valami Ambipurt és eltörtek a lamellák, így össze-vissza fújta a levegőt. Szóval a kocsi 2 M Ft-ba került, mire összeállt. Ha lennének hozzá jobb utak, akkor minden forintját megérné még itthon is. Haladni lehet vele szépen. Autópályán szerintem kevés, egy hasonló teljesítményű diesel is gyorsul ilyet 130-tól, viszont ez masszív 130 km/h-nál 10 litert eszik. Ez bizony sok. Én nem pályán használom, így viszonylag értelmes fogyasztással is lehet vele járkálni. Nyilván aki jó fogyasztást akar, az ne ilyet vegyen, de tapasztalatból tudom, ha az ember megbírja állni, hogy betartja a szabályokat, akkor nem eszik többet mint egy 1.6 16V benzines Focus. Viszont 0-150 km/h között (1-3 fokozat) nem sok ellenfele van a 180 LE-nek ilyen kicsi kasztniban, főleg úgy, hogy a legtöbben nem nézik ki belőle. Összeségében elégedett vagyok vele, gondolkodom az eladásán - most mikor kifogástalan, nem vagyok százas... :) - nagyobb méretű kocsi kellene, ugyanis lassan bővül a család. Nem fogom áron alul eladni az biztos, inkább megmarad, hiszen lesz ez még érték, amikorra az összes RC a bontóban végzi, vagy sufnituning áldozatául esik. :) A fogyasztásról annyit, hogy a nagy átlag 25.000 km alatt 8,8 l/100 km. Ez napi 2x12 km-t jelent mindig hidegen indítva, járatva, fele városban télen-nyáron. Hidegen horror a fogyasztás, viszont nagyon hamar beáll üzemi hőfokra, addig csak óvatosan és akkor 8-9 l között marad, viszont ha üzemmeleg, akkor városban normálisan használva 9 körül tartható, kívűl 7-7,5 l. Hozzáteszem, hogy kívül - ahol mindig utolérünk valakit - 8-9 l-es fogyasztással számolva már jócskán német autópálya tempóig lehet nyomni neki. Ja, és 35 km/h-tól viszi az 5-dik fokozatot, simán gyorsít onnan, ha kell viszont 1-esben 70 km/h. A végletek autója. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Sosem robbant le, igaz csak V-Powert kap és a legkisebb zörej orvosolva van.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Javítás összege: 120000 Ft. Leírás: Vezérlés csere és hátsó híd felújítás (műanyag perselyesre) + 2 db hátsó féktárcsa betétekkel és 2 db hátsó gátló, összesen 168.000 Ft - munkadíjjal. 2 db új gumi 205/40 ZR 17 valami rohadt kátyú miatt - szereléssel, görgőzéssel 36.000 / db. Más hibája nem volt, de ezek sem a kocsi hibái igazából. Csak a hazai útviszonyoknak köszönhető. Ami viszont drága lett volna az a gyári hátsó kipufogó dob. Szakszervízben 240.000 Ft + áfa...!!! Kérdésemre elmondták, hogy még senki sem rendelt hozzá. A héjlemezt kikezdte a sóslatyak és elkezdett leválni, helyi szaki megcsinálta, 10.000 Ft-ért és szinte gyári.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem