RENAULT MEGANE

Futott kilométer: 132 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Családon belül, egy újabbb Renault típus vásárlása okán "megörökölt" darab. Kb 80.000 Km-et csavartam bele vegyes használattal. Csak pozitívan tudok nyilatkozni a használata előtt számomra közömbös autóról. Nem egy lóerőgyár, de családi autó létére tempós közlekedésre is alkalmas. Tudom, mert rendszeresen megkergetem, ha egyedül vagyok. Nem is kicsit nyomom olyankor... Sőt... Ennek dacára az autó halad rendületlenül. A futómű nem hülyebiztos, de ismerve a korlátait nem okoz kellemetlen meglepetéseket. Valójában több tartalék van benne mint azt sok úrvezető gondolná, vagy bármikor meg merné próbálni. A 95 ló sem versenyre termett, viszont hozzáértő mód kezelgetve lehet vele "sietni". Kuplung-sebváltó-fék, rendben. Pörgetve még hangja is van. Főleg most amikor kicsit már fogyott a kipuffógóból :) Üzembiztos! Számomra jó a fogyasztása és kedvező a km/költség aránya. Csendes, kényelmes. Kényelmesen elférnék akkor is ha magam mögé ülnék :) Tempózáskor kicsit azért kevés az ülés oldaltartása. Felszereltségére nem lehet panasz. Klíma, multikormány, 2db ablakemelő, központizár stb. (lásd fent) Meglepő viszont, hogy nincs távirányító, így a kulcsal kell kotorászni a zárnál, ami óhatatlanul nyomokat hagy a fényezésen. Biztonsági felszerltsége átlagon felüli az (ár)kategóriájában. Mindezek pedig már az előző évezredből! Csomagtér mérete megfelelő. Burkoltan pedig elegáns is lehetne... Utastérben kütyümütyü rakodóhelyekből lehetne több. (lásd Megane II.) Majd' 140 ezer km után sincsenek nyüsszögő, nyikorgó hangok belül. Most jelentkeznek apró koppanások a futómű felől. Barátom, egyben szerelőm szerint, 10.000 Ft alatti költséggel szakszerű módon orvosolható. A kipuffogó mint már említettem, lassan megadja magát, de ez természetes. Amikor kiglancolom és csilli-villi a vas, még tetszik is. Metál fény, arányos formák és nem is olyan kis méret... Második autó vásárlása előtt állok. Az eszem azt mondja, hogy körültekintő választással egy hasonlót kellene venni. (korlátozott a felhasználható pénzösszeg)Viszont hiányzik valami, ami megdobogtatja a szívem. Pölö néhány plusz lóerő. De nem csak az. Ez az autó családi kocsi. Az ember ilyet ésszel vesz. Szívügyileg inkább egy Galantra (1998 után), vagy más, "szívdobbantó" autóra fáj a fogam. A dolog még nincs eldöntve :) Konklúzió: A Renault Megane Classik egy kellemesen használható autó, ami kedvező költségekkel, magas kényelmi és biztonsági felszereltséggel rendelkezik valamint mai szemmel is tetszetősnek mondható a formája. Méretei okán jó választás azoknak, akik családi autót szeretnének, de csak használtra van pénzük. Ebből a fajtából viszonylag sokat adtak el Mo.-n. Türelmes és körültekintő keresgéléssel valóban jó állapotú (az enyémnél) kevesebb futásteljesítményű és valóban garázsban tartott-szervizelt-nem dohányzó stb., azaz megkímélt állapotú található. Városi "parkolós" használatra inkább az 5 ajtóst javasolnám. A kombi az szerintem randa, bár praktikus. Aki csapatni akar az vegyen coupét, aki pedig magasból szereti figyelni az eseményeket az scenic-et :) Köszönöm, hogy elolvastad! :)

Használó

Születési éve:

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 2

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: Felső holtponti jeladó csere. Csomagtérajtó zárbetét szétesett. (ez utóbbi nem lett cserélve)Kipuffogócsere várható. Bár bízom benne, hogy a telet még kihúzza.Leírás: A jeladó rakoncátlankodásakor pár perces várakozást követően indult. Nem nevezném lerobbanásnak.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: A kötelező szervíz illetve olajcserék költségein felül elhanyagolható kiadások voltak csak. Az is csupán egy-kettő.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem