AUDI 100

Futott kilométer: 334 000 km

Vegyes fogyasztás: 9 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Ez a típus ma már mondhatni ritkaságszámba megy, a "szivarok" közül ez a gyárilag kis ráncfelvarráson átesett példány (modernebb belsőtér, süllykilincses ajtók, teljes egészében galvanizált karosszéria). Kölyök korom óta rajongok a márkáért, főleg hogy egy 1979-es évjáratú 80-as audin tanultam meg vezetni, ami még ma is!!! falja a kilómétereket. Az autó első látásra belopta magát a szívembe, a termetes karosszéria erőt, dinamizmust sugároz, ha 5 hengeres hengerenkénti injektoros motorját beindítja az ember ezek az érzések csak erősödnek. Igaz ugyan, hogy ebben az évjáratban ez volt a legkissebb választható 5 hengeres erőforrás, mégis elég a 115 Le és a 173Nm ahhoz hogy megtréfáljunk egykét mai csodát az autópályán:). Bizonyára ez a kis beszámoló tanuskodik az elfogultságomról. A választásnál számomra fontos szempont volt, hogy kevés pénzből olyan autót vegyek aminek még mindig jó a kasznia és valljuk be ezek még hírböl sem ismerik a rozsdát (20 éves). A motorral az alap dolgokon és az alapjárati szelepen kívül nem kellett foglalkozni. Ha esetleg hasonló korú Audival valami probléma adódik NEM szabad márkaszervízbe vinni!!! (nézzünk meg egy alkatrész árlistát a márkaszervízben és rájövünk miért...) Korához és árához képest nagyon jól felszerelt autórol van szó. Kis utánajárással szinte minden fillérekért beszerezhető a típushoz, többek közt azért mert nagyon sok alkatrész kompatibilis a többi Typ44 karosszériás modellével (Audi 100,200,V8). Igaz ez olyan dolog hogy ki kell fogni a jó vételt, én nagyon elégedett vagyok az autómmal, eddig egyszer sem hagyott cserben, ha megkapja amit kell akkor kimegy a világból... Ha egyszer megérik a cserére akkor igazi családi autóra cserélem majd. A következő autó egy Audi 100 C4 Avant 2.5 soros 5-ös TDI lesz...

Használó

Születési éve:

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: higgadt

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: higgadt

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 10 liter

Fogyasztás országúton: 8 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 9 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Az autó jobb eleje részben saját hibámból összetört, a javítást rutinos szakemberek (lakatos,fényező) végezték...Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Egyetlen alkalommal fordult elő hogy kellemetlenséget okozott az autó. Történt ugyanis hogy december elején az Első Magyar Audiklub Kékestető túráján az alapjárati szabályozó szelep tönkrement. A probléma meg lett oldva egy gyorskötegelővel amivel az egyik csövet szűkítettük, így az alapjárat 2500/perc körül volt... Az autó így hozott haza... Másnap bontóban 1500ft-ért vettem másik gyári szelepet, 2 perc alatt kicseréltem és azóta problémamentes, szép az alapjárat...

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Garancia már lejártJavítás összege: 24000 Ft.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Az egyetlen olyan terület ami okozhat problémát egy ilyen 100-as Audinál az az elektronika. Az autó minden eleme nagyon nagy precizitással, pontossággal lett annakidején tervezve és elkészítve, nem véletlenül mondták rá hogy luxuslimuzin... A problémát elöregedő kábelek, széttöredező szigetelések (ajtóknál ahol hajlik), oxidálódott csatlakozások (pici idő ráfordításával orvosolható probléma) okozzák...

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem