MERCEDES-BENZ C-OSZTÁLY

Futott kilométer: 201 000 km

Vegyes fogyasztás: 8.5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Vásárláskor támasztott elvárások: -gyári állapot, -leigazolhatóan szervízkönyv, -jó műszaki- és esztétikai állapot, -kezelhető fogyasztási érték -kedvező fenntartási költségek, -kényelem, -könnyű kezelhetőségAmi teljesült ebből: Az autó teljesen gyári állapotú, történelme a papírja szerint is nagyon jó, az évek során szinte csak karbantartást igényelt az előző tulajdonosnál is. A Mercedes ezen típusának karbantartása igen kedvező (10.000 km szerviz: 35.000 HUF), az alkatrészek árai a többi Mercedes modellhez képest is (fékbetét garnitúra: 6.000 HUF, szilent garnitura: 5.000 HUF) nagyon kedvezőek. Nagyon tetszik, hogy fordulóköre igen kicsi, a kormányt végállásig tekerve a kerekek szinte 90 fokkal fordulnak el (a legtöbb Mercedes modellnél), ezért igen könnyű és gyors a parkolás akár lehetetlennek tűnő helyekre is. A C180 modellbe szerelt 1.800 cm3 lökettérfogatú, befecskendezéses, 122 LE benzinmotor kellemesen gyorsítja az 1370 kg karosszériát, de aki utcai gyorsulásra is gondol, annak ezt a típust nem ajánlom. A gyári futómű lágyra van hangolva, ezért erőteljesebb kanyarban jobban oldalra dől mint azt vártam. Mindemellett egy kis alulkormányzottságot is tapasztaltam, de a hátsókerék meghajtás miatt ez remekül kezelhető. A stabilizátor szilentjei bizonyultak a leggyengébb pontnak, mert cseréjük után 1-2 hónappal nyekeregni kezdtek, amin egy kis zsírzás időszakosan segített, de a probléma később megint jelentkezett. A hátsó sárvédőn, 10 éves korában jelent meg egy borsónyi, kezdődő korrózió, ez azt hiszem a korral jár! :) Dinamikus vezetési stílusomnak megfelelő erősségű a kipörgésgátló, jó hasznát veszem bármilyen csúszós úton, de ha esetleg csúszkálni akarok, akkor akár ki is kapcsolhatom. Az én testalkatomhoz (186cm/90kg) a kezelőszervek jól helyezkednek el, ergonómiailag tökéletes, jó a kilátás is, bár a magas hátsó miatt a tolatás egy kevésbé tapasztalt vezetőnek problémás lehet. Nekem pont ideális a pedál- és a kormányerő, hosszabb távon sem fárasztó az autót vezetni vagy csak utazni, és a hátul ülőknek is van elég hely. A 210 km/h csúcssebesség elérése kérdőjeles volt, mert a 190 km/h sebesség átlépését követően az autó menettulajdonságai elkezdtek erősen romlani. Gyenge, de nyugtalanító imbolygás, "laza" kormány és felerősödő menetzaj jellemzi. Az autóm szempontjából én a maximum 170 km/h sebességet tartom biztonságosnak, mert efelett a fékek alulméretezettek, a kocsi szinte nem akar megállni! Úgy gondolom, hogy összességében ár-érték arányában megtaláltam a számításomat. Egy nagyon megbízható, jól kezelhető, hétköznapi és alkalmi kihívásoknak egyaránt eleget tevő, elegáns jármű birtokosa vagyok.

Használó

Születési éve: 1972

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 10 liter

Fogyasztás országúton: 7 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 8.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: Jobb oldali elektromos visszapillantó tükör motorjának cseréje.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garanciaidőben, fizetősJavítás összege: 72000 Ft. Leírás: középső- és hátsó kipufogódob cseréje (180.000 km)

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem