Venni vagy eladni? Chevrolet árak használtan

A márka jövője bizonytalan, de vajon milyen most és milyen lesz az ára a használt Chevyknek?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Chevrolet eddig sem volt épp a hazai használtautó-piac sztárja, de nagy kérdés, hogy a márka európai kivonulásával hogyan alakul modelljeinek az ára. Kérdeztünk, összevetünk.


Vélhetően nem ilyen 100 éves szülinapi meglepetésről álmodoztak a Chevrolet értékesítői, de hát a kényszerű leépítésről és racionalizálásról szóló döntést meghozta és be is jelentette a General Motors: az arany csokornyakkendő kivonul Európából. Magyarországról is, ami az anyacégnek porszemnyi jelentőséggel sem bíró, nekünk, a Chevrolet hazai importőrének, forgalmazóinak, vásárlóinak és tulajdonosainak viszont nagyon is fontos hír. A hivatalos közlés szerint 2015 vége a határidő, de könnyen lehet, hogy nálunk már előbb is eltűnnek a márkakereskedések. A lépés számos gyakorlati problémát vet fel, mi most főleg a használtpiaci árak, az értéktartás/értékvesztés oldaláról közelítünk a kérdéshez.
Hirdetés

Nyilván úgy is hozzá lehetne állni a dologhoz, hogy ugyan már, nem kár a Chevyért, hiszen amit mi chevyzünk, az "csupán" egy koreai autó amerikai névvel. Na ja, de gondoljunk csak bele: a Skoda elképesztő szárnyalásba kezdett a Volkswagen-konszern égisze alatt, s ma már nem sajnáljuk, nem csehszlovákozzuk lefele. Vagy itt a Dacia, ami félig Renault, félig francia, s egyre inkább győzi meg az embereket arról, hogy felejtsék el a szocializmus román "csodáit". És hát a koreai autók elismertségén hatalmasat dobott a Hyundai/Kia duó. De vissza a Chevrolet-hez, amely – Magyarországon - 2004 őszén nyugdíjazta a Daewoot-t, s ösztökélt egyeseket arra, hogy átplasztikáztassa, a logókkal legalábbis amerikaivá, menővé varázsolja ázsiai kocsiját.

Szóval már ennek is több mint 9 éve, sokan tán nem is emlékeznek rá, sokakat érthetően nem is érdekel a múlt. A jelen annál lényegesebb, s bizony Chevrolet-szempontból Európában szomorú: a márka részesedése a béka feneke alatt van, 2013-ban az Európát meghatározó német piacon novemberig bezárólag alig 0,9 százalékos, Magyarországon 1,22 százalékos volt. (Oroszországban ugyanakkor a hetedik helyen figyel a brand 6,2 százalékos piaci részesedéssel, Kínában pedig októberig tizedik volt 3,3 százalékkal, ezeket a húsosfazekakat nem is hagyja faképnél a Chevrolet... Az amerikai siker és jelenlét meg evidens.) Egyszerűsítve és túlozva: az öreg kontinensen a kutyának sem kell a Chevy. Hogy miért nem? Tán nem elég vonzóak, nem elég modernek az autói. És közben nem is olyan olcsók, mint régen. A megbízhatóságukkal sem villoghatnak. Itt lehet az a szegény kutya elásva.
Az importált autók listáján is látszik, hogy a Chevrolet nem játszik. Amikor használt autót vásárolunk, a Chevy valamiért igazából szóba sem jön. No és mindez hogyan alakítja a magyarországi használt árakat? Összehasonlításképp a túlnyomórészt 2003-2005-ös, 8-10 éves Kalosok árait állítjuk szembe (Daewoo-ként és Chevyként is) az Opel Corsa C és a még "régi", majd már az „új” Suzuki Swift áraival, majd a 2010-es Cruze szedánokat szembesítjük a Renault Fluence-szal és a Skoda Octaviával. Árilag.

Előtte még arról, mit tudtunk meg egy Chevrolet-értékesítést is bonyolító kereskedőtől. Kérdésünkre elmondta, hogy az általunk is közölteknél sokkal többet ők sem tudnak még, de szerinte elképzelhető, hogy Magyarországon 2015 végénél hamarabb is megszűnhetnek a Chevy értékesítési végpontjai. A garanciális javításokban, az alkatrészellátásban, az általános szervizelésben nem lehet és nem is lesz fennakadás – már ott, ahol amellett döntenek, hogy megéri az adott cégnek a márkával tovább foglalkozni. Magyarán ott, ahol a válság ellenére is voltak, vannak és lesznek is ügyfelek. A szakember hozzátette: a Chevrolet-tulajok egyelőre nem rohamozták meg aggályaikkal a szalonokat. Viszont aki jövőre venne új Chevyt, jó, ha tudja, hogy 2014-ben sanszosan már semmiféle olyan kedvezménnyel nem számolhat, mint amilyenek eddig voltak az autókra. Akik még mostanság rendeltek vagy rendelnek autót, azok biztosan a „megbeszélt” áron jutnak a gépkocsihoz.
Hogy a döntés mennyiben befolyásolja majd a használt Chevyk árát, azt most nehéz megjósolni. Esni fognak valamennyivel, ez borítékolható, de annyival nem, hogy attól szívrohamot kapjanak a tulajdonosok. Eladói oldalról sajnos azért is, mert a használt Chevyk amúgy sem híresek az értéktartásukról… Az egyre szerényebb számú hazai új Chevy-eladások nagyobb részét különben a Cruze SW, az Orlando és a Trax teszi ki. Sparkból, Aveóból, Captivából néhány darab fogy, utóbbiak jellemzően Nyugat-Európában kötnek ki. A későbbi használt Chevyk ugye ezekből kerülnek ki, és árukat az is meghatározza, hogy mekkora palettáról válogathat majd a vevő…

És akkor nézzük első összevetésünket a Használtautó.hu hirdetései alapján. Milyen az ára a 2003-as/2004-es Daewoo Kalosoknak az Opel Corsa C és a „régi” Suzuki Swift ellenében? Nos, normál állapotú, négy- vagy ötajtós Daewoo Kalost 2003-ból már 300 ezer forintért is árulnak, de igazából 400-450 ezer forint az aljuk. Az átlagár 600 ezer forint környéki. Kétféle motor van: 1,2 vagy 1,4 literes benzines 72-83 lóerővel. Nem ritkán klíma, légzsák, ABS sincs. Nem távirányítós központi zár, elöl elektromos ablak, szervokormány a jellemző felszereltség. Sok az egygazdás, gondosan karbantartott, féltett, törésmentes – ezeket a kocsikat általában hitelre és nem 4-5 esztendőre vásárolgatták. Mellettük szól a nem vészes futásteljesítmény (100-150 ezer, gyakorta messze 100 ezer alatti km), az olcsó, gazdaságos fenntarthatóság, a megfelelő helykínálat, a könnyű vezethetőség. (Következő használttesztünkben egy 2003. decemberi, épp 10 éves, négyajtós Daewoo Kalost mutatunk be. Kitérünk majd természetesen a típushibákra is.)
Hát a hasonló korú három-/ötajtós, a piac által jóval népszerűbb C Corsákat mennyiért mérik? Az 58 lóerős, 2003-as 1,0 literesek 450-500 ezerről indulnak. Dízelt (1.3 CDTI 69 LE) és 75 lovas 1.2-es benzinest is 580-600 ezertől látni. Több a klímás, mint a légkondi nélküli. A 90 lóerős 1.4-es benzinesek és a 75 lovas 1.7-es dízelek már inkább 800-900 ezres autók. Swiftből 2003-ast 300 ezertől kapni, de inkább 400 ezer forint a reális belépő a Suzuki-klubba 1,0 vagy 1,3 literes benzinmotorral, 3/4/5 ajtóval, 53/68/84 lóerővel, a Kaloséval kb. egyforma felszereltséggel. A plafon 700 ezer forint.

Ugorjunk: Kalos, de Chevy-emblémákkal (az 1.4-esből már 94 lovas is volt, légzsákból 1-2, klíma inkább igen, mint nem). Szűkítsünk csak a 2005-ösökre! És az általános ársáv az 500 ezer forint körüli kivételektől plusz a látott 1 millión felülitől eltekintve: 700-900 ezer forint. Azért az csuklás nélkül kijelenthető, hogy a csokornyakkendőt is megfizeti az, akinek a Daewoo túl régi és túl Daewoo. És mennyire tartják a 2005-ös Corsákat sokszor már 80 lóerős 1.2-essel és 90 lovas 1.3-as, 100 lovas 1.7-es dízellel? Nagy a szórás, de az alja 800 ezer, a felsőbb régiókban 1,3-1,5 milliós árak is szép számmal akadnak. A már „új” Swift (1.3 92 LE, 1.5 102 LE, 1.3 DDiS 69 LE) kb. ugyanez a kategória. Ergo a Kalos ezen a szinten nagyságrendekkel olcsóbb.
És akkor egy még komolyabb ugrással: a 2010-es Cruze-ok jellemző ára (szedán, 1.6 113 LE, 1.8 140 LE, 2.0 D 125 LE) nyilván már gazdag ellátmánnyal és ma is egész modernnek számító technikával 2,4-2,8 millió forint. Az egyik konkurensnek kipécézett Renault Fluence (1.6 110 LE, 1.5 dCi 86-106 LE) 1,9-2,5 milliójával olcsóbb, a másik, a Skoda Octavia a rendkívül széles motorskáláról (1.4 80 LE, 1.6 102 LE, 1.2 TSI 105 LE, 1.4 TSI 122 LE, 1.8 TFSI 160 LE, 2.0 TFSI 200 LE, 1.6 TDI 105 LE, 2.0 TDI 140-170 LE) a csúcskiviteleket leszámítva nagyjából azonos árú, 2,3-2,8 milliós járgány.

Hát igen, ha a fiatalabb Chevyk használt árait vizslatjuk, már korántsem könyvelhetjük el olcsó márkának a koreai amerikait. Ez is oka a sikertelenségnek. Ami abban is megnyilvánul, hogy Chevrolet-ből (Sparktól Aveón át Orlandóig) egyszerűen sokkal kevesebb van, mint az elismertebb és kedveltebb Fordból, Opelből, Renault-ból és még sorolhatnánk. Mindettől persze még simán járhat jól a vevő egy-egy használt (kellően leinformált, megkímélt) Chevyvel, míg jó áron eladni őket még a szokásosnál is nehezebb. És ezen a helyzeten a márka kivonulása valamelyest még biztosan súlyosbítani fog.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:53
    Permalink

    Ezzel a kivonulással a használt Chevyk ára gyakorlatilag a 0-hoz fog közelíteni és az újak is a felére esnek a szalonokban pár hónap alatt. Egyébként más márkáknál is extra árcsökkenés tapasztalható, ha típust váltanak, hátha még kivonulnának. A szalonok, ha meg akarnak szabadulni tőlük nagyon olcsón kell eladniuk. Taxisoknak érdemes venni. Egyébként én is osztom “Határon autózó” véleményét: fapadosként sokkal drágább, mint más márka, ha extrát kérsz, más “árukapcsolással” adják un. csomagban, horribilis árért. Nem kár a dél koreai autóért, hogy elhagyja Európát. Gondolták, más névvel el tudják adni a szemetüket. Hát nem jött be. Miért nem az amerikai Chevy-ket hozták be, az ottani árakért? Arra lett volna kereslet.

  • 2017.10.29. at 15:53
    Permalink

    Az új generációs Hyundai/KIA-nál az áremeléssel együtt elég nagy minőségi ugrás is társult.
    Ez nem mondható el a Daewoo -> Chevy váltásnál.
    Gyakorlatilag a “pálmafát” kicserélték “nyakkendőre” és kb. ugyanazt adták emelt áron. Azt gondolták ,hogy a név eladja? Persze hogy senkinek nem kellett.
    Általában fapadosak voltak, mint a Dacia most, viszont nem Dacia (reális) áron.

Vélemény, hozzászólás?