Van még lehetőség a hazai flottákból kifutó autókban!

A szakértők szerint nagy növekedés előtt áll a használt flottaautók szegmense

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt autó vásárlásakor legtöbbször negatív jelzőként hangzik el a "céges" kifejezés, pedig a mai flottás autók a piac legjobbjait képviselik.

Alapvetés, hogy a használt autók között a transzparens szerviztörténet, az első tulajdonos és a valós kilométeróra-állás is igazi értéket jelent. Azt azonban már sokkal kevesebben tudják, hogy a használtautó-flottákban mekkora lehetőség van akár vásárlói, akár értékesítői szemszögből. A közép-kelet-európai régióban közel 50 ezer autót lízingelő és értékesítő Business Lease képviselőjével és a Használtautó statisztikáival néztük meg és foglaltuk össze a legfontosabb tudnivalókat.
Hirdetés
Sokan meglepődhetnek, amikor a használt flottaautók között nézelődve látják, hogy öt év alatti, vagy sok esetben maximum 4 éves, újszerű állapotú, jól felszerelt autókat kínálnak alacsony futásteljesítménnyel. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a legtöbb esetben csupán egy tulajdonos használta ezeket az autókat (vagyis már jócskán túl vagyunk a több sofőr által gyötört, vállalati kulcsos autók korszakán), amiket ráadásul még független szakértői csoporttal is leellenőriztetnek az eladás előtt, egyre inkább meglepő, hogy ez a kategória miért nem sokkal népszerűbb a 3 és 6 millió forint közötti használt autókat keresők körében.
Hirdetés
A piacvezető, havonta csaknem 2 millió látogatót fogadó Használtautó.hu adatai szerint ugyan egyre nagyobb a kereslet az alacsony futásteljesítményű, újszerű állapotban lévő használt autók iránt – még azok körében is, akik új autót keresnek –, régiós összehasonlításban Magyarország mégis elmarad.
Hirdetés
„Cégcsoportunk adatai szerint Szlovákiában, Romániában, Lengyelországban és Csehországban a flottaautók több mint 60%-át közvetlenül a lakossági ügyfeleknek értékesítik. Magyarországon ez az arány még csupán 20% körül van. Ennek az egyik oka az lehet, hogy ez a kategória hazánkban még nem eléggé ismert, míg a szomszédos országokban az autóvásárlók egy jelentős része a használt autók között is a megbízhatóan magas minőséget keres, és a választásnál nem csupán az ár dominál. Bízom benne, hogy egyre kevesebb hazai ügyfelet lehet megtéveszteni az olcsó, de ellenőrizhetetlen eredetű és látszólag alacsony futású használt autókkal” – emelte ki Tüttő László, a Business Lease remarketing menedzsere. A flottakezelésből kifutott cégautók továbbá áfa körbe tartoznak, vagyis bizonyos esetekben ez részben vagy egészben is visszaigényelhető, így a további finanszírozásuk is kedvező, továbbá teljes műszaki dokumentációval és teljes javítási dokumentációval rendelkeznek. Az előírt, rendszeres karbantartásaikat pedig kizárólag márkaszervizben végezték. Ezek együtt pedig mind-mind olyan szempontok, amik egy használt autó vásárlásánál komoly, döntést befolyásoló tényezők lehetnek azoknak, akik hosszú távra szeretnének megbízható autót vásárolni. A flottás autók jellemzőit és a vevők elvárásait ismerve magunk is úgy gondoljuk, hogy óriási növekedési lehetőség van ebben a szegmensben a lehetőségeket tudatosan kihasználó flottakezelő vállalatoknak. A hazai használtautó piac ugyanis a tulajdonosváltási adatok és a Használtautó.hu oldalon indított keresési számok alapján továbbra is stabil. Sokkalta stabilabb, mint akár az új autók piaca, akár a használtak importja. Az újszerű, jó állapotú használt autók piacát az új modellek esetén a gyártáslassulások miatt megnövekedett szállítási idők és a forint árfolyama miatt bekövetkezett drágulások is serkentik. Használtan ráadásul a legolcsóbb új modellek áráért már akár 2 kategóriával nagyobb, jobb felszereltségű modellek is kaphatók.
Hirdetés
A 3-6 milliós ársáv persze már nem az átlagvásárlók területe, a legtöbben ennél olcsóbban vásárolnának. Ha a Használtautó.hu kereséseit nézzük, népszerűek a családi használatra is alkalmas flottás modellek, mint például az Opel Astra, a Ford Focus, a Skoda Octavia vagy akár a Volkswagen Passat. Ugyanakkor ebben az ársávban márkaszinten a Ford, BMW, Audi sorrend látható a keresések élén. Egyértelmű, hogy utóbbi két márka modelljeiből sokkalta kevésbé lehet szerény futású, megbízható előéletűt találni, márpedig a vevők számára annak előnyben részesítése sokkalta inkább javasolható, mint a márka preferálása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.17. at 17:32
    Permalink

    “..egyre inkább meglepő, hogy ez a kategória miért nem sokkal népszerűbb ”

    Segítek.
    Azért nem népszerűbb, mert M.o-n amelyik céges autóban 4-5 éves korban -levedléskor- egy minimális fantázia van, azt megveszik a dolgozók… bocs… alkalmazottak.
    Az összes többi megy vissza/eladásra ahol persze megvan még az esély, hogy jó legyen az autó, csak ez az esély nagyon kicsi.
    – megúszta a motor a folyamatos hidegen ‘üvegelést , mert ” legyen má’ meleg télen egyből a főnök k…anyját!”
    – vagy túléli a hajtáslánc akármit csinált korábban a fa kezű/falábú
    – vagy “simán felhajtok padkára 20-al mert bírja a futómű”
    A kevés km-es ELADÓ céges autók pedig azért futottak keveset, mert azok a tartalék -azaz kulcsos autók- amik aztán halmozottan kapták az ívet.
    Aki ilyen vásárlásra adná a fejét, feltétlenül keressen egy cégautót használó embert, mert az elég konkrétan és érthetően elmondja majd az okokat, miért NE vegyen ilyet.
    De két támpontot megadok: üzemanyagot nem ő fizeti, szervizt nem ő fizeti.
    …kérdés – ezek után? 😀

Vélemény, hozzászólás?