0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan adjunk-vegyünk autót ésszel?

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban ráfizetünk, ha nagyon spórolni akarunk.

%KA%Ha egy kereskedésnél, pláne márkaszerviz melletti kereskedésnél nézünk autót, akkor sokkalta könnyebb az autó átvizsgáltatása, mint magánszemély esetén. A jobb helyeken, például a Das WeltAutónál eleve állapotlappal sorakoznak a kocsik%KA%

Ha egy kereskedésnél, pláne márkaszerviz melletti kereskedésnél nézünk autót, akkor sokkalta könnyebb az autó átvizsgáltatása, mint magánszemély esetén. A jobb helyeken, például a Das WeltAutónál eleve állapotlappal sorakoznak a kocsik

Nem az a cél, hogy bárkinek bármit eladjanak, nem az a cél, hogy minden behozott autót megvegyenek − árulja el fő filozófiájukat Poós Tamás, a Duna Autó Das WeltAuto használtautó értékesítési vezetője. Személyét, illetve a cégeket illetően is igaz, hogy nem ma kezdték az ipart, több évtized áll már mögöttük. Érdekes és beszédes, hogy bár a piac egészén jelenleg is a cégek adják az autóeladások zömét, nekik a legfőbb kuncsaftjaik a magánvásárlók. Nem csak a használt autókat megvásárlók körében, hanem azok között is, akik leadják, eladják számukra autóikat. A céges ügyfelek esetében ugyanis keményebb az árharc, kisebb a fizetési hajlandóság a kereskedői eladás által nyújtott kényelmi szolgáltatásért. A kereskedői adásvétel ugyanis nem csak a vevő, az eladó számára is kényelmesebb, mint annak saját kezű intézése.

%KA%Nem a felszereltség a lényeg, sokkal inkább azt érdemes végiggondolni, hogy alapjaiban milyen autóra van szükségünk, milyet tudunk megengedni magunknak. Ha utóbbit megtaláltuk, el lehet kezdeni a nézelődést%KA%

Nem a felszereltség a lényeg, sokkal inkább azt érdemes végiggondolni, hogy alapjaiban milyen autóra van szükségünk, milyet tudunk megengedni magunknak. Ha utóbbit megtaláltuk, el lehet kezdeni a nézelődést

Aki új autót vásárol, az jellemzően sikerszériában van, ünnep, hogy megengedhet magának egy új autót. Vélhetően amiatt teheti azt meg, mert idejét, munkáját jó pénzért sikerült értékesítenie. Neki nem fogja megérni az, hogy autóját saját maga fotózza le, hirdesse meg, fogadja az érdeklődőket, akikkel amúgy nem feltétlenül cimbizne, akiket amúgy nem feltétlenül szívesen fogadna otthonában. Autójukat így inkább valamivel piaci ár alatt adják el. Elfogadják azt, hogy valaki keres az eladáson, hiszen az idejét tölti vele, ingatlanában, annak területén tárolja, időnként lemossa, felkészíti, pontosabban mindig készen tartja az eladásra. A vevő számára pedig talán ez, a folyamatos rendelkezésre állás az, ami a legnagyobb csáberő lehet egy kereskedés esetén. Nem kell időpontot egyeztetni, nem kell várni, amíg hazaér az eladó. Ráadásul egy telepen több autót is megtekinthet.

%KA%Csupán a Használtautó.hu nézegetése is elég jó képet ad az árakról. A kereskedők által is használt Eurotax kalkulátor több változó szerint, vételi és eladási árat is megad, általában a kettő között az igazság%KA% %KA%Csupán a Használtautó.hu nézegetése is elég jó képet ad az árakról. A kereskedők által is használt Eurotax kalkulátor több változó szerint, vételi és eladási árat is megad, általában a kettő között az igazság%KA%

Csupán a Használtautó.hu nézegetése is elég jó képet ad az árakról. A kereskedők által is használt Eurotax kalkulátor több változó szerint, vételi és eladási árat is megad, általában a kettő között az igazság

Sokan nem szívesen vásárolnak kereskedéstől, hiszen úgy érzik, az biztosan keres rajta, míg magánszemélytől egy harmadik szereplő megfizetése nélkül vásárolhatnának. Igen ám, de sok esetben zsákbamacskát. Egy kereskedés (hivatalos kereskedés...) azonban egy év jótállással kell eladja autóit, ráadásul esetében bármilyen panasz esetén ő kell bebizonyítsa, hogy az adott hiba, illetve annak okozója nem volt meg az eladáskor. Magánszemélytől vásárolva azonban csupán 6 hónap a jótállás, s a vevő kell igazolja, hogy hibás árut vásárolt. Ha mindezt akár eladói, vevői szempontból mérlegeljük, bizony már megérheti valamivel drágábban, de komoly névvel, múlttal rendelkező helyen vásárolni, illetve oda értékesíteni. Pláne úgy, hogy a használt autók ára nem tökéletesen összevethető.

%KA%Poros a motortér? Egészséges! A fotókon látható Octavia egy egygazdás, szervizkönyves, valós kilométeres példány. Kopott kormánnyal is ritka jó vétel, le is csaptak rá hamar, beállították bérautónak%KA%

Poros a motortér? Egészséges! A fotókon látható Octavia egy egygazdás, szervizkönyves, valós kilométeres példány. Kopott kormánnyal is ritka jó vétel, le is csaptak rá hamar, beállították bérautónak

%KA%Egy-egy felületi rozsda simán előfordulhat alul, ha az autó sokat állt füvön, ne ettől ijedjünk meg. Fontosabb, hogy az autó összes kulcsa meglegyen, az összes lássa is el minden funkcióját, ahogyan az összes elektromos berendezést is végig kell próbálni. Sokak számára kardinális kérdés a kilométer, pedig 100 ezer autópályás kilométer lehet jobb, mint 50 ezer városi. A lényeg a futás valódisága, a karbantartás igazoltsága%KA% %KA%Egy-egy felületi rozsda simán előfordulhat alul, ha az autó sokat állt füvön, ne ettől ijedjünk meg. Fontosabb, hogy az autó összes kulcsa meglegyen, az összes lássa is el minden funkcióját, ahogyan az összes elektromos berendezést is végig kell próbálni. Sokak számára kardinális kérdés a kilométer, pedig 100 ezer autópályás kilométer lehet jobb, mint 50 ezer városi. A lényeg a futás valódisága, a karbantartás igazoltsága%KA% %KA%Egy-egy felületi rozsda simán előfordulhat alul, ha az autó sokat állt füvön, ne ettől ijedjünk meg. Fontosabb, hogy az autó összes kulcsa meglegyen, az összes lássa is el minden funkcióját, ahogyan az összes elektromos berendezést is végig kell próbálni. Sokak számára kardinális kérdés a kilométer, pedig 100 ezer autópályás kilométer lehet jobb, mint 50 ezer városi. A lényeg a futás valódisága, a karbantartás igazoltsága%KA%

Egy-egy felületi rozsda simán előfordulhat alul, ha az autó sokat állt füvön, ne ettől ijedjünk meg. Fontosabb, hogy az autó összes kulcsa meglegyen, az összes lássa is el minden funkcióját, ahogyan az összes elektromos berendezést is végig kell próbálni. Sokak számára kardinális kérdés a kilométer, pedig 100 ezer autópályás kilométer lehet jobb, mint 50 ezer városi. A lényeg a futás valódisága, a karbantartás igazoltsága

A kereskedésben lévő autó nem csupán optikailag felkészítettet jelenthet, a Das WeltAuto kínálatában például nem lehet sérült autó, ha olyat visznek be, azt megjavítják vagy megjavíttatják, ez rögtön költség- és árnövelő tényező. Ne csak a látható hibákra gondoljunk, hanem a műszakiakra is, nem fogunk tőlük elkopott fékkel, nem megfelelő folyadékokkal feltöltött autót kapni, hanem olyat, amibe beülve akár indulhatunk is nyaralni. Ezt nem csak a jog és a vállalt garancia szavatolja, hanem az is, hogy minden egyes autóhoz tartozik egy felmérés és annak eredményeként felmérőlap. Az eladónak mindez úgy tűnhet, hogy autója átvételekor, a vételi ajánlat adása előtt autójának minden létező pontjába bele kívánnak kötni. A vevő szemszögéből viszont mindez transzparenciát jelent: a lehetőségekhez mérten pontosan tudni fogja, hogy milyen autót kap. Ha olyat találnak a felmérés során, ami javítandó, azt nyilván megteszik, annak költségét levonják az ajánlati árból, vagy még a tulajjal megcsináltatják. Utóbbi ritka eset, hogy a tulaj még maga rendbe rakatja az autót, majd visszaviszi. Jellemzőbb, hogy nem tetsző ajánlat esetén az autóját eladni kívánó ügyfél odébb áll. Ilyenkor sok esetben olyan papírt kénytelenek aláíratni a tulajjal, hogy nem ajánlják az azzal való közlekedést. A kuncsaft, már amennyire kuncsaft az ajánlati ár előtti ingyenes átvizsgáláson átesett potenciális ügyfél, saját felelősségére hajt ki a telephelyről. Aztán előfordul, hogy visszatér, mert nem kap jobb ajánlatot máshol sem. A kifejezetten rossz állapotú autók persze nem kerülnek be a Das WeltAuto kínálatába, ha olyat számítanak be, a megfelelő célközönséggel rendelkező partnerkereskedések felé delegálják az árut. Nem mellesleg előfordulhat, hogy ott már van is rá vevő, aki amúgy nem feltétlenül találna rá az eladó autó hirdetésére.

%KA%Ha egy autó nem talál vevőt 2 hónap alatt, akkor egyértelmű, hogy nem elég vonzó. Mielőtt az árához nyúlnánk, új fotókkal, a szöveg átírásával is érdekesebbé tehetjük, ha viszont felfelé ível a hirdetés megtekintésének grafikonja, akkor csak várnunk kell%KA%

Ha egy autó nem talál vevőt 2 hónap alatt, akkor egyértelmű, hogy nem elég vonzó. Mielőtt az árához nyúlnánk, új fotókkal, a szöveg átírásával is érdekesebbé tehetjük, ha viszont felfelé ível a hirdetés megtekintésének grafikonja, akkor csak várnunk kell

Messze nem biztos tehát, hogy jobban jár az eladó, ha nem fogadja el a kereskedés a piacinál nyilván alacsonyabb, de már biztos ajánlati árát. Utána ugyanis már nem szükséges a vevőket várni, a józanul vásárolókkal átvizsgálásra menni, vagy csupán a hezitálókat, az adott modellel ismerkedőket fogadni. Ugyanakkor a vevő számára is sok esetben érdemesebb egy már átvizsgált, kereskedői, pláne Das WeltAuto garanciás példányt választani, akár némi felárral. A sztori persze nyilván nem ilyen egyszerű, nem minden kereskedő kínál jó árakat, illetve jó autókat, de minél nagyobb hálózatnál, illetve cégnél vásárolunk, biztosabbak lehetünk a megfelelő kiszolgálásban.

Persze magánszemélynél is akadhat jó portéka, a követhető előéletről és a szakszervizes átvizsgáláson alapuló állapotfelmérésről azonban nem érdemes lemondani.

Egy több évtizede piacon lévő cég (amilyen például a Duna Autó vagy a Das WeltAuto) ugyanis a hosszú távú ügyfél-elégedettségben érdekelt. Példa erre, hogy nem az a cél, hogy szilikonozott gumikkal és új kormánybőrözéssel korosabb, bizonytalan futású autókat is eladjanak, hanem az, hogy biztonságos közlekedésre alkalmas, nem túlhordott abroncsokkal szerelt, műszakilag megfelelő autókat, őszinte állapotukban értékesítsenek. Ne feledjük, egy kormánybőrözés kijön 20 ezer forintból, a fékek cseréje ennek a többszöröse, hogy egy elmaradt vezérműszíjcseréből adódó komolyabb motorkárról ne is beszéljünk.

Ez is érdekes lehet:
 

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

octi írta: 4 hónapja
Rolipoki írta: 4 hónapja

Van azért jó autó hidd el. Én pl tavaly év végén hoztam saját magamnak egy Audi A6-t Belgiumból. Nem volt hibátlan mert használt autó. De mivel magamnak hoztam szépen szisztematikusan nekiálltam. Nagyszervíz vezérléssel, tavasszal gumi + felni, lengőkar, kutyacsont. Most újra szervizt kap mert lefutott 15e km-t. Csak tényleg jó minőségű olaj és szűrők. Most viszont hamarosan eladósorba kerül mert cégautót kapok. De persze ezt előre nem tudhattam így mindent megkapott az autó. Így valaki jól jár vele, de attól még nem hibátlan. Pár esztétikai hiba kicsit ciceregnek a szilentek. Szóval van jó autó de ki kell fogni.


Előzmények megtekintése

Az, hogy kicsit ciceregnek a szilentek,meg ilyen jelentéktelen gömbfej dolgok azok nem hibák.Főleg a magyar kulva jó utak miatt, szinte természetes, hogy gyorsabban használódnak.A motor,váltó,kormánymű legyen jó.Ha beülsz egy általad ismeretlen autóba, ha benézel a csomagtartóba, sok mindent elárul az előző tulajáról, hogy mennyit is foglalkozott az autójával.A karcokról, kárpit hibákról, hogy vannak-e olajcsrére utaló matricák meg ilyesmi.Személy szerint a szervízkönyvekben nem hiszek, főleg ha idősebb 8-10 éves autóról van szó, vagy csak akkor, ha tényleg makulátlan állapotú egy autó.A kmóra állása szintén csak tájékoztató jellegű adat, nem jelent semmit.Én láttam már olyan 80 ezret futott benzines Lacetti szelepházat aminél csak a második olajcserét csinálták 82 ezer futott kilométernél.Kegyetlenül nézett ki.Nem is mertek hozzányúlni a vastag olajsárhoz, nehogy még valami komolyabb eltömődést okozzon...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Laller mx5 írta: 4 hónapja

Szerintem lehet venni jó használt autót, csak keresni kell. Én eddig japán benzineseket vettem, két Toyotát márkakereskedésből, leszervizelve, garanciával és két Mazdát magánszemélytől. Láncos vezérlés, japán benzinmotor. Egyikre sem kellett költeni. (Illetve kötelező karbantartáson túl a Yarisban az együtt töltött 60 ezer km alatt két izzót, fékbetétet, és hátsó csapágyat cseréltem, hasonló futás mellett a Mazda2-nél hosszbordásszíjat és görgőt, fékbetéteket)

Dízelt nem mernék venni használtan, prémiumot nem is vennék.

Eladóként is jó vagyok, autóimat mindig jó állapotban adtam el, igaz nem is éltem le őket, kivéve a Peugeotomat, de ott minden hibát közöltem a vevővel és nyomott áron ment el.


Nyilván aki ezt az oldalt olvassa nagy eséllyel autóbuzi és odafigyel az autójára, de nagyon sokan csak használják. Pontosabban elhasználják.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laller mx5 írta: 4 hónapja

Szerintem lehet venni jó használt autót, csak keresni kell. Én eddig japán benzineseket vettem, két Toyotát márkakereskedésből, leszervizelve, garanciával és két Mazdát magánszemélytől. Láncos vezérlés, japán benzinmotor. Egyikre sem kellett költeni. (Illetve kötelező karbantartáson túl a Yarisban az együtt töltött 60 ezer km alatt két izzót, fékbetétet, és hátsó csapágyat cseréltem, hasonló futás mellett a Mazda2-nél hosszbordásszíjat és görgőt, fékbetéteket)
Dízelt nem mernék venni használtan, prémiumot nem is vennék.
Eladóként is jó vagyok, autóimat mindig jó állapotban adtam el, igaz nem is éltem le őket, kivéve a Peugeotomat, de ott minden hibát közöltem a vevővel és nyomott áron ment el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Rolipoki írta: 4 hónapja

Van azért jó autó hidd el. Én pl tavaly év végén hoztam saját magamnak egy Audi A6-t Belgiumból. Nem volt hibátlan mert használt autó. De mivel magamnak hoztam szépen szisztematikusan nekiálltam. Nagyszervíz vezérléssel, tavasszal gumi + felni, lengőkar, kutyacsont. Most újra szervizt kap mert lefutott 15e km-t. Csak tényleg jó minőségű olaj és szűrők. Most viszont hamarosan eladósorba kerül mert cégautót kapok. De persze ezt előre nem tudhattam így mindent megkapott az autó. Így valaki jól jár vele, de attól még nem hibátlan. Pár esztétikai hiba kicsit ciceregnek a szilentek. Szóval van jó autó de ki kell fogni.


Előzmények megtekintése

Baromi ritka szerintem, leginkább tényleg csak akkor fordul elő, ahogy nálad is, ha valami váratlan dolog következik be és azért kell eladni. De ez nem gyakori azért nagy szerencse kell hozzá és annak még kisebb az esélye hogy mindezt egy használt autó telepen fogod megtalálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 4 hónapja
Tizenkettő írta: 4 hónapja

És még valami. Nem tudom ma Magyarországon ki engedheti meg magának, hogy kedve szerint cserélgesse az autóit akkor, ha pl magának az autónak funkcionálisan semmi baja nincs. A használt autók nagy része szerintem vagy céges flottából kikerülő jellemzően sokat futott autó (ami lutri, mert ami jó az sok esetben nem jut el a kereskedésig, már előtte gazdát talál), vagy elhasznált, valamennyire hibás példány, amivel foglalkozni és amire költeni kell.


Előzmények megtekintése

Van azért jó autó hidd el. Én pl tavaly év végén hoztam saját magamnak egy Audi A6-t Belgiumból. Nem volt hibátlan mert használt autó. De mivel magamnak hoztam szépen szisztematikusan nekiálltam. Nagyszervíz vezérléssel, tavasszal gumi + felni, lengőkar, kutyacsont. Most újra szervizt kap mert lefutott 15e km-t. Csak tényleg jó minőségű olaj és szűrők. Most viszont hamarosan eladósorba kerül mert cégautót kapok. De persze ezt előre nem tudhattam így mindent megkapott az autó. Így valaki jól jár vele, de attól még nem hibátlan. Pár esztétikai hiba kicsit ciceregnek a szilentek. Szóval van jó autó de ki kell fogni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja

És még valami. Nem tudom ma Magyarországon ki engedheti meg magának, hogy kedve szerint cserélgesse az autóit akkor, ha pl magának az autónak funkcionálisan semmi baja nincs. A használt autók nagy része szerintem vagy céges flottából kikerülő jellemzően sokat futott autó (ami lutri, mert ami jó az sok esetben nem jut el a kereskedésig, már előtte gazdát talál), vagy elhasznált, valamennyire hibás példány, amivel foglalkozni és amire költeni kell.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
vidi500 írta: 4 hónapja

"jó magyaros szokás szerint az Eladó és a Vevő is a csodát keresi..."

E téren nem kívánok általánosítani, csak a magam nevében nyilatkozok. A 20-ik autómat nyüvöm, nem nyerészkedtem egyiken sem és nem is akarok. Ebben kizárólag 1 dolgot keresek, a korrektséget.

Mi a korrektség? Az, amikor az illető nem keserű szájízzel ül bele megvásárolt használt autójába. Ennek igen sok összetevője van. Többek között az is, hogy pl. az autóvásárlás pillanatában a kereskedői árrés pl. egy olcsóbb esetén ne tegye ki az autó árának jelentős részét, akár 50%-át is, a drágábbakról nem is beszélve stb. stb.

Szóval keresem a korrektséget, de nem találom sehol... Ez még nagyon messze áll a csodavárástól, de még erre is kicsi az esély.


Előzmények megtekintése

Az a baj, hogy tényleg ahogy írták előttem is sokan a csodát keresik felbuzdulva a kocsmai történeteken, hogy ki milyen jól járt vagy pl kinek eszik kevesebbet az autója stb stb kiindulva indulnak neki a használt autó vásárlásnak. És persze, hogy csalódnak sok esetben, még akár akkor is ha az eladó becsületes, hát még ha a nepper át is veri őket. Nagyon sokan azt hiszik, hogy milyen baromi jó üzletet csinálnak azzal, ha az új árának töredékéért vesznek meg valamit. Hát az pontosan azért kerül annyiba, mert annyival kevesebbet is ér. A használt autó kockázat, ezt tudomásul kell venni. Benne van a rizikó, és a vásárlás utáni masszív kiadás is, hogy megbízható és jó legyen, csak ezt általában mindenki el akarja felejteni, és bízik a csodában mert a kocsmában azt hallotta, hogy a Józsi micsoda üzletet csinált. (Persze azt már, hogy a Józsi hogy ráfaragott és még elköltött az autóra egy rakás pénzt már nem fogja hallani....) De ha valaki eleve egy álomvilágban él a használt autókkal kapcsolatban abból sosem lesz jó szájíz.
Az egész valahol kicsit olyan mint a szerencsejáték. Aki ért hozzá az nyilván jobb esélyekkel indul, de a bukta mindig is benne van a dologban. Aki nem ért az autókhoz inkább vegyen újat, és ne akarjon egy esetleg jobban csengő nevű használt prémiummal többnek tűnni mint ami. Itthon még mindig sajnos ezek alapján választanak autót a vevők és ezt sok nepper szépen ki is játssza.
Ami a korrektséget illeti sajnos elég ritka. Én vettem új autót is, vettem használtat is és állíthatom, hogy az új autó a legjobb vétel annak aki a biztosra akar menni. Nem mondom, hogy rosszul jártam a használttal (és szerintem sikerül mindkétszer korrekt üzletet kötnöm), de azt is tudtam, hogy rengeteget kell majd költenem rá, hogy olyan legyen mint amit szerettem volna és ez be is igazolódott. Hibátlan használt autó olyan ritka mint a fehér holló, mindegyikre rá kell költeni egy rakás pénzt vásárlás után, hogy jó legyen. Ezzel mindenkinek tisztában kellene lennie aki használtat vesz, nem elég kicsengetni az árát.
Illetve még egy gondolat, sajnos a jó mint fogalom mindenkinek baromira mást jelent. Ebből is adódhat némi nézeteltérés és ezért is lehet az, hogy valaki korrektnek érzi ugyanazt valaki meg nem. Lehet valakinek az számít jónak, hogy mondjuk 10 éves egy autó és még megy, valaki meg elvárja, hogy hibátlan legyen mindene és az jelenti azt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 4 hónapja
Rolipoki írta: 4 hónapja

Igen igazad van. Sajnos nagyon nagy a túlkínálat és jó magyaros szokás szerint az Eladó és a Vevő is a csodát keresi...


Előzmények megtekintése

"jó magyaros szokás szerint az Eladó és a Vevő is a csodát keresi..."
E téren nem kívánok általánosítani, csak a magam nevében nyilatkozok. A 20-ik autómat nyüvöm, nem nyerészkedtem egyiken sem és nem is akarok. Ebben kizárólag 1 dolgot keresek, a korrektséget.
Mi a korrektség? Az, amikor az illető nem keserű szájízzel ül bele megvásárolt használt autójába. Ennek igen sok összetevője van. Többek között az is, hogy pl. az autóvásárlás pillanatában a kereskedői árrés pl. egy olcsóbb esetén ne tegye ki az autó árának jelentős részét, akár 50%-át is, a drágábbakról nem is beszélve stb. stb.
Szóval keresem a korrektséget, de nem találom sehol... Ez még nagyon messze áll a csodavárástól, de még erre is kicsi az esély.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mamoka írta: 4 hónapja

Duma ... duma.. duma.Az egyik legnagyobb kereskedésben vettem használt autót (új autoknál is piacvezető) a tulajdonos a kereskedő volt,2 nap múlva probléma volt az autoval,mégis elhajtottak a büdös pi.....-ba """""" Egy kereskedés (hivatalos kereskedés...) azonban egy év jótállással kell eladja autóit, ráadásul esetében bármilyen panasz esetén ő kell bebizonyítsa, hogy az adott hiba, illetve annak okozója nem volt meg az eladáskor. """""" Azóta bíroság lett az ügyből,szakértői vélemény is készült. Én tapasztalatból mondom,soha ne higgy a jogszabályban ,ők mindent tagadni fognak,harcolj az igazadért. MIndegy honnan veszel használt autot,a kereskedés szerint soha nincs igazad. Ha vége a pernek jelentkezem......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 4 hónapja
vidi500 írta: 4 hónapja

Egy nem magyar szóhasználatra utaltam az autókereskedő szinonimával.

A vevő felelőssége a saját pénzének védelmében van.

A használt autó kereskedelem egy nyomott piac ma. Ezt tovább fojtogatja az állam pénzéhessége, + rátesz még egy lapáttal a nepperek közbeiktatása is, akik ebből a nyomott piacból nem csupán megélni, hanem meggazdagodni akarnak, tisztelet a kevés kivételnek.


Előzmények megtekintése

Igen igazad van. Sajnos nagyon nagy a túlkínálat és jó magyaros szokás szerint az Eladó és a Vevő is a csodát keresi...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

6 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

15 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H 1.6 GTC Sport

OPEL ASTRA H 1.6 GTC S...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2005 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Grandtour 1.6 Privilege Navi!Tempomat!Alu!

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2007 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ C 180 Sportcoupe

MERCEDES-BENZ C 180 Sp...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!