0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Rómeó és Júlia - 159, Giulia összevetés

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive, 2005 - Giulia összehasonlító

Elképesztő, mennyire örökzöld formákat voltak képesek rajzolni az olaszok. A súlya miatt sokat ekézett 159 az újonc Giulia mellé állítva egyáltalán nem hat öregnek, pedig 12 éves.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%2005-ben érkezett a 159-es, vonalai igencsak markánsak a friss Giuliához képest, de még mai szemmel is jól néz ki%KA%

2005-ben érkezett a 159-es, vonalai igencsak markánsak a friss Giuliához képest, de még mai szemmel is jól néz ki

Azóta vártam a pillanatot, hogy megérkezzen a tesztautó, mióta sikerült meghajtanom a Quadrifogliót a Slovakiaringen. Ennek lassan egy éve, de végre megérkezett a Giulia a szerkesztőségbe, aminek tesztjét itt találják. Teljesen elkapott az Alfa láz egy hétre, amiről nagyban tehetnek a márkatársak, így legalább nem irigykedő, hanem elismerő pillantások, villantások és integetések övezték a teszthetet. A Giulia viszont egy új korszak, nagyot léptek minden irányban, így érdemes összenézni, miben is változott a szemlélet és mi az, ami maradt, és erre a legjobb példa közvetlen elődje, a 159-es.

%KA%Giorgetto Giugiaro örökzöld formát rajzolt a 159-esnek, és milyen jó, hogy Sergio Marchione még visszaküldte a Giulia terveit, hogy a hátsókerekes platformhoz igazítsák. Vajon az is ilyen időtálló lesz?%KA%

Giorgetto Giugiaro örökzöld formát rajzolt a 159-esnek, és milyen jó, hogy Sergio Marchione még visszaküldte a Giulia terveit, hogy a hátsókerekes platformhoz igazítsák. Vajon az is ilyen időtálló lesz?

%KA%A számozott Alfáknak már egy ideje vége, újra rendes neveken szólíthatjuk őket%KA% %KA%A számozott Alfáknak már egy ideje vége, újra rendes neveken szólíthatjuk őket%KA%

A számozott Alfáknak már egy ideje vége, újra rendes neveken szólíthatjuk őket

Alfa Romeo 159 és Giulia − méretek
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Csomagtér
159 4660 1828 1424 2700 445
Giulia 4643 1860 1436 2820 480

Formájával mindkettő igazi egyéniség, ez nem kérdés, nem is utódnak tűnik a Giulia, pontosabban azon sem lepődnénk meg, ha a 159-es továbbra is gyártásban lenne. A forma még ma is dögös, a hatfelé osztott búra nélküli fényszórók az autógyártás egyik legmenőbb első lámpapárja, amit még a Chevy is megpróbált koppintani, és a maga módján a második Aveo is menő lett tőle. Persze a Giorgetto Giugiaro által rajzolt vonalak a mai dús ívekkel és buja domborulatokkal teli autók között kicsit nyersnek hatnak, de azért a 159-es domborodó kerékíveire még ma is rámormolunk egy halk hűhát.

%KA%Nagyjából egy vonalban állnak az első kerekek, jó, egy hangyányival a 159 előrébb van, de drasztikusan hosszabb az orra a Giuliáénál%KA%

Nagyjából egy vonalban állnak az első kerekek, jó, egy hangyányival a 159 előrébb van, de drasztikusan hosszabb az orra a Giuliáénál

%KA%Jellemző Alfa-betegség a megkopott embléma, ahogy az is jellemző, hogy ezeket még lopják is, egy korábbi próbálkozás nyomát ez is viseli%KA% %KA%Jellemző Alfa-betegség a megkopott embléma, ahogy az is jellemző, hogy ezeket még lopják is, egy korábbi próbálkozás nyomát ez is viseli%KA%

Jellemző Alfa-betegség a megkopott embléma, ahogy az is jellemző, hogy ezeket még lopják is, egy korábbi próbálkozás nyomát ez is viseli

A 159 Scudettója még az oldschool fazon a króm kerettel és a vízszintes rácsozással, a Giulia ennek már új, egyszerűbb verzióját hozta, amit már a frissített MiTo és a Giulietta is megkapott. A hátsó traktus már 2005-ben is kívánatos volt, az egyszerű csíklámpák szigorúak, a far magas, így oldalról nézve tökéletes az ék alak. Ami viszont egyből szembetűnő, az az arányok adta különbség, aminek egyszerű oka, hogy a Giuliánál visszatértek az utoljára 25 évvel ezelőtt, a 75-nél elérhető hátsókerékhajtáshoz. A 159 első túlnyúlása piszkosul hosszú, ez a fronthajtás velejárója, a Giuliánál ez BMW-sen rövid. Mivel a hosszába épített motor csak az első tengely vonalában kezdődik, az utascella a 159-énél hátrébb helyezkedik el, ezzel az első kerék és az első ajtók közti távolság hosszabb. Sokak szerint minél hosszabb ez a rész, annál inkább prémiumautós a megjelenés, ez a Giuliára határozottan igaz, ahogy az is, hogy így ide még nagyobb AlfaAmore matrica fér.

%KA%Klasszikus sportos és modern vonalak vannak vegyítve odabent, alapmotívum a karika, néhány olyan kis műszer a Giuliának is jót tett volna%KA%

Klasszikus sportos és modern vonalak vannak vegyítve odabent, alapmotívum a karika, néhány olyan kis műszer a Giuliának is jót tett volna

%KA%Remek a sportos, ezüstbetétes multikormány, a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható%KA% %KA%Remek a sportos, ezüstbetétes multikormány, a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható%KA%

Remek a sportos, ezüstbetétes multikormány, a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm és Giulia 2.2 Diesel − műszaki adatok
159 1.9 JTDm Giulia 2.2 Diesel
180 LE MT
Emissziós norma Euro 4 Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1910 2143
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat 6 fokozatú kézi
Teljesítmény [LE (1/perc)] 150 (4000) 180 (3750)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 320 (2000) 380 (1750
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 9,4 7,2
Végsebesség [km/h] 210 230
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6 4,2
CO2-kibocsátás [g/km] 150 109
Saját tömeg [kg] 1535 1374

Sokkal komolyabb autónak hat a Giulia, már csak széles farának és hátul öblösebb felnijeinek köszönhetően is. Ez viszont a belsőre is igaz, a hatalmas középső kardánalagút a széles könyöklővel egészen nagyautós belteret ad. Ugyanakkor a 159 bele is a lehetőségekhez mérten komoly, a fronthajtás miatt középen nyilván több a hely, az anyagok még 12 évesen is vállalhatóak, sőt, a Distinctive szintű 159-es plüss ülései a Giulia alapüléseihez képest sokkal jobb tartást adnak. Ami a 159 belsejét még komolyabbá és vérbeli olasz autóvá teszi, azok az apró körműszerek, amik a középkonzolról merednek a sofőr felé, ilyen a Giuliába már nem is kérhető. A sportos háromküllős multikormány viszont már itt is egészen kis közepet kapott, a bőrözés persze kifényesedett, de ez igazán nem tragédia a belső szinte hibátlan állapotát tekintve.

%KA%A hely kicsit szűkös hátul, az ülések viszont még 12 évesen is elég jó tartásúak, a plüsshuzat nem kopott, és még tiszta is%KA% %KA%A hely kicsit szűkös hátul, az ülések viszont még 12 évesen is elég jó tartásúak, a plüsshuzat nem kopott, és még tiszta is%KA%

A hely kicsit szűkös hátul, az ülések viszont még 12 évesen is elég jó tartásúak, a plüsshuzat nem kopott, és még tiszta is

%KA%A távirányítónak van helye, de gombos az indítás, a csőműszerek között monokróm fedélzeti számítógép is akad, valamint a kormány mögött a tempomat kapcsolója%KA% %KA%A távirányítónak van helye, de gombos az indítás, a csőműszerek között monokróm fedélzeti számítógép is akad, valamint a kormány mögött a tempomat kapcsolója%KA% %KA%A távirányítónak van helye, de gombos az indítás, a csőműszerek között monokróm fedélzeti számítógép is akad, valamint a kormány mögött a tempomat kapcsolója%KA%

A távirányítónak van helye, de gombos az indítás, a csőműszerek között monokróm fedélzeti számítógép is akad, valamint a kormány mögött a tempomat kapcsolója

A 159-est mindenki ekézte tetemes tömege miatt, ami a 150 lóerős 1.9 JTDm dízelmotorral is 1535 kilogramm, viszont az akkori lehetőségeikből ennyit tudtak kihozni. Amit viszont kihoztak, az a lehető legjobb, azaz 5 csillagos Euro NCAP törésteszt és a kategóriatársakhoz képest kimagasló részeredmények. Ehhez erősen hozzájárult az is, hogy alapáron járt hét légzsák, de felárért még térdlégzsákokat is kínáltak hozzá. Biztonságból a Giulia is remekelt, az öt csillagot főként 98%-os felnőtt utasvédelméért kapta, de alapáras például a vészfékasszisztens, és van sávtartója is. Visszatérve a 159 súlyára, a vezethetőségnél mutatja meg negatív oldalát, lomhán, nehezen mozdul, viszont a 150 lovas dízel 320 Nm nyomatékával ezt ügyesen leplezi, főleg, ha 50-ről akarunk gyorsítani. Beleszorít a puha, de határozottan tartó ülésekbe, a váltó híresen súlyos kapcsolási érzetű, erőt kíván, nagyobbat, mint a Giulia kézi váltója, utóbbi viszont sokkal közvetlenebb, mivel nincs fölösleges rudazat. A 159 kormányzása is nehéz, a futómű viszont pontos és feszes, de nem zavaróan, a maga idejében még a németek is elismerően bólintottak rá. Az Alfa igyekezete azonban erősen látszik a Giulián, hatékonyan fordítottak a helyzetükön, ugyanis kategóriájának legkönnyebbje, csupán 1374 kiló, amit rengeteg nagy szilárdságú acél és főleg alumínium felhasználásával értek el, no meg az alapesetben is ultrakönnyű karbonszálas kardántengellyel.

%KA%A motor elhelyezésével alapjában változott a karakter, a Giuliáét az első tengelytől hátrafelé építik be, az új 2,2-es dízelnek nincs szebb hangja, mint a régi 1,9-esnek, fogyasztása viszont mindkettőnek kedvező, 6 liter körüli%KA% %KA%A motor elhelyezésével alapjában változott a karakter, a Giuliáét az első tengelytől hátrafelé építik be, az új 2,2-es dízelnek nincs szebb hangja, mint a régi 1,9-esnek, fogyasztása viszont mindkettőnek kedvező, 6 liter körüli%KA%

A motor elhelyezésével alapjában változott a karakter, a Giuliáét az első tengelytől hátrafelé építik be, az új 2,2-es dízelnek nincs szebb hangja, mint a régi 1,9-esnek, fogyasztása viszont mindkettőnek kedvező, 6 liter körüli

%KA%A Giulia utastere hátrébb került, tengelytávja 12 centivel hosszabb a 159-énél, ezzel a beltere sokkal tágasabb, az üléspozíció is lejjebb került%KA%

A Giulia utastere hátrébb került, tengelytávja 12 centivel hosszabb a 159-énél, ezzel a beltere sokkal tágasabb, az üléspozíció is lejjebb került

Vezethetőségre a Giulia nagyjából olyan közvetlen és sportos élményt nyújt, mint egy 3-as BMW, annál viszont sokkal könnyedebben mozog és többet kommunikál a sofőrrel. Bár a fékrendszer és a kormánymű is elektromos rásegítésű, mégis mindig tudjuk, mit csinálnak az első kerekek, a hátsókerékhajtásnak hála pedig sosem orrtolós, úgy lehet betenni a kanyarokba, ahogy csak szeretnék. (Igaz, sajnos nem keresztben, ugyanis nem deaktiválható a menetstabilizátor.) A Giulia 2,2-es dízele 150 és 180 lóerővel is elérhető, de ahogy mindig is, valójában a benzines illik hozzá, amiből 200 lóerős turbóst kínálnak hátsókerékhajtással (és 280 lóval), vagy az 510 lovas 2,9-es V6-ost a Quadrifoglio kivitelnél. A Giulia csillagos ötösre vizsgázott Alfaként, hozza azt az elegáns, sportos és buja megjelenést, amit egy Alfának kell, megfejelve a kiváló vezethetőséggel, ami elődjéhez nehezen hasonlítható.

%KA%A Giulia nem csak optikailag, valóban szélesebb több mint 3 centivel, csomagtartója is nagyobb, bár pótkeréknek helye nincs, míg a 159-esben az is van a padló alatt%KA%

A Giulia nem csak optikailag, valóban szélesebb több mint 3 centivel, csomagtartója is nagyobb, bár pótkeréknek helye nincs, míg a 159-esben az is van a padló alatt

Méretek

Hosszúság: 4661 mm
Szélesség: 1830 mm
Magasság: 1417 mm
Saját tömeg: 1535 kg
Össztömeg: 2055 kg
Tengelytáv: 2703 mm
Karosszéria-kivitel: sedan
Csomagtér: 405 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1910 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 320 Nm
Teljesítmény: 110 kW (150 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,4 s
CO2-kibocsátás: 160 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (46 db)

cicamokus írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

Az a helyzet hogy alapjában véve mindenki "Mercedest" akar csinálni, és ez mostanában a BMWnek sikerült a legjobban. Ugyanakkor az is igaz, hogy ezek a BMW-k, nem "BMW-k", kivéve talán a 2-es sorozatot. Mind "Mecedes".



Valamiért elkezdték azt a hülyeséget, hogy az vagy az a gyártó a BMW-t akar gyártani. Alapjában véve nem teljesen értem, hogy miért lenne a 159 vagy a Giulia BMW. Nagyon vaksinak kell lenni ahhoz, hogy BMWnek érezzék. Ebben eleve az a vicces, hogy a BMW úgy mászott ki a csávából a 60-as években, hogy elkezdett "Alfákat" és "Lancákat" gyártani.



A Giuliát senki sem nézné BMW-nek se kívül se belül. Ami engem zavar, hogy hiányzik belőle az az olaszos dögösség, amit a 156 vagy a 159 simán hozott, még adott esetben elsőkerék-hajtással is.



A konkrét szitura pedig: az hogy a német újságok lehazudják a holdat is az égről nem új, és személy szerint utálom hogy a "német gyártóknak" nem kell megerőltetlniük magukat az ajánlatukkal, mert a sok beetett ember nem néz körül a konkurenciánál.



Az Alfa fő fegyvere (hogy kitörjön a korábbi 159 tulajok körén túlra) nyilván egy versenyképes ár. De az a helyzet hogy a 159 is azzal indított, egy remek mindent tudó és értékarányos autó volt.



Én végig próbáltam minden és nagyon durva csúsztatásokkal és hazugságokkal találkoztam a szaksajtó részéről. Persze a fő felelősség azé a tulajé aki drágábban egy rosszabbul felszereltebb Audit vesz mert lusta volt háromnál tovább számolni.


Előzmények megtekintése

Egyetértek, sajnos a sajtó indokolatlanul túltol bizonyos márkákat. Ráadásul a magyar sajtó erős német befolyás alatt van, sokszor onnan vesznek át anyagokat. Sok autót kipróbálva az volt az érzésem hogy a tesztelő nem is ült az adott típusban, vagy nagyon nem figyelt oda. Sokszor apró, jelentéktelen hibákat felnagyítanak (burkolatok minősége, kapcsolók kivitele, soha nem használt funkciók működése) és azt szajkózzák az egész cikken keresztül, máskor amikor nekik tetsző márka vagy modell kerül a palettára akkor elsiklanak olyan fontos dolgok felett (kilátás, kényelem, hűtés-fűtés) amelyek simán megkeseríthetik egy átlag felhasználó léletét. El kell menni, ki kell próbálni mindent, el kell beszélgetni tulajokkal, ha az ember komolyan új autót szeretne vásárolni, a tesztek sokszor fabatkát sem érnek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
alfamore írta: 2 hónapja

Szerintem a lényeg ott lehet hogy olyan autót válassz ami vmit megpendít benned! Nálam egy 156 -os volt az elkövető! Egy esős napon láttam meg egy kereskedés udvarán összezsúfolva a többi mellet. Egyetlen pillantás elég volt hogy tudjam tovább nem kell keresnem! Abban a pillanatban menthetetlenül ALFA -s lettem! S ez mit jelent? Ezentúl ha tehetném csak ALFA -t vennék! Először egy 159 -est az 56 -os mellé. Meg kell őrizni ezeket az autókat a srácainknak, hogy ők is átéljék azt az élményt ami egy ALFA vezetése ad nekünk! bmw merci vagy bármi más? esetleg egy önvezető elektromos dodzsem? Na ne!

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
tiger írta: 2 hónapja

A kérdésedre van egy egyszerű válaszom: az elmúlt években a nyugati Alfa-vásárlók többsége valószínűleg inkább BMW-t vásárolt. Igen, még az olaszok is. Az Alfa-nál is tudják ezt (természetesen a marketingesek kikutatták) de teljesen helytelen következtetésre jutottak. Ha kétségbeesésükben mostantól ők is BMW-t gyártanak, milyen érzelmek mentén térnének vissza a régi vevők? Talán majd kockáztatnak? A vásárlók új generációja pedig? A "kétféle BMW"-ből sokkal megbízhatóbb az eredeti- mondják majd (a germán világszemléletű autós szaklapokon nevelkedve), és ezzel a legendás olasz márka le is húzhatja a rolót. Sebaj, a németek olcsóbban megvehetik majd ezt a nevet is. :(


Előzmények megtekintése

Az a helyzet hogy alapjában véve mindenki "Mercedest" akar csinálni, és ez mostanában a BMWnek sikerült a legjobban. Ugyanakkor az is igaz, hogy ezek a BMW-k, nem "BMW-k", kivéve talán a 2-es sorozatot. Mind "Mecedes".

Valamiért elkezdték azt a hülyeséget, hogy az vagy az a gyártó a BMW-t akar gyártani. Alapjában véve nem teljesen értem, hogy miért lenne a 159 vagy a Giulia BMW. Nagyon vaksinak kell lenni ahhoz, hogy BMWnek érezzék. Ebben eleve az a vicces, hogy a BMW úgy mászott ki a csávából a 60-as években, hogy elkezdett "Alfákat" és "Lancákat" gyártani.

A Giuliát senki sem nézné BMW-nek se kívül se belül. Ami engem zavar, hogy hiányzik belőle az az olaszos dögösség, amit a 156 vagy a 159 simán hozott, még adott esetben elsőkerék-hajtással is.

A konkrét szitura pedig: az hogy a német újságok lehazudják a holdat is az égről nem új, és személy szerint utálom hogy a "német gyártóknak" nem kell megerőltetlniük magukat az ajánlatukkal, mert a sok beetett ember nem néz körül a konkurenciánál.

Az Alfa fő fegyvere (hogy kitörjön a korábbi 159 tulajok körén túlra) nyilván egy versenyképes ár. De az a helyzet hogy a 159 is azzal indított, egy remek mindent tudó és értékarányos autó volt.

Én végig próbáltam minden és nagyon durva csúsztatásokkal és hazugságokkal találkoztam a szaksajtó részéről. Persze a fő felelősség azé a tulajé aki drágábban egy rosszabbul felszereltebb Audit vesz mert lusta volt háromnál tovább számolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tiger írta: 2 hónapja
miki írta: 2 hónapja

Ha meglátásod szerint, ez a típus " a vég utolsó állomása " a márkának, akkor hová tűntek az életérzésre áhítozó nyugati vásárlók,ha a keletiek ilyen fillér izélők,és nem veszik újonnan ?


Előzmények megtekintése

A kérdésedre van egy egyszerű válaszom: az elmúlt években a nyugati Alfa-vásárlók többsége valószínűleg inkább BMW-t vásárolt. Igen, még az olaszok is. Az Alfa-nál is tudják ezt (természetesen a marketingesek kikutatták) de teljesen helytelen következtetésre jutottak. Ha kétségbeesésükben mostantól ők is BMW-t gyártanak, milyen érzelmek mentén térnének vissza a régi vevők? Talán majd kockáztatnak? A vásárlók új generációja pedig? A "kétféle BMW"-ből sokkal megbízhatóbb az eredeti- mondják majd (a germán világszemléletű autós szaklapokon nevelkedve), és ezzel a legendás olasz márka le is húzhatja a rolót. Sebaj, a németek olcsóbban megvehetik majd ezt a nevet is. :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
tökös írta: 2 hónapja

Nem akarok senkivel vitatkozni!!! De ültem már több SVÉD,JAPÁN,NÉMET, hasonló kategóriáju modellben,DE ,nekem a 159-es ALFA ROMEÓ KÉZI kapcsolású 6-os váltója nagyon bejött. OKÉ volt. Mint a vaj.! Könnyen mozgott lehetett érezni, van benne anyag! Gondolom a Giulia váltó ,még jobb....

A válaszoláshoz belépés szükséges
miki írta: 2 hónapja
tiger írta: 2 hónapja

Nem néztem be semmit, s mivel elég nagyfiú vagyok már, a véleményemet sem cikkekből szoktam kiolvasni. A Giulia, mint új autó piaci esélyeiről osztottam meg pár gondolatot. Változatlanul állítom, hogy ez a vég utolsó állomásának tűnik az Alfánál, egy saját BMW megalkotása ugyanis piszok távol áll attól a laza magabiztosságtól, friss optimizmustól, amit a márka tisztelői (magamat is ide értve) megszoktak és elvárnak. Egy új Alfa Romeo megvásárlása és birtoklása nem a több százezer kilométeres hosszú együttélés tanulságairól, meg a szervíz-számlák mérlegeléséről, mégcsak nem is az ár-érték arányról szól (legfeljebb a 3. és 4. Kelet-európai tulajdonos látja így az életet), hanem leginkább érzelmekről: a megszerzés vágyáról és az életérzésről.


Előzmények megtekintése

Ha meglátásod szerint, ez a típus " a vég utolsó állomása " a márkának, akkor hová tűntek az életérzésre áhítozó nyugati vásárlók,ha a keletiek ilyen fillér izélők,és nem veszik újonnan ?

A válaszoláshoz belépés szükséges
tiger írta: 2 hónapja
integrale írta: 3 hónapja

Kicsit pillants ra a BMW multjara, es csodalkozz, hogy milyen Alfa utanzatokat gyartottak 60-as 70-es evekben. E12, Alfetta stb.

Az akkori Coupejukhoz az egyik Lancia kasznijat vettek meg. A hokiuto sem BMW motivum, a BMW csak kovetkezetesen hasznalta, mig az Alfa nem rakta minden modellre.


Előzmények megtekintése

Igazad van, ezzel együtt még inkább fájó és méltatlan, hogy 2017-ben az Alfa Romeo jelenlegi tulajdonosai egy BMW utánérzéstől várják anyagi gondjaik megoldódását. Sic transit gloria mundi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tiger írta: 2 hónapja
gnx írta: 3 hónapja

Szerintem te is valamit benéztél.

Az hogy egy cikkben mit olvasol az nem a tényt vagy a valóságot tükrözi feltétlen.

Majd amikor letekersz pár 100ezer km-t vagy hosszú éveket együtt élsz egy ilyen autóval akkor vonj le konklúziót.

A Giulia egy újkori Alfa amit nem hasonlítanék rövidtávon semmihez.

Ezt a modellt teljesen más elvek alapján építették mint a korábbi összes modellt.

A guiuliát úgy építették hogy nem foghatnak mellé (még a ferrari keze nyomát is megtalálni valamelyik motorba) ennek kell a márka igazi prémiumirányú sportirányú megmentőjének lenni.

Engem például soha nem érdekelt az Alfa egészen mostanáig mert kitűnik belőle hogy ez végre a nagyokkal is megmérkőzhet.

Azt hiszem mindent elmond részemről hogy jobban megbíznék egy 100-200 ezret futott Giuliában mint a 3 német prémium bármelyikében. Ja és ez nem BMW mert az nincs ilyen jó a kategóriájában, hiába az agyonsztárolt reklámmarketingelt BMW Mercedes Audi.

Ez itt egy vérbeli olasz Maserati jobb áron Alfa logóval, a legkorszerűbb alapokkal, prémiumszintű nem luxus mint a Maserati.


Előzmények megtekintése

Nem néztem be semmit, s mivel elég nagyfiú vagyok már, a véleményemet sem cikkekből szoktam kiolvasni. A Giulia, mint új autó piaci esélyeiről osztottam meg pár gondolatot. Változatlanul állítom, hogy ez a vég utolsó állomásának tűnik az Alfánál, egy saját BMW megalkotása ugyanis piszok távol áll attól a laza magabiztosságtól, friss optimizmustól, amit a márka tisztelői (magamat is ide értve) megszoktak és elvárnak. Egy új Alfa Romeo megvásárlása és birtoklása nem a több százezer kilométeres hosszú együttélés tanulságairól, meg a szervíz-számlák mérlegeléséről, mégcsak nem is az ár-érték arányról szól (legfeljebb a 3. és 4. Kelet-európai tulajdonos látja így az életet), hanem leginkább érzelmekről: a megszerzés vágyáról és az életérzésről.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
somi33 írta: 2 hónapja

Az 1,9 -s blokk Fiat ,ennyi ,hogy mennyit variálják egy dolog.De végül is az Alfának sosem volt saját dízel motorja ,csak a dízel őrület miatt vezette be ,például a 33-s 3 hengeres dízelje ,azt hiszem angol gyártmány volt.Az Audi mit csinál az az ő dolguk,de nem igazán ,mert ott meg a Volkswagen mondja meg merre mehet.Az Audi Qatro a 80 évek elején legendás volt a raliban.-Nem tudom miért furcsa az ,hogy alapból 4x4 ,persze nem valami gagyi megoldással.A Subaru jó példa ,csak hát igazán ott meg formát nem tudnak csinálni ,habár az új WRC már elég jól összejött.


Előzmények megtekintése

A subie egy vicc az európai piacon. Itt lehúzhatnák a rolót. Nincs olyan audi amelyik "alapból" (amennyiben alapáron) négykerékhajtású lenne (ráaádsul épp most lépnek vissza az új "ultra" Quattróval, ami talán az Allroad A4-gyel debütált), kivéve talán az R8 ami csak 4WD, de az meg épp arról híres hogy nem lehet ökörködni vele (mert nem lehet riszáltatni a farát).
Annál jobb kombó (alapáron RWD, feláras AWD), mint a Giulia kapott szerintem nincs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

Az 1.9 szerintem több változatban volt Alfába mint Fiatba. Ez kb olyan mintha a 2.7 TDI-t VW motornak titulálnád.



A Giuliánál nem értem mi az hogy "alapból" széria 4WD, sehol sem az. Az Audinál éppúgy mint a Mercedesnél. Mindenhol feláras és nem kevés macera (súly/ fogyasztás / hibalehetőség, elveszi az élvezkedés lehetőségét).



Az eladásuk nagy része átlagos Güntherhez és Giovannihoz megy családi autóként alapdízellel, Mondeo helyett (ahogy a 3er esetében is). Ott már számít az árértékarány (és most ebben a 3er viszonylag erős).




Előzmények megtekintése

Az 1,9 -s blokk Fiat ,ennyi ,hogy mennyit variálják egy dolog.De végül is az Alfának sosem volt saját dízel motorja ,csak a dízel őrület miatt vezette be ,például a 33-s 3 hengeres dízelje ,azt hiszem angol gyártmány volt.Az Audi mit csinál az az ő dolguk,de nem igazán ,mert ott meg a Volkswagen mondja meg merre mehet.Az Audi Qatro a 80 évek elején legendás volt a raliban.-Nem tudom miért furcsa az ,hogy alapból 4x4 ,persze nem valami gagyi megoldással.A Subaru jó példa ,csak hát igazán ott meg formát nem tudnak csinálni ,habár az új WRC már elég jól összejött.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTDm 8V ECO Progression

ALFA ROMEO 159 SW 1.9...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTD 16V Distinctive SZERVIZKÖNYV! FRISS SZERVIZ

ALFA ROMEO 159 SW 1.9...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 159 1.9 JTD 16V Progression

ALFA ROMEO 159 1.9 JTD...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!