0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

20 éve ilyen volt a prémium - Audi A4 használtteszt

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

·

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves Audi A4. Aztán még egy kicsit csodáljuk tudását, majd meglepődünk: ez már youngtimer.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Még nem gyűjtői darab, de már kellően különleges egy első generációs A4 is − ha kellően szép állapotú%KA%

Még nem gyűjtői darab, de már kellően különleges egy első generációs A4 is − ha kellően szép állapotú

Én még, illetve éppen már a gimnáziumi padokat koptattam, az autó jelenlegi tulajdonosa pedig legszebb ifjúkorát élte egyetemistaként, amikor ez az Audi új volt. Mármint ez a példány, maga az A4 1999-ban már négy éve piacon volt, hiszen 1994 őszi debütálása után 1995 elején került a kereskedésekbe. Gyönyörűen hozta a szintén 1994-ben megjelent A8 vonalait − ahogyan említettük keddi körképünkben, az első A4 dizájnja a később Peter Schreyerrel és Kovács Miklóssal együtt a Kiához igazolt Hasanic Imre nevéhez fűződik. Nekem 20 évvel ezelőtt is egy kicsinyített A8-nak tűnt az A4, és ez továbbra is tartja magát.

%KA%Mindenhonnan hozza az első A8 vonásait, de főként szemből%KA%

Mindenhonnan hozza az első A8 vonásait, de főként szemből

Arra pedig most döbbentem rá, hogy a kommersz metálezüst szín nem csak kosz- és karctűrő, az első A4 is sokkal jobban mutat benne 18 év után, mint bármilyen egyéb árnyalatban. Ha elérhetőbb is lett egy első generációs A8, mint volt újkorában, ma hasonló fenntartási felárat jelent az A4-hez mérten, mint az egykori újkori árkülönbség. Emlékeztetőül, uszkve 20 évvel ezelőtt az alap A4 (1,6, 102 LE) 5,5 millió forint volt, az 1,8-as benzines (125 LE) fronthajtással is 7,3 millióról startolt, egy alap A8-as pedig 15,7 millióról. Nos, ma egy A8 életben tartása a legnagyobb szerencsével is minimum a duplája, de inkább a három-négyszerese egy A4-esének. Utóbbi kapcsán viszont titkos tipp, hogy

nem érdemes az alapváltozatot megvenni.

Az nyolcszelepes 1,6-osával ugyanis alulmotorizáltnak mondható. Ezt nem csak azért mondom, mert már 20 éve is cikinek tartottam azt a motort hozzá, hanem azért, mert ezen autó mostani gazdájának édesapja 20 évvel ezelőtt pont olyat hajtott. Naná, hogy cimborám is szerette volna azt hajtani, de apa autója akkoriban értékes, drága és nem is túlzottan takarékos volt. Öröm volt, ha 10 liter alatt maradt a fogyasztása. Mondjuk zömében városon kívül hajtva ez rendszerint össze is jött, és igen, az A4 használata még az alapverzió esetén is öröm volt, de az 1,8-asé azért még inkább az. Jobban is megy, kevesebbet is fogyaszt, még quattróként is.

%KA%Az alap szürke mellett ilyen kék beltér is létezett az A4-hez. Mindenképp izgalmasabb, de azért nem mindenki számára tetszetős. Én simán vállalnám%KA%

Az alap szürke mellett ilyen kék beltér is létezett az A4-hez. Mindenképp izgalmasabb, de azért nem mindenki számára tetszetős. Én simán vállalnám

%KA%A teljes hossz 4,5, a tengelytáv 2,62 méter alatti, a helykínálat mégis elegendő. Az ülések nincsenek kiszakadva, nincsenek kiülve%KA% %KA%A teljes hossz 4,5, a tengelytáv 2,62 méter alatti, a helykínálat mégis elegendő. Az ülések nincsenek kiszakadva, nincsenek kiülve%KA%

A teljes hossz 4,5, a tengelytáv 2,62 méter alatti, a helykínálat mégis elegendő. Az ülések nincsenek kiszakadva, nincsenek kiülve

Ma ilyesmi A4-esek 0,5-1 millió forint környékén kaphatók. Vannak persze még olcsóbbak és még drágábbak is. Ez az autó egy csere folytán került cimborámhoz. Nem akart A4-est, teljesen véletlenül ajánlották egy korábbi autójáért. Aztán kiderült erről, hogy hazai első forgalomba helyezésű, zömében garázsban tartott, komolyan nem volt törve, persze mégis sikerült bal oldalát kókányul újrafényezni. Viszont úgy tűnik, hogy igaz lehet az órája által mutatott 138 ezer kilométer. Ha pedig nem, nem lehet benne sokkal több. Ugyanis a belseje és a műszakisága is egészen jó állapotú. Így pedig egy valóságos időgép. Újszerűségével a 2017-es valóságból visszavisz a kilencvenes évek végébe. De ha nem is sikerül odaképzelnünk magunkat, akkor is van miért szeretni. Az ember nem is hinné, hogy négyhengeres motor járhat olyan finoman, mint ebben. Oké, hosszában van beépítve, utána a váltó, ami persze csak 5 fokozatú, a hajtás pedig itt quattro. Adott tehát egy 1,8-as, 125 lóerős szívó benzines A4, ami alatt állandó összkerékhajtás van. Már ez önmagában műszaki csemegének számít, a hűtőmaszk és a csomagtérfedél quattro felirata diszkréten fel is hívja erre a figyelmet.

%KA%Már digitális kilométerszámlálós és hőmérő-kijelzős, de még mutatós quartz órával szerelt műszerblokk; porzáró harmonikás a magasságszabályzós kormány%KA%

Már digitális kilométerszámlálós és hőmérő-kijelzős, de még mutatós quartz órával szerelt műszerblokk; porzáró harmonikás a magasságszabályzós kormány

Aztán kinyitjuk az ajtókat, és jöhet az újabb döbbenés! Sehol egy szakadás a kék kárpitokon, a szintén kék műszerfal pedig nincs szétfurkálva a kilencvenes évek − e kategóriában − alapextrájának számító kihangosító miatt. Na jó, azért a váltózár és annak tartója felkerült a kardánalagútra. Viszont sehol egy pixelhiba, hibátlan a műszerblokk és a rádió kijelzője is, utóbbihoz CD-tár is van a csomagtérben, ami azért már itt sem működik. Hibátlan azonban a digitális (!) klímaberendezés, automatán futnak az első elektromos ablakok, de a hátsókat is villany mozgatja. Menet közben nem akar felborulni, de nem is rázza ki a vesénket az A4. Városban méltóságteljesen, ugyanakkor a mai autók komfortszintjén lehet vele vonulni. Azzal a boldog tudattal, hogy egy már-már történelmi, de mindenképp youngtimer autóval közlekedünk. Autópályára érve aztán persze be kell látni, nem mai gépben ülünk, már 100 km/órás tempónál is 3000/percet forog a főtengely, a zajszint is érezhetően rosszabb, mint ma akár egy Lada Vestában. A stílus faktor viszont még mindig jobb.

%KA%Bár a alap A4 11,9 másodperces gyorsulása helyett a hengerenkénti 5 szelepes 1,8-as 10,5 másodpercest ígér, ez sem versenyautó. Quattroként azért szerethető%KA%

Bár a alap A4 11,9 másodperces gyorsulása helyett a hengerenkénti 5 szelepes 1,8-as 10,5 másodpercest ígér, ez sem versenyautó. Quattroként azért szerethető

%KA%Egy kis történelem: OBD 1 csatlakozó a kardánbox végénél, CD-tár a csomagtérben, kárpitozott, lehúzófüles csomagtérajtó beépített elakadásjelzővel%KA% %KA%Egy kis történelem: OBD 1 csatlakozó a kardánbox végénél, CD-tár a csomagtérben, kárpitozott, lehúzófüles csomagtérajtó beépített elakadásjelzővel%KA% %KA%Egy kis történelem: OBD 1 csatlakozó a kardánbox végénél, CD-tár a csomagtérben, kárpitozott, lehúzófüles csomagtérajtó beépített elakadásjelzővel%KA%

Egy kis történelem: OBD 1 csatlakozó a kardánbox végénél, CD-tár a csomagtérben, kárpitozott, lehúzófüles csomagtérajtó beépített elakadásjelzővel

Ami mindenképp elismerésre méltó, az az Audi rozsdavédelme, sehol egy pörsenés, hogy ne is legyen még sokáig, ahhoz nemrégiben egy alváz- és üregvédelemmel dobták meg az A4-est. Miként a Passat B5-nél, úgy bizony itt (a gyári kód szerint szintén B5 A4-nél) is komolyabb tétel lehet a futóművek felújítása. Nem titok, hogy azért tudtam élvezni és dicsérni ennél az autónál a jellemzőket, mert a lengőkarokat is cserélték benne nemrégiben, továbbá a gumik is új Hankookok alatta. Látni kell, ha koros autót is nézünk ki magunknak, vannak tételek, amiket nem lehet megúszni. Ráadásul ilyen korú autó esetén mindennél fontosabb a megfelelő példány kiválasztása. Egy 18 éves A4 is lehet bontószökevény és a példa szerint jó karban megőrzött autó is. A kettő közötti árkülönbség akár 100 százalékos is lehet, ha pedig azonos állapotra kívánjuk hozni őket, szinte biztosan az eredetileg olcsóbb lesz végül a drágább.

%KA%Alapból 440 literes, ülésdöntéssel egyszerűen bővíthető a csomagtér, ráadásul az átjáró sem szűk%KA%

Alapból 440 literes, ülésdöntéssel egyszerűen bővíthető a csomagtér, ráadásul az átjáró sem szűk

Méretek

Hosszúság: 4478 mm
Szélesség: 1733 mm
Magasság: 1415 mm
Saját tömeg: 1355 kg
Össztömeg: 1905 kg
Tengelytáv: 2607 mm
Karosszéria-kivitel: sedan
Csomagtér: 440 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Hengerűrtartalom: 1781 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/20
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 168 Nm
Teljesítmény: 92 kW (125 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 201 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 222 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

showman írta: 2 napja
showman írta: 2 napja

Ez egy nagyon átlagautó. A minőségén semmi nincs ami megfogna benne. 80 éves öregapám elporoszkálhat vele boltba járni. Másra nem jó.


Bocs. A minőségén kívül nincs semmi nincs benne. Se 1.6-os, se 1.8-as, se semmilyen motorral. A formája meg kifejezetten unalmas, az összes audi ugyanolyan. Meg most már a skodák is ugyanolyanok mint a 20 évvel ezelőtti audik. Az egész konszernt egy klotyón kellene lehúzni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
showman írta: 2 napja

Ez egy nagyon átlagautó. A minőségén semmi nincs ami megfogna benne. 80 éves öregapám elporoszkálhat vele boltba járni. Másra nem jó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laci812 írta: 3 napja

Udv, nekem egy 2000-es A6-os V-8 4.2-es volt, elolrol pont ilyen, ma mar a fiam hasznalja. Imadtam, vigyaztunk ra, de azert sokat kellett kolteni ra az elso lengokarokon kivul is mint 1 katalizator, ABS control modul, ventilator control,mind huzos tetelek. Ennek ellenere mindig szerettem, ma 240000 km korul jar, rozsdamentes.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bandi írta: 4 napja

Nekem egy 1994-es 80-asom van, igazolt 220000 km-el, 15 éve van nálam, kétezres szívó benzines, 115 lóerős. Ma sincs semmi gondom vele. Jobban tetszik, mint az A4.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: 6 napja

Hát erre az autóra már egyáltalán nem vágyom, pedig 20 éve, akkor nagyon bejött. Akkor volt egy 1982-es Audi 80 Quattrom, 5 hengeres 115 lóerős. Akkor nagyon erősnek éreztem :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 6 napja

Úr isten mennyire vágytam egy ilyen autóra. 18 éves voltam. Megfogadtam, hogy lesz egy ilyenem. Végül lett is bár egy 8 évvel fiatalabb és kevesebb tetővel több hengerrel :-)
De itt lettem AUDI buzi. És ez a forma tényleg nagyon időt álló, csak ne lenne az autók 90%-a bontószökevény mert többet érdemelne. Egy jó kis 2.6 vagy 2.8 V6 még ma is nagyon jó játszós autó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Piet írta: múlt héten

Mindig is tetszett az A4-es formája, olyan letisztult sallangmentes kívül-belül, Egy pici visszakacsintás a múltba, de már a jövőbe tekintés, talán ezekkel a szavakkal tudnám jellemezni a formát. Hiába, vannak olyan autók amik pont olyanok mint a jó bor, az idővel érik. Viszont az a bal első ajtó....... egy rendes fényezés után kiált!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

Tegnap – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

3 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A4 Avant 2.0 TDI multitronic S-line Xenon navi horog

AUDI A4 Avant 2.0 TDI...

Ár: 5.299.990 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 Avant 2.0 TDI multitronic Bézs bőr belső

AUDI A4 Avant 2.0 TDI...

Ár: 4.849.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 2.0 PD TDI Multitronic

AUDI A4 2.0 PD TDI Mul...

Ár: 1.749.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!