0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nincs ki a négy kereke - Citroën Xantia használtteszt 

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

·

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze 135 000 km-rel az órában? Nekem is kéne!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Kis megemlékezés: épp a Xantia utódjával, a C5-tel ment sírba a hidropneumatikus futómű is, ami tesztünk egyik főszereplője%KA%

Kis megemlékezés: épp a Xantia utódjával, a C5-tel ment sírba a hidropneumatikus futómű is, ami tesztünk egyik főszereplője

Alig futott, orvos tulajtól. 1992-ben, a zászlóshajó XM kistestvéreként, hozzá hasonlóan Bertone formatervvel mutatkozott be a Citroën Xantia. Formabontó elődje, a BX garantálta sikerét: 1,2 millió példány talált gazdára tíz aktív éve alatt. Franciaországban a középosztály autója volt a Xantia, nálunk viszont rétegmodell maradt, jelenleg is csupán 37 darab található a Használtautó rendszerében. Épp ezért nagy kincs egy szinte érintetlen változatot kifogni, noha közel sem lehetetlen, amire jó példa tesztalanyunk is. Mindössze 135 000 km-t mutat a gyönyörű lila Xantia Berline műszere, visszatekerésről szó sincs, csupán sokat pihent garázsban. Ahogy a nagykönyvben megírták. Joggal mondhatjuk piszok szerencsésnek jelenlegi tulaját, aki mindössze 200 000 forintért jutott hozzá az autóhoz. Na jó, hogy lehet kifogni ilyen lehetőségeket? Olyan lelkes Citroën rajongónak kell lenni, mint a tulaj, akinek egyébként korábban már bemutattuk Citroën C4-esét is itt, és aki életét szenteli a francia márkának.

%KA%Alap hasmagasságán így mutat a Xantia, a műsort mégis az elképesztő lila fényezés viszi el%KA%

Alap hasmagasságán így mutat a Xantia, a műsort mégis az elképesztő lila fényezés viszi el

%KA%Hátul is szögletes lámpák, a Tentation változatot is jelölték. Talán elsőre fel sem tűnik, mennyire kihegyezték a farát. Finom részlet%KA% %KA%Hátul is szögletes lámpák, a Tentation változatot is jelölték. Talán elsőre fel sem tűnik, mennyire kihegyezték a farát. Finom részlet%KA%

Hátul is szögletes lámpák, a Tentation változatot is jelölték. Talán elsőre fel sem tűnik, mennyire kihegyezték a farát. Finom részlet

Fellelt állapot. Hiszik vagy sem, de orvos házaspár vette az egyébként Tentation limitált szériás (ez a név később felszereltséget is jelölt bizonyos piacokon) Xantiát 1995-ben, hogy Magyarország és Ausztria között ingázzanak. Most tényleg. Nem kamu. Ez a múltja. Aztán megörökölték, ám az újdonsült tulajok kiköltöztek Kanadába, így 2002 óta egy garázsban állt a lépcsőshátú francia. Két évente elvitték műszakiztatni és olajat cseréltek benne, ennyi. Ennek tudható be az újszerű állapot, még az utastérben is. Nincsenek kiülve a hiperpuha bársonyülések, nincs lekopva a váltógomb, és nincsenek felesleges karcok a tipikus kilencvenes-évekbeli műanyagokon. Minden elektronika működik, még a tetőablak is. Korlátozott darabszámú szériaként egyedi fényezést és kárpitozást, elektromos ablakokat és kódos lopásgátlót is kapott. Ami a legmegdöbbentőbb, hogy semmi sem zörög, halk a kabin.

%KA%Csupán az anyaghasználat tudatja, hogy 22 éves ez az utastér, egyébként minden gyári állapotú%KA%

Csupán az anyaghasználat tudatja, hogy 22 éves ez az utastér, egyébként minden gyári állapotú

%KA%Hátul is süppedősek a bársony ülések, nagyszerű lábtérrel és kupés formája ellenére megfelelő fejtérrel%KA% %KA%Hátul is süppedősek a bársony ülések, nagyszerű lábtérrel és kupés formája ellenére megfelelő fejtérrel%KA%

Hátul is süppedősek a bársony ülések, nagyszerű lábtérrel és kupés formája ellenére megfelelő fejtérrel

%KA%Ilyen egyszerű csúszkával állítható a hasmagasság. Mögötte a tetőablak kapcsolója, merthogy az is van, méghozzá működőképes%KA%

Ilyen egyszerű csúszkával állítható a hasmagasság. Mögötte a tetőablak kapcsolója, merthogy az is van, méghozzá működőképes

Kísértés. Egyidősek vagyunk, talán éppen ezért jön be elképesztően a tipikus szögletes formavilága. 1995-ös az autó, tehát facelift előtti, ahogyan a vagányabb szerintem. Ekkortájt még a nyolcvanas évek vehemenciájával kergették a jövőt Citroënék, és jó látni, hogy a lelkesedésük a mai napig tart. Bár nem annyira űrhajó a Xantia Berline, egyedi arányaitól (hosszú első, rövid hátsó túlnyúlás) és a BX-től örökölt kupés tetővonalától megjegyezhető. Az első küszöbön és hátul is feliratokkal jelölték, hogy ez egy Tentation változat, aminek a neve annyit tesz, hogy kísértés, és ami ezzel a lila fényezéssel valóban könnyen kísértésbe ejt bárkit. Döbbenet, de apró korrózió egyedül a bal hátsó ajtók küszöbénél keletkezett, máshol nyoma sincs. Megvannak a króm díszlécek is, persze mára nem olyan fényesek, mint újkorukban, a fényesítő polír viszont nem várt vonzalmat váltott ki belőlem. Nem vitatott, méltó utódja volt a legendás BX-nek.

Elődje mellé állítottuk

%KA%Élmény volt egymás mellé állítani a két fivért. A BX sikereit a Xantiának is sikerült meglovagolnia%KA%

Élmény volt egymás mellé állítani a két fivért. A BX sikereit a Xantiának is sikerült meglovagolnia

Micsoda véletlen, pont akadt egy 1991-es évjáratú Citroën BX is a tulaj autóparkjában, így egymás mellé állíthattuk őket. A két autó között csak 4 év korkülönbség van, konstrukciójában viszont jóval öregebb a BX, amit persze minden porcikáján érezni. Formabontóbb, még törésmentes a BX fara, ugyanakkor közös bennük a megtört kerékjárati ív használata, és, hogy nem rozsdásak. Természetesen a BX is patika állapotú, és az államat kerestem, mikor megtudtam, hogy még át sem fordult a futásszámláló hatodik rubrikája. Újabb csavar a sztoriban, hogy éppen nálunk lépte át a 100 000 futott kilométert, amit persze meg is örökítettünk.

%KA%A BX utastere is gyönyörű, mintha most gurult volna ki a gyárból. Kötelező kellék volt a kesztyű és a sapka is%KA%

A BX utastere is gyönyörű, mintha most gurult volna ki a gyárból. Kötelező kellék volt a kesztyű és a sapka is

%KA%Megtörtént: éppen a teszt alatt lépte át a 100 000 km-t a 26 éves BX%KA%

Megtörtént: éppen a teszt alatt lépte át a 100 000 km-t a 26 éves BX

Az egyszerű ülésekbe huppanva arcunkba ordít a nyolcvanas évek nyugalma és lelassult élettempója, élen a flokkolt érmetartóval és persze a laza váltókarral. Magunk is lelassulunk hozzá vezetés közben, pedig az 1,4 literes, Solex karburátoros benzinmotor dicséretesen adja le gyári adat szerinti 74 lóerejét. Itt nincs szervó, erőből tekerjük azt a vékony karimájú és minimalista, de láthatóan átgondolt formatervű volánt. Legalább még kevesebb olaj, ami elfolyhat. Ez egy gép, minden rezdülését érezzük, minden apró gondolatunkra reagál, így minden méter élmény. Vezetünk. Mi vezetünk, és nem a sávtartó, meg a radaros tempomat. Különleges időutazás volt ez.

%KA%%KA%

A Xantia álomsztorija folytatódik...

...szerencsére még álomszerűbben, hiszen a lehető legjobb kezekbe került. Persze nem volt minden felhőtlen, a több évnyi állást megérezte a hatgömbös hidropneumatikus futómű, ami egyébként az egyetlen szűk keresztmetszetet jelentheti vásárláskor. Jelen esetben például a nagynyomású nitrogéngázt, valamint a hidraulikaolajt elválasztó gumimembránok szakadtak át a fémgömbökben, amik egyébként utángyártottra lettek cserélve korábban. Így „stance” állásban, rugóút nélkül kezdték meg a futómű szerelését. Ezután a tulaj kicserélte az első nyomástárolót és a hátsó leülésgátlót is, amik, mint később kiderült, szintén átszakadtak. Közel minden I.F.H.S. utángyártott alkatrésszel lett pótolva a tartósság reményében, hiszen ez a cég kizárólag ezzel foglalkozik, és 2 év garanciát is ad.

%KA%A hatgömbös hidropneumatikus futómű három ballonja is látszik a motortérből. Alul a központi nyomástároló gömb, ami elsősorban a gólyalábnál elszivárgó nyomásveszteséget hivatott kiegyenlíteni, másodsorban tartalék%KA% %KA%A hatgömbös hidropneumatikus futómű három ballonja is látszik a motortérből. Alul a központi nyomástároló gömb, ami elsősorban a gólyalábnál elszivárgó nyomásveszteséget hivatott kiegyenlíteni, másodsorban tartalék%KA% %KA%A hatgömbös hidropneumatikus futómű három ballonja is látszik a motortérből. Alul a központi nyomástároló gömb, ami elsősorban a gólyalábnál elszivárgó nyomásveszteséget hivatott kiegyenlíteni, másodsorban tartalék%KA%

A hatgömbös hidropneumatikus futómű három ballonja is látszik a motortérből. Alul a központi nyomástároló gömb, ami elsősorban a gólyalábnál elszivárgó nyomásveszteséget hivatott kiegyenlíteni, másodsorban tartalék

%KA%Kb. 3 liter hidraulikaolajat rejt a tartály, fontos, hogy mit öntünk bele. Elöl 55, hátul 30 baros a nyomás, minden modellhez külön kiszámolták%KA%

Kb. 3 liter hidraulikaolajat rejt a tartály, fontos, hogy mit öntünk bele. Elöl 55, hátul 30 baros a nyomás, minden modellhez külön kiszámolták

Tuning gombnyomásra. Döbbenten ültem, általam eddig nem tapasztat menetkomfortot adott a hidropneumatikus rendszer. Itt is gáz a rugó, csakúgy, mint a légrugóknál, ez a technológia mégis igényesebb, franciásabb karaktert ad a Xantiának. Ha akarjuk, egy mozdulattal porba ültethetjük, csupán várni kell egy kicsit. Ha viszont nagyobb szabad hasmagasságra lenne szükség, elég egy karhúzás, és bármelyik mai SUV vagy crossover tulaja irigykedve pislog. Persze a felső pozíció inkább mondható szervízállásnak, hiszen ott elképesztően pattog, és a Citroën is csak 10 km/h-ig ajánlja, létezik viszont egy köztes fokozat, ami kb. 5 centit emel és varázsszőnyegként, magabiztosan ringat át minket durvább terepen is. Hihetetlen rugóútjának köszönhetően még a fekvőrendőröket sem érezni meg mérvadóan, nemhogy az úthibákat. Valamit tudtak ezek a franciák a fejedelmi kényelemről.

%KA%Már a Xantia is tudta azt, amitől ma olyan menők a szabadidő-autók, ugyanakkor a mai crossoverek már magabiztosabban futnak 20 cm szabad hasmagassággal is%KA%

Már a Xantia is tudta azt, amitől ma olyan menők a szabadidő-autók, ugyanakkor a mai crossoverek már magabiztosabban futnak 20 cm szabad hasmagassággal is

%KA%Kupésan rosszul pakolható csomagtér, benne házilag tákolt szerszámos doboz%KA%

Kupésan rosszul pakolható csomagtér, benne házilag tákolt szerszámos doboz

Háromkerekezni is tud. Emlékeznek azokra a reklámokra, ahol az egyik hátsó kereket lepattintva vallatják a hidropneumatikus Citroëneket? Na, ez a Xantia ezt ma is zsigerből hozza, a tulaj szerencsére volt elég bátor, és meg is mutatta nekem a cirkuszi mutatványt. Növelt hasmagassággal, így nulla rugóúttal és befeszült stabilizátorokkal képes gurulni és fordulni is a Xantia, méghozzá a gyár szerint akár 60 km/h-ig. A hővédő hiányával legalább 3 centit nyertünk, de ez a tudás mindenképp döbbenetes.

%KA%%KA%
%KA%Nem csak elvben, valóban képes háromkerekezni a Xantia, méghozzá magabiztosan%KA%

Nem csak elvben, valóban képes háromkerekezni a Xantia, méghozzá magabiztosan

Kiábrándító biztonság? Elsőre ijesztően hangozhat, hogy egy 90 lovas alapmotor dolgozik egy ekkora lépcsőshátúban, de nem szabad elfelejteni, hogy 1580 köbcenti is jár hozzá, és az egész autó 1170 kg. Igen, 1170, pedig a küszöbök arról árulkodnak, hogy van benne anyag. Ellenben nincs benne egy rakás szórakoztató elektronika, és ami nagyobb baj, hogy biztonsági rendszer sem. Elég durva, de mindössze 1 csillagot szerzett az Euro NCAP törésteszten 1997-ben, úgyhogy remek reklámfilmekkel próbálták kompenzálni a kiábrándító eredményeket.

Négyhengeres és szívó. Klasszikus felállás, a benzinmotor karaktere ennek megfelelően kiegyensúlyozott, ereje minden helyzetben tökéletes. Nem acélos, nem nyom ülésbe, de gázadásra éppen annyira lép, hogy nyugodtan kezdjünk előzésbe, és autópályán sincs elveszve. Még torkossága is megszűnt a lambdaszonda cseréjével. Francia szinten értelmezhetetlenül jó a váltó, valahogy sikerült olyan feszesre gyártaniuk az 5 fokozatú kézit, hogy magam is kapcsolgatnám minden nap. A kormányszervó már vajpuha, és az olajos futómű masszív oldaldőlése is megszokást igényel, de ez a Xantia (ismétlem: mindössze 135 ezerrel az órában) tökéletesen alkalmas a mindennapi használathoz. Egyébként kanyarodáskor némi szörcsögést, csobogást is hallani, de hát szinte csak a tetőben nem folyik olaj.

%KA%Gyári, francia (Solex) pillangószelep és olasz (Magneti Marelli) alapjárati motor%KA%

Gyári, francia (Solex) pillangószelep és olasz (Magneti Marelli) alapjárati motor

%KA%Meghozza a váltáskedvet a feszes kézi váltó. Bár újra lett cserélve a gomb, a tulaj szerint a régi sem kopott%KA%

Meghozza a váltáskedvet a feszes kézi váltó. Bár újra lett cserélve a gomb, a tulaj szerint a régi sem kopott

Hogy múlik el a világ dicsősége? Ma 100 000 forinttól 450 000 forintig szerepel használt Xantia a Használtautó.hu rendszerében, ilyen motorral pedig mindössze egyetlen található, 200 000 forintért, 204 000 kilométerrel az órában. Utóbbi tény talán épp annak tudható be, hogy a megbízható motoron nem akarnak túladni. Itthon tehát nincs értéke, nyugaton viszont felfelé ívelnek már az árcédulák. Négyhengeres szívómotorjával megbízható választás lehet, legkényesebb részlete egyértelműben a hidropneumatikus futómű. Ha odafigyelünk a megfelelő olaj használatára és annak jól időzített pótlására, nem lehet nagy gondunk vele. A tágas utastér, valamint hozzá a 480 liternyi csomagtér azonban mindenképp adott. Érdemes megfontolni.

%KA%Ha valaki véletlenül kifog egy hasonló motorral szerelt Xantiát a dízeltengerben – hiszen nagyrészt dízellel kínálják –, akkor érdemes megfontolni%KA%

Ha valaki véletlenül kifog egy hasonló motorral szerelt Xantiát a dízeltengerben – hiszen nagyrészt dízellel kínálják –, akkor érdemes megfontolni

Végül álljon itt személyes kedvencem a Xantia különleges lelki világú reklámjai közül:

Méretek

Hosszúság: 4440 mm
Szélesség: 1755 mm
Magasság: 1380 mm
Saját tömeg: 1170 kg
Össztömeg: 1710 kg
Tengelytáv: 2740 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 480 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Hengerűrtartalom: 1580 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 130 Nm
Teljesítmény: 66 kW (90 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,40 s

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Tökmindegy írta: 2 napja

Az utolsó IGAZI Citroen! (Na jó, a C6 is az, de tényleg csak a C6). Gratulálok a gazdinak a konkrét példányhoz, minden fillért megért! Ennél tényleg csak egy S osztályú Mercedes vagy egy Rolls kényelmesebb; a francia autók kényelméhez semmi nem érhet fel! És a formája is nagyon szép, egyedi (igaz, ez köszönhető az olaszoknak, a Xantia esetében a Bertone-nak, ahogyan pl. a Peuegot 306-os is Pininfarinának köszönheti a szép arányait, részleteit).

Össze nem lehet hasonlítani valami kortárs lélektelen német vagy japán autóval!

A válaszoláshoz belépés szükséges
hangos írta: 3 napja

A 1 BX-et is hozzászámítva 3 ilyen autóm is volt. Az utolsó 2000-es turbós benzines volt VTi fölszereltséggel 108KW(147LE)
Felejthetetlenül jó autók voltak, mind a 3. A VTi hasonlóan "Berti" leírásához mindent tudott a futóműve se oldaldőlést, se sem bologatás nem engedett fékezéskor. A kormányszervó sebességfüggő rásegítéssel működött. Sajnos ilyen futóművel már nem gyártanak elérhető árú autót ezért hagytam el a citromot. A közvéleménnyel ellentétben nagyon megbízhatóak voltak, semilyen váratlan meglepetés de a szakszervízben nem csak az olajcsere volt elvégeztetve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hangos írta: 3 napja

A 1 BX-et is hozzászámítva 3 ilyen autóm is volt. Az utolsó 2000-es turbós benzines volt VTi fölszereltséggel 108KW(147LE)
Felejthetetlenül jó autók voltak, mind a 3. A VTi hasonlóan "Berti" leírásához mindent tudott a futóműve se oldaldőlést, se sem bologatás nem engedett fékezéskor. A kormányszervó sebességfüggő rásegítéssel működött. Sajnos ilyen futóművel már nem gyártanak elérhető árú autót ezért hagytam el a citromot. A közvéleménnyel ellentétben nagyon megbízhatóak voltak, semilyen váratlan meglepetés de a szakszervízben nem csak az olajcsere volt elvégeztetve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Berti írta: 6 napja

Remek autó! Nekem is van egy gyári állapotú 190ekm-t futott,bár az 3000 V6 Activa kézi sebességváltóval! Bonyolultabb a futóműve ( kanyarban semmit sem dől!),zsúfoltabb a motortere,de mind a teljesítménye mind a vezetési élménye egyedül álló!Annak igényesebb a belső tere bőr -motoros állítású sportülésekkel , automataklímája van, illetve szélesebbek a kerekei is! Szakszerű szervizeléssel a mai napig használja a menyasszonyom,pedig hobby autónak vettem de miután egyszer átült egy általa újonnan vett 2006-os Toyota Corollából azóta nem akar kiszáni belőle!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën C-Elysée 1.6 BlueHDi Shine teszt

"Rossz helyen van a kocsi" - Citroën C-Elysée

Viharos a megítélése, talán csak a flottakezelők nem fordulnak el tőle, pedig úgy is szerethető, hogy közben nem fognak az ember fejéhez fegyvert.


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN XANTIA 1.9 TD X

CITROEN XANTIA 1.9 TD X

Ár: 270.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN XANTIA 1.8 16V SX

CITROEN XANTIA 1.8 16V SX

Ár: 220.000 Ft

Évjárat: 1996 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN XANTIA 1.8 X

CITROEN XANTIA 1.8 X

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1996 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!