0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megbízható munkásautó - Daihatsu Charade 1.3i

Daihatsu Charade SG 1.3i, 1993 használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

24 évesen, 440 ezer km futással vettünk szemügyre egy ritkaságnak számító Daihatsu Charade-ot. Lássuk, milyen a japán technika ennyi idősen!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A nappali menetfénytől és a tuningolt tükröktől eltekintve teljesen gyári állapotban van a Charade. Itt-ott eszi már a rozsda a karosszériát, de ettől függetlenül teljesen egyben van%KA%

A nappali menetfénytől és a tuningolt tükröktől eltekintve teljesen gyári állapotban van a Charade. Itt-ott eszi már a rozsda a karosszériát, de ettől függetlenül teljesen egyben van

Daihatsu Charade. A '80-as, '90-es évek autópiacán még ismerősen csengett ez a név, mára már erősen kikopott a köztudatból. Lássuk csak, hogy mi ez az autó pontosan. A japánok 1977-ben dobták piacra a legelső Charade-ot, amelyből összesen négy generáció készült, 2000-ig. 1977-től '83-ig az első, ezt követően egy rövidnek mondható modellciklussal '83-tól '87-ig a második generáció futott. 1987-től '93-ig a harmadik, a maradék hét évben pedig a negyedik generációt vásárolhattuk meg. A harmadikból egy 1993-as, azaz pont az utolsó gyártási évben készült példányt vettünk szemügyre, amely a 24 év alatt legalább 450 ezer kilométert futott. Miért legalább? A továbbiakban ez is kiderül!

%KA%Szervokormány és légzsák természetesen nincs. Korához képest és a mindennapi "nyúzás" ellenére a belső abszolút elfogadható állapotban van%KA%

Szervokormány és légzsák természetesen nincs. Korához képest és a mindennapi "nyúzás" ellenére a belső abszolút elfogadható állapotban van

Mit lehet tudni róla? Az 1,3 literes 90 lóerős Charade-ot jelenlegi tulajdonos 12 évesen, azaz 2005-ben vásárolta. Előtte egy Polski Fiat 126-ossal rótta az utakat, azonban a kispolák nem igazán bírta az évi 25-30 ezer kilométeres terhelést, mindig volt mit reszelni rajta. Emiatt egy hosszú távon is megbízható autóra volt szükség. A vásárlásra szánt keret 500 ezer forintot tett ki, Toyota Corolla és Suzuki Swift között billegett a mérleg. A Toyota viszonylag hamar kiesett, akkor ugyanis normális darab nem volt ebben az árfekvésben. Végül egy véletlen folytán sikerült kipróbálni egy Daihatsu Charade-ot. Az első kör után eldőlt, hogy ez lesz a befutó, ugyanis a 90 lóerős blokk jól mozgatta az autót és az akkori Swiftnél a karosszéria masszívabbnak bizonyult.

%KA%Ez már a második kilométeróra, az első zörgött és össze-vissza mutatott, amit valószínűleg egy korábbi visszatekerés okozott. A jelenlegi állás is téves, legalább 440 ezer kilométert futott már az autó%KA%

Ez már a második kilométeróra, az első zörgött és össze-vissza mutatott, amit valószínűleg egy korábbi visszatekerés okozott. A jelenlegi állás is téves, legalább 440 ezer kilométert futott már az autó

Némi keresgélés után sikerült találni egy megfelelő darabot egy pesti használtautó-kereskedésben. Elvileg első tulajos volt az autó, 110 ezer km-rel, és főként autópályán futottnak mondták. Érezhetően ment a ködösítés a múltat illetően, de az üzlet létrejött. Mai mércével nézve nem sok extrával büszkélkedhet a Charade, akkoriban viszont menőnek számított a négy elektromos ablakemelő, az elektromosan állítható tükör és a ködlámpa. Szervokormány, ABS és légzsák sem található benne. Nem bízhatjuk magunkat az elektronikára és a felfúvódó légzsákokra, manapság valószínűleg nem sokan mernének napi szinten beülni egy ilyen autóba.

%KA%A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható%KA% %KA%A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható%KA%

A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható

Lássuk mi történt az autóval a vásárlás óta. Ahogy fentebb már volt szó róla, éves szinten a 30-35 ezer km-es futásteljesítmény alapvetőnek számít, melyet érdekes módon nem autópályán, hanem kb. 90 százalékban Esztergom-Süttő vonalon (26 km) tette meg a tulajdonos. Ezen kívül Európát is sikerült bejárni vele, Erdélytől Rómáig Lengyelországot érintve szinte mindenhol megfordult a nyaralások alkalmával. Összegezve a vásárláskori 110 ezer km-es futást és a 11 év alatt megtett legalább 30 ezer km-t, azt kapjuk, hogy alsó hangon is 440 ezer km van jelenleg az autóban. A kilométer óra egy idő után elkezdett zörögni és össze-vissza mutatni, amely a szakik szerint egyértelműen óratekerésre utaló jel. Így könnyen meglehet, hogy a félmillió km-t is megfutotta már az autó.

%KA%A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?%KA% %KA%A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?%KA%

A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?

Milyen hibák fordultak elő, és mennyi volt a fenntartási költség? Elsőként egy váltóbúgás jött elő, amely egy elhagyott váltóolaj-leeresztőcsavar eredménye volt. Szerencsére nem sokat futott szárazon a szerkezet, kapott friss olajat és egy új csavart, azóta sem volt vele gond. Nem sokkal később jött a következő hiba: nem működött az indítómotor. Ahogy általában lenni szokott, ez télen jött elő, a probléma viszont nem a hideg volt. Egy utólagosan beszerelt olasz immobilizer volt a ludas. Kikötését követően az indítással sem volt gond többé. 250 ezer km körül a vízpumpa elkezdett zúgni, hanyag módon a cserére nem került sor, így rövid idő után kötélre kellett akasztani a Charade-ot. A javítás szíjjal együtt nem érte el a 10 ezer forintot. A második vontatást a gyújtásjeladó hirtelen, előjel nélküli elhalálozása okozta, pont egy randi alkalmával. "Az autót kb. 5000 Ft-ból megjavították és a randi is sikerült, azóta már a feleségem a hölgy." − mesélte mosolyogva a tulajdonos.

%KA%A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő%KA% %KA%A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő%KA%

A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő

Egyszer sikerült összetörni saját figyelmetlenségből kifolyólag. Komoly kár nem keletkezett, a lámpákat, a lökhárítót, a motorháztetőt és a hűtőt kellett csak cserélni. Addigra az autóra már ráfért egy fényezés is, az egész javítás és fényezés 200 ezer forintba fájt. Ezen felül költségként csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje merült fel. Fékek, kuplung és lengéscsillapítók kétszer, féltengelyek − kb. minden megtett 100 ezer km után. A féltengelyek olcsók voltak, miként a kuplungozás is megállt 20 ezer forintnál. Akkuból most van benne jelen tulajnál a harmadik. A megfelelő állapothoz hozzátartozik, hogy a tulajdonos mindig a lehető legjobb és nem a legolcsóbb alkatrészeket vette meg. Az olajcseréket sem spórolta el, a 10 ezer km mindig be lett tartva, és mindig ugyanazt a típusú jó minőségű olajat kapta meg a motor. A mai napig nincs szükség utántöltésre két olajcsere között.

%KA%A motor soha nem volt mosva, 10 ezer kilométerenként minőségi olajat kapott. A mai napig nem kell utántölteni két olajcsere között%KA%

A motor soha nem volt mosva, 10 ezer kilométerenként minőségi olajat kapott. A mai napig nem kell utántölteni két olajcsere között

A 36 literes tankkal 550 km hatótávra képes, azaz 6,5 liter körüli átlagfogyasztás adódik. A cserével kapcsolatban csak ennyit mondott a tulajdonos: "Azért nem cserélem, mert nem nagyon tudott senki ennél jobbat mutatni! Persze kicsi, zörög, nem olyan kényelmes mint egy új autó, de hihetetlenül megbízható, bármikor elvitt bárhova, cserébe alig kellett rá költeni. Sajnos az idő vasfoga azért már erősen beleharapott a dobozába, a szerelők már nem vállalják el az ilyen öreg autók javítását. Meg persze gazdaságilag sem jó befektetés egy százezret érő autóra rákölteni az értékének többszörösét. Casco nincs rá, nem is érné meg. Amíg van rá érvényes műszaki, addig mindenképpen használom, aztán majd meglátjuk. Abban biztos vagyok, hogy még egy ennyire megbízható autóm nem lesz, mint ez a japán rizsrakéta."

%KA%Ritkaságszámba megy itthon a Charade, jelenleg is csak 17 db eladót találni a Használtautó.hu-n. Egy ehhez hasonló modell ára 150-370 ezer között mozog%KA%

Ritkaságszámba megy itthon a Charade, jelenleg is csak 17 db eladót találni a Használtautó.hu-n. Egy ehhez hasonló modell ára 150-370 ezer között mozog

Méretek

Hosszúság: 3995 mm
Szélesség: 1615 mm
Magasság: 1385 mm
Saját tömeg: 850 kg
Össztömeg: 1310 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: sedan
Csomagtér: 288 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Hengerűrtartalom: 1295 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 105 Nm
Teljesítmény: 66 kW (90 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11.20 s

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (49 db)

vidi500 írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Nem a Toyotára gondolsz?

Például az ablaktörlő motor meyegyezik sok Toyota tipuséval. De biztos van más alkatrész is.


Előzmények megtekintése

Daihatsura gondoltam, és a saját példámat mondtam. 2004-es évjárat, 1000-es (Yaris) motor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 5 hónapja
vidi500 írta: 5 hónapja

Némely alkatész meg azonos a Suzukiéval, Pl. vezérműszíj, + hozzá feszítőgörgő. Bizonyára van több is, érdemes az ilyen azonosságokat kutatni.


Előzmények megtekintése

Nem a Toyotára gondolsz?
Például az ablaktörlő motor meyegyezik sok Toyota tipuséval. De biztos van más alkatrész is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Annyit írtam hogy lehet hogy némely alkatrész drágább a Suzukihoz, és igen ritkábban kell cserélni.

Nem a kiupra értettem ezért nem is írtam kiput. Rémeket látsz megint és félre értesz mindent.

Az elrohad mindenen. Alkatrészekre értettem hogy ritkábban kell cserélni, pláne hogy nincs benne szinte semmi kényelni extra ami elromlana. A lengéscsillapítók lehet drágábbak mint más tipuson. Elismerem. 1-0 oda. :)

Amúgy jó ezek a dob árak, de csináltathatsz is rá vagy vehetsz bontottat is fillérekért, de ha te 20-at akarsz költeni egy dobra egy 20éves autóra...

Én annak idején 2000ért vettem bontott gyári dobot. ;)

Nézegetem a Saxokat a Hahu-n, de egyárba mennek a régebbi Charadékkal. :)

Az 1.6 VTL produkál 90 lóerőt. Pont mint az 1.3-as Charade, ami a legolcsóbb biztosítási kategóriába tarozik ccm alapján. Ezt azért nehéz űberelni de biztos sikerülni fog.


Előzmények megtekintése

Némely alkatész meg azonos a Suzukiéval, Pl. vezérműszíj, + hozzá feszítőgörgő. Bizonyára van több is, érdemes az ilyen azonosságokat kutatni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 5 hónapja
Der Milan írta: 5 hónapja

Tessék a féktárcsa:

Mindenféle, Bárdiéknál Swift II 2001-hez és Saxo 1.5 2001-hez, ja ha a linkek nem működnének a Bárdin megtalálod ezeket a cikkeket és árakat:



Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/fekrendszer---absasresp/fektarcsa

Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/fekrendszer---absasresp/fektarcsa

Legolcsóbb Brembo fék a Swifthez: 9.667 Ft | Saxohoz: 6.989 Ft, ott van minden ár, nem hasra ütés szerűen írtam.



Bocsi akkor benéztem a kipufdobot, első körben olyat kerestem, aminek ismert a pontos ára, hátsó dobból ilyen nincs a zs+u-nál akkor tessék Bárdi autó:

Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob



Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob



Oda van írva mindegyik terméknél, hogy középső vagy hátsó, ne tévesszen meg, hogy a képen mindkettő rajta van a Swift esetében. De mielőtt nevetségessé teszed magad inkább leírom különböző márkáknál: AVTOGALANT-ból Swift: 20.570 Ft | Saxo: 12.300 Ft, Bosal-ból Swift: 28.649 Ft | Saxo: 21.484 Ft, Sigam-ból: Swift: 16.479 Ft | Saxo: 13.625 Ft.

Most pedig jöhet a kétségbeesett kapálózás: "igen de a Swiften nem megy tönkre olyan gyorsan mint a Saxo-n mert a Saxo francia, hiába ugyanaz az anyag ugyanaz a gyár, ami franciára készül abban benne van az elrontó manó" :).



"Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az."

Na ide is tökéletes frázis lenne a moszkvicsos mondás, tudom, hogy nem kéne reagálnom se, mert megint max kötözködni fogsz és nem érted meg amit leírok, minden bántás nélkül úgy érzem magam most mintha egy autistának magyarázkodnék: Olyan Alfát nem tudsz mutatni, amibe az a motor bele került volna, ami az én kocsimban is volt. Egyedül az 5 hengeres diesel volt mindkettőben, azt is elmondtam anno, hogy maga a modular motorok takarékosak és baromi jó anyagból készültek, 270.000km után semmi kopás nem volt az enyémben legalább 800.000 vagy 1.000.000km lenne az élettartama a blokknak, csak éppen a kenési rendszer és az erős kokszosodási hajlam tette azt a motort egy megbízhatatlan fossá. Volt olyan, akivel vitáztam itt de annak 4 hengeres 1.9 JTD-je van Lybrában nekem meg 5 hengeres 2.0 benzines volt Kappában.



Szóval most is rosszul emlékeztél :\. De tudod mit?! Neked van igazad... csak hagyjuk már ezt az értelmetlen vitát.



Ez a kocsi amit linkeltél nekem is bejövős, de nem Mantra hanem Matra a neve :).


Előzmények megtekintése

Annyit írtam hogy lehet hogy némely alkatrész drágább a Suzukihoz, és igen ritkábban kell cserélni.
Nem a kiupra értettem ezért nem is írtam kiput. Rémeket látsz megint és félre értesz mindent.
Az elrohad mindenen. Alkatrészekre értettem hogy ritkábban kell cserélni, pláne hogy nincs benne szinte semmi kényelni extra ami elromlana. A lengéscsillapítók lehet drágábbak mint más tipuson. Elismerem. 1-0 oda. :)
Amúgy jó ezek a dob árak, de csináltathatsz is rá vagy vehetsz bontottat is fillérekért, de ha te 20-at akarsz költeni egy dobra egy 20éves autóra...
Én annak idején 2000ért vettem bontott gyári dobot. ;)
Nézegetem a Saxokat a Hahu-n, de egyárba mennek a régebbi Charadékkal. :)
Az 1.6 VTL produkál 90 lóerőt. Pont mint az 1.3-as Charade, ami a legolcsóbb biztosítási kategóriába tarozik ccm alapján. Ezt azért nehéz űberelni de biztos sikerülni fog.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Bocs 1.2 Tsi-t hasonlítottál egy v6-hoz. Ejjj.

A mantrázgatás te nyomod, erre a legjobb példa a Moszkvicsos példád!!!

Amit belinkeltél az a Suzukira középdob, meg végdob, a Saxora meg csak végdob. Nemcsoda hogy drágább!

Persze ezért nem hoztad a féktárcsás példádat sem mert azon dőltél meg akkor is.

Lehet hogy némely alkatrész drágább egy Suzukihoz, de ritkábban kell. Olyat meg sosem mondtam hogy nincs olyan alkatrész amit nem kell cserélni, ilyen nincs. Ezt is csak a hülyék mantrázzák, ugyebár.

Értem hogy kifarolsz és nem akarsz tovább példálozgatni, plánen nem a Brembó féktárcsával. Megértem.

Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az. Mantra?

Ha Mantra akkor Rancho! ;)http://3.bp.blogspot.com/_qow6Uz4n9W0/TBdagKsF4_I/AAAAAAAAASo/4b5a8yox6zU/s1600/Matra_Rancho_cat_78_0.jpg


Előzmények megtekintése

Tessék a féktárcsa:
Mindenféle, Bárdiéknál Swift II 2001-hez és Saxo 1.5 2001-hez, ja ha a linkek nem működnének a Bárdin megtalálod ezeket a cikkeket és árakat:

Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/fekrendszer---absasresp/fektarcsa
Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/fekrendszer---absasresp/fektarcsa
Legolcsóbb Brembo fék a Swifthez: 9.667 Ft | Saxohoz: 6.989 Ft, ott van minden ár, nem hasra ütés szerűen írtam.

Bocsi akkor benéztem a kipufdobot, első körben olyat kerestem, aminek ismert a pontos ára, hátsó dobból ilyen nincs a zs+u-nál akkor tessék Bárdi autó:
Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob

Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob

Oda van írva mindegyik terméknél, hogy középső vagy hátsó, ne tévesszen meg, hogy a képen mindkettő rajta van a Swift esetében. De mielőtt nevetségessé teszed magad inkább leírom különböző márkáknál: AVTOGALANT-ból Swift: 20.570 Ft | Saxo: 12.300 Ft, Bosal-ból Swift: 28.649 Ft | Saxo: 21.484 Ft, Sigam-ból: Swift: 16.479 Ft | Saxo: 13.625 Ft.
Most pedig jöhet a kétségbeesett kapálózás: "igen de a Swiften nem megy tönkre olyan gyorsan mint a Saxo-n mert a Saxo francia, hiába ugyanaz az anyag ugyanaz a gyár, ami franciára készül abban benne van az elrontó manó" :).

"Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az."
Na ide is tökéletes frázis lenne a moszkvicsos mondás, tudom, hogy nem kéne reagálnom se, mert megint max kötözködni fogsz és nem érted meg amit leírok, minden bántás nélkül úgy érzem magam most mintha egy autistának magyarázkodnék: Olyan Alfát nem tudsz mutatni, amibe az a motor bele került volna, ami az én kocsimban is volt. Egyedül az 5 hengeres diesel volt mindkettőben, azt is elmondtam anno, hogy maga a modular motorok takarékosak és baromi jó anyagból készültek, 270.000km után semmi kopás nem volt az enyémben legalább 800.000 vagy 1.000.000km lenne az élettartama a blokknak, csak éppen a kenési rendszer és az erős kokszosodási hajlam tette azt a motort egy megbízhatatlan fossá. Volt olyan, akivel vitáztam itt de annak 4 hengeres 1.9 JTD-je van Lybrában nekem meg 5 hengeres 2.0 benzines volt Kappában.

Szóval most is rosszul emlékeztél :\. De tudod mit?! Neked van igazad... csak hagyjuk már ezt az értelmetlen vitát.

Ez a kocsi amit linkeltél nekem is bejövős, de nem Mantra hanem Matra a neve :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 5 hónapja
Der Milan írta: 5 hónapja

"Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz."



Te tényleg teljesen hülye vagy, nem ahhoz hasonlítottam az 1000ccm-eset hanem egy 1.9-eshez ami ugyanannyit eszik nagyobb teljesítmény mellett egy masszívabb kocsiban... görgess lejjebb te és olvasd el még egyszer, amit írtam talán képes leszel felfogni! Áhhh, inkább ne olvasd el, elfecsérelt idő lenne részedről, úgy sem értenéd meg, de ne aggódj nem hibáztatlak érte!



"Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket..."



Soha senkit nem győzködtem arról, hogy egy diesel Saxo-t fenntartani gazdaságosabb mint egy öreg Swiftet, hiszen ez teljesen evidens, még az alkatrészárakban is megjelenik szemmel láthatóan az "olcsóbbsága", ezért linkeltem azonos márkájú termékeket. A hozzászólásodra teljesen illik a mondás: "Moszkvában Zsigulikat osztogatnak. A hírből annyi volt igaz, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Zsigulikat hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak." :D

Sok ilyen magadfajta csak mantrázgatja a gyogyós sztereotípiákat pl az elrozsdásodott BMW biztonságosabb mint egy új kisautó vagy pl, hogy a Swiftnél nincs igénytelenebb autó, azaz olcsóbban fenntartható... vagy a Priusban nem kell láncot cserélni mert nem nyúlik meg stb :).



Itt van újra:

Hátsó dob: ugyanaz a márka mind a kettő és nem csak tájékoztató jellegű hanem az ismert legolcsóbb ár:

Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+21223+%2ABR



Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+16672+%2ABR



Hátsó lengéscsillapító:



Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=M42043+%2AAN



Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=ME4312+%2AAN



Kettőt linkeltem csak, nincs kedvem több időt rád áldozni... mindkettőből azonos márka és a legolcsóbb változat... nem kell hülyének érezned magad, mindenki tudja, hogy az vagy. :) Persze azt is megnézhetjük, hogy ténylegesen melyik a legolcsóbb, ott is a Saxo alkatrészek az olcsóbbak. Ha nem kattintható link lenne ezekből a címekből, akkor másold ki őket, bár meg lennék lepve ezek után ha ez nem okozna problémát. :D


Előzmények megtekintése

Bocs 1.2 Tsi-t hasonlítottál egy v6-hoz. Ejjj.
A mantrázgatás te nyomod, erre a legjobb példa a Moszkvicsos példád!!!
Amit belinkeltél az a Suzukira középdob, meg végdob, a Saxora meg csak végdob. Nemcsoda hogy drágább!
Persze ezért nem hoztad a féktárcsás példádat sem mert azon dőltél meg akkor is.
Lehet hogy némely alkatrész drágább egy Suzukihoz, de ritkábban kell. Olyat meg sosem mondtam hogy nincs olyan alkatrész amit nem kell cserélni, ilyen nincs. Ezt is csak a hülyék mantrázzák, ugyebár.
Értem hogy kifarolsz és nem akarsz tovább példálozgatni, plánen nem a Brembó féktárcsával. Megértem.
Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az. Mantra?
Ha Mantra akkor Rancho! ;)http://3.bp.blogspot.com/_qow6Uz4n9W0/TBdagKsF4_I/AAAAAAAAASo/4b5a8yox6zU/s1600/Matra_Rancho_cat_78_0.jpg

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 5 hónapja

Én nem tennék fel cikket egy ilyen kocsiról. Félő, hogy az NKH-nál utánanéznék hol kapott ez utoljára műszakit, nem lennék annak a vizsgaállomásnak a helyében...

Volt már 30 éves Bogaram és 25 éves Peugeotom, de egyik sem volt ennyire szitává rohadva!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Nem mondtam hogy összevethető.

Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz.

Arra akartam utalni hogy van összehasonlítási alapom.

De látom ez sem ment át.

Nem csodálom.

Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket arról hogy egy Saxo vagy 106-os olcsóbban fenntartható, még pedig úgy hogy belinkeltél egy drága Brembo Suzukira való féktárcsát, és valami bóvli olcsó a Franciára. Ergo a Suzukit drága fenntartani.

Szóval, nem csodálom hogy értetlenkedsz.


Előzmények megtekintése

"Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz."

Te tényleg teljesen hülye vagy, nem ahhoz hasonlítottam az 1000ccm-eset hanem egy 1.9-eshez ami ugyanannyit eszik nagyobb teljesítmény mellett egy masszívabb kocsiban... görgess lejjebb te és olvasd el még egyszer, amit írtam talán képes leszel felfogni! Áhhh, inkább ne olvasd el, elfecsérelt idő lenne részedről, úgy sem értenéd meg, de ne aggódj nem hibáztatlak érte!

"Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket..."

Soha senkit nem győzködtem arról, hogy egy diesel Saxo-t fenntartani gazdaságosabb mint egy öreg Swiftet, hiszen ez teljesen evidens, még az alkatrészárakban is megjelenik szemmel láthatóan az "olcsóbbsága", ezért linkeltem azonos márkájú termékeket. A hozzászólásodra teljesen illik a mondás: "Moszkvában Zsigulikat osztogatnak. A hírből annyi volt igaz, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Zsigulikat hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak." :D
Sok ilyen magadfajta csak mantrázgatja a gyogyós sztereotípiákat pl az elrozsdásodott BMW biztonságosabb mint egy új kisautó vagy pl, hogy a Swiftnél nincs igénytelenebb autó, azaz olcsóbban fenntartható... vagy a Priusban nem kell láncot cserélni mert nem nyúlik meg stb :).

Itt van újra:
Hátsó dob: ugyanaz a márka mind a kettő és nem csak tájékoztató jellegű hanem az ismert legolcsóbb ár:
Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+21223+%2ABR

Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+16672+%2ABR

Hátsó lengéscsillapító:

Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=M42043+%2AAN

Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=ME4312+%2AAN

Kettőt linkeltem csak, nincs kedvem több időt rád áldozni... mindkettőből azonos márka és a legolcsóbb változat... nem kell hülyének érezned magad, mindenki tudja, hogy az vagy. :) Persze azt is megnézhetjük, hogy ténylegesen melyik a legolcsóbb, ott is a Saxo alkatrészek az olcsóbbak. Ha nem kattintható link lenne ezekből a címekből, akkor másold ki őket, bár meg lennék lepve ezek után ha ez nem okozna problémát. :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 5 hónapja
Der Milan írta: 5 hónapja

Azt se tudod miről beszéltem de még mindig osztasz... :)



De legalább most már tudom, hogy egy 400 lovas 500Nm-es géppel összevethető egy 1.3-as Charade :).


Előzmények megtekintése

Nem mondtam hogy összevethető.
Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz.
Arra akartam utalni hogy van összehasonlítási alapom.
De látom ez sem ment át.
Nem csodálom.
Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket arról hogy egy Saxo vagy 106-os olcsóbban fenntartható, még pedig úgy hogy belinkeltél egy drága Brembo Suzukira való féktárcsát, és valami bóvli olcsó a Franciára. Ergo a Suzukit drága fenntartani.
Szóval, nem csodálom hogy értetlenkedsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Bocsika összekeveretem az 1.3 16 szeleppel.

Dízelem soha nem volt.

Persze a Scaniához is hasonlíthatod hog jobb napod legyen de manpság is ide zsugorodnak a motorok nagyobb önsúly mellett.

Gondoltam hogy fogalmad sincs a tehetetlen tömegről de amikor 4000nél már muszáj elváltani mert se erő se nyomaték akkor oda nem kell grammozott forgó alkatrész.

Ültem egy 400 lovas turbós 500nm-es épített csöves autóba amin slick gumik voltak. Van össze hasonlítási alapom.

Szerintem a karakterisztika számít, olyan ez mint a stílus. Ezért nem értem miért fikázódnak a transzesek a hip-hopp-osokra. Ezt így megérted?

Ha neked jobb gép egy Dákó akkor, nincs is több kérdésem.


Előzmények megtekintése

Azt se tudod miről beszéltem de még mindig osztasz... :)

De legalább most már tudom, hogy egy 400 lovas 500Nm-es géppel összevethető egy 1.3-as Charade :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

21 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

2 napja – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DAIHATSU CHARADE 1.0 CS

DAIHATSU CHARADE 1.0 CS

Ár: 150.000 Ft

Évjárat: 1992 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU CHARADE NO-Rozsda! KŐSZEGEN!

DAIHATSU CHARADE NO-Ro...

Ár: 1.850.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU CHARADE 1.3 Sedan SGI

DAIHATSU CHARADE 1.3 S...

Ár: 50.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!