0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megbízható munkásautó - Daihatsu Charade 1.3i

Daihatsu Charade SG 1.3i, 1993 használtteszt

·

24 évesen, 440 ezer km futással vettünk szemügyre egy ritkaságnak számító Daihatsu Charade-ot. Lássuk, milyen a japán technika ennyi idősen!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A nappali menetfénytől és a tuningolt tükröktől eltekintve teljesen gyári állapotban van a Charade. Itt-ott eszi már a rozsda a karosszériát, de ettől függetlenül teljesen egyben van%KA%

A nappali menetfénytől és a tuningolt tükröktől eltekintve teljesen gyári állapotban van a Charade. Itt-ott eszi már a rozsda a karosszériát, de ettől függetlenül teljesen egyben van

Daihatsu Charade. A '80-as, '90-es évek autópiacán még ismerősen csengett ez a név, mára már erősen kikopott a köztudatból. Lássuk csak, hogy mi ez az autó pontosan. A japánok 1977-ben dobták piacra a legelső Charade-ot, amelyből összesen négy generáció készült, 2000-ig. 1977-től '83-ig az első, ezt követően egy rövidnek mondható modellciklussal '83-tól '87-ig a második generáció futott. 1987-től '93-ig a harmadik, a maradék hét évben pedig a negyedik generációt vásárolhattuk meg. A harmadikból egy 1993-as, azaz pont az utolsó gyártási évben készült példányt vettünk szemügyre, amely a 24 év alatt legalább 450 ezer kilométert futott. Miért legalább? A továbbiakban ez is kiderül!

%KA%Szervokormány és légzsák természetesen nincs. Korához képest és a mindennapi "nyúzás" ellenére a belső abszolút elfogadható állapotban van%KA%

Szervokormány és légzsák természetesen nincs. Korához képest és a mindennapi "nyúzás" ellenére a belső abszolút elfogadható állapotban van

Mit lehet tudni róla? Az 1,3 literes 90 lóerős Charade-ot jelenlegi tulajdonos 12 évesen, azaz 2005-ben vásárolta. Előtte egy Polski Fiat 126-ossal rótta az utakat, azonban a kispolák nem igazán bírta az évi 25-30 ezer kilométeres terhelést, mindig volt mit reszelni rajta. Emiatt egy hosszú távon is megbízható autóra volt szükség. A vásárlásra szánt keret 500 ezer forintot tett ki, Toyota Corolla és Suzuki Swift között billegett a mérleg. A Toyota viszonylag hamar kiesett, akkor ugyanis normális darab nem volt ebben az árfekvésben. Végül egy véletlen folytán sikerült kipróbálni egy Daihatsu Charade-ot. Az első kör után eldőlt, hogy ez lesz a befutó, ugyanis a 90 lóerős blokk jól mozgatta az autót és az akkori Swiftnél a karosszéria masszívabbnak bizonyult.

%KA%Ez már a második kilométeróra, az első zörgött és össze-vissza mutatott, amit valószínűleg egy korábbi visszatekerés okozott. A jelenlegi állás is téves, legalább 440 ezer kilométert futott már az autó%KA%

Ez már a második kilométeróra, az első zörgött és össze-vissza mutatott, amit valószínűleg egy korábbi visszatekerés okozott. A jelenlegi állás is téves, legalább 440 ezer kilométert futott már az autó

Némi keresgélés után sikerült találni egy megfelelő darabot egy pesti használtautó-kereskedésben. Elvileg első tulajos volt az autó, 110 ezer km-rel, és főként autópályán futottnak mondták. Érezhetően ment a ködösítés a múltat illetően, de az üzlet létrejött. Mai mércével nézve nem sok extrával büszkélkedhet a Charade, akkoriban viszont menőnek számított a négy elektromos ablakemelő, az elektromosan állítható tükör és a ködlámpa. Szervokormány, ABS és légzsák sem található benne. Nem bízhatjuk magunkat az elektronikára és a felfúvódó légzsákokra, manapság valószínűleg nem sokan mernének napi szinten beülni egy ilyen autóba.

%KA%A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható%KA% %KA%A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható%KA%

A pedálok a futásteljesítménynek megfelelően erősen kopott állapotban vannak, a váltónak az egyes fokozatokban is van holtjátéka, ugyanakkor pontosan kapcsolható

Lássuk mi történt az autóval a vásárlás óta. Ahogy fentebb már volt szó róla, éves szinten a 30-35 ezer km-es futásteljesítmény alapvetőnek számít, melyet érdekes módon nem autópályán, hanem kb. 90 százalékban Esztergom-Süttő vonalon (26 km) tette meg a tulajdonos. Ezen kívül Európát is sikerült bejárni vele, Erdélytől Rómáig Lengyelországot érintve szinte mindenhol megfordult a nyaralások alkalmával. Összegezve a vásárláskori 110 ezer km-es futást és a 11 év alatt megtett legalább 30 ezer km-t, azt kapjuk, hogy alsó hangon is 440 ezer km van jelenleg az autóban. A kilométer óra egy idő után elkezdett zörögni és össze-vissza mutatni, amely a szakik szerint egyértelműen óratekerésre utaló jel. Így könnyen meglehet, hogy a félmillió km-t is megfutotta már az autó.

%KA%A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?%KA% %KA%A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?%KA%

A sárvédők peremén még csak kezdeti, a küszöbökön már komoly rozsdásodás figyelhető meg. A javítást már nem nagyon vállalja senki. De a gazdasági totálkár már így is megvan. Ki akarná az autó árának többszörösét rákölteni egy kasztni rekonstrukcióra?

Milyen hibák fordultak elő, és mennyi volt a fenntartási költség? Elsőként egy váltóbúgás jött elő, amely egy elhagyott váltóolaj-leeresztőcsavar eredménye volt. Szerencsére nem sokat futott szárazon a szerkezet, kapott friss olajat és egy új csavart, azóta sem volt vele gond. Nem sokkal később jött a következő hiba: nem működött az indítómotor. Ahogy általában lenni szokott, ez télen jött elő, a probléma viszont nem a hideg volt. Egy utólagosan beszerelt olasz immobilizer volt a ludas. Kikötését követően az indítással sem volt gond többé. 250 ezer km körül a vízpumpa elkezdett zúgni, hanyag módon a cserére nem került sor, így rövid idő után kötélre kellett akasztani a Charade-ot. A javítás szíjjal együtt nem érte el a 10 ezer forintot. A második vontatást a gyújtásjeladó hirtelen, előjel nélküli elhalálozása okozta, pont egy randi alkalmával. "Az autót kb. 5000 Ft-ból megjavították és a randi is sikerült, azóta már a feleségem a hölgy." − mesélte mosolyogva a tulajdonos.

%KA%A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő%KA% %KA%A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő%KA%

A legkomolyabb extrák láthatók a képeken: elektromos tükörállítás, ködlámpakapcsoló és elöl-hátul elektromos ablakemelő

Egyszer sikerült összetörni saját figyelmetlenségből kifolyólag. Komoly kár nem keletkezett, a lámpákat, a lökhárítót, a motorháztetőt és a hűtőt kellett csak cserélni. Addigra az autóra már ráfért egy fényezés is, az egész javítás és fényezés 200 ezer forintba fájt. Ezen felül költségként csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje merült fel. Fékek, kuplung és lengéscsillapítók kétszer, féltengelyek − kb. minden megtett 100 ezer km után. A féltengelyek olcsók voltak, miként a kuplungozás is megállt 20 ezer forintnál. Akkuból most van benne jelen tulajnál a harmadik. A megfelelő állapothoz hozzátartozik, hogy a tulajdonos mindig a lehető legjobb és nem a legolcsóbb alkatrészeket vette meg. Az olajcseréket sem spórolta el, a 10 ezer km mindig be lett tartva, és mindig ugyanazt a típusú jó minőségű olajat kapta meg a motor. A mai napig nincs szükség utántöltésre két olajcsere között.

%KA%A motor soha nem volt mosva, 10 ezer kilométerenként minőségi olajat kapott. A mai napig nem kell utántölteni két olajcsere között%KA%

A motor soha nem volt mosva, 10 ezer kilométerenként minőségi olajat kapott. A mai napig nem kell utántölteni két olajcsere között

A 36 literes tankkal 550 km hatótávra képes, azaz 6,5 liter körüli átlagfogyasztás adódik. A cserével kapcsolatban csak ennyit mondott a tulajdonos: "Azért nem cserélem, mert nem nagyon tudott senki ennél jobbat mutatni! Persze kicsi, zörög, nem olyan kényelmes mint egy új autó, de hihetetlenül megbízható, bármikor elvitt bárhova, cserébe alig kellett rá költeni. Sajnos az idő vasfoga azért már erősen beleharapott a dobozába, a szerelők már nem vállalják el az ilyen öreg autók javítását. Meg persze gazdaságilag sem jó befektetés egy százezret érő autóra rákölteni az értékének többszörösét. Casco nincs rá, nem is érné meg. Amíg van rá érvényes műszaki, addig mindenképpen használom, aztán majd meglátjuk. Abban biztos vagyok, hogy még egy ennyire megbízható autóm nem lesz, mint ez a japán rizsrakéta."

%KA%Ritkaságszámba megy itthon a Charade, jelenleg is csak 17 db eladót találni a Használtautó.hu-n. Egy ehhez hasonló modell ára 150-370 ezer között mozog%KA%

Ritkaságszámba megy itthon a Charade, jelenleg is csak 17 db eladót találni a Használtautó.hu-n. Egy ehhez hasonló modell ára 150-370 ezer között mozog

Méretek

Hosszúság: 3995 mm
Szélesség: 1615 mm
Magasság: 1385 mm
Saját tömeg: 850 kg
Össztömeg: 1310 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: sedan
Csomagtér: 288 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Hengerűrtartalom: 1295 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 105 Nm
Teljesítmény: 66 kW (90 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11.20 s

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Listán a 12 leginkább környezetbarát autó, nincs köztük Tesla

Az amerikai összeállítás szerint a 12 legkevésbé környezetpusztító modell listáján csakis hibrid...

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (49 db)

vidi500 írta: 1 hónapja
Edy írta: 1 hónapja

Nem a Toyotára gondolsz?

Például az ablaktörlő motor meyegyezik sok Toyota tipuséval. De biztos van más alkatrész is.


Előzmények megtekintése

Daihatsura gondoltam, és a saját példámat mondtam. 2004-es évjárat, 1000-es (Yaris) motor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 1 hónapja
vidi500 írta: 1 hónapja

Némely alkatész meg azonos a Suzukiéval, Pl. vezérműszíj, + hozzá feszítőgörgő. Bizonyára van több is, érdemes az ilyen azonosságokat kutatni.


Előzmények megtekintése

Nem a Toyotára gondolsz?
Például az ablaktörlő motor meyegyezik sok Toyota tipuséval. De biztos van más alkatrész is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 1 hónapja
Edy írta: 1 hónapja

Annyit írtam hogy lehet hogy némely alkatrész drágább a Suzukihoz, és igen ritkábban kell cserélni.

Nem a kiupra értettem ezért nem is írtam kiput. Rémeket látsz megint és félre értesz mindent.

Az elrohad mindenen. Alkatrészekre értettem hogy ritkábban kell cserélni, pláne hogy nincs benne szinte semmi kényelni extra ami elromlana. A lengéscsillapítók lehet drágábbak mint más tipuson. Elismerem. 1-0 oda. :)

Amúgy jó ezek a dob árak, de csináltathatsz is rá vagy vehetsz bontottat is fillérekért, de ha te 20-at akarsz költeni egy dobra egy 20éves autóra...

Én annak idején 2000ért vettem bontott gyári dobot. ;)

Nézegetem a Saxokat a Hahu-n, de egyárba mennek a régebbi Charadékkal. :)

Az 1.6 VTL produkál 90 lóerőt. Pont mint az 1.3-as Charade, ami a legolcsóbb biztosítási kategóriába tarozik ccm alapján. Ezt azért nehéz űberelni de biztos sikerülni fog.


Előzmények megtekintése

Némely alkatész meg azonos a Suzukiéval, Pl. vezérműszíj, + hozzá feszítőgörgő. Bizonyára van több is, érdemes az ilyen azonosságokat kutatni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 1 hónapja
Der Milan írta: 1 hónapja

Tessék a féktárcsa:

Mindenféle, Bárdiéknál Swift II 2001-hez és Saxo 1.5 2001-hez, ja ha a linkek nem működnének a Bárdin megtalálod ezeket a cikkeket és árakat:



Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/fekrendszer---absasresp/fektarcsa

Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/fekrendszer---absasresp/fektarcsa

Legolcsóbb Brembo fék a Swifthez: 9.667 Ft | Saxohoz: 6.989 Ft, ott van minden ár, nem hasra ütés szerűen írtam.



Bocsi akkor benéztem a kipufdobot, első körben olyat kerestem, aminek ismert a pontos ára, hátsó dobból ilyen nincs a zs+u-nál akkor tessék Bárdi autó:

Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob



Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob



Oda van írva mindegyik terméknél, hogy középső vagy hátsó, ne tévesszen meg, hogy a képen mindkettő rajta van a Swift esetében. De mielőtt nevetségessé teszed magad inkább leírom különböző márkáknál: AVTOGALANT-ból Swift: 20.570 Ft | Saxo: 12.300 Ft, Bosal-ból Swift: 28.649 Ft | Saxo: 21.484 Ft, Sigam-ból: Swift: 16.479 Ft | Saxo: 13.625 Ft.

Most pedig jöhet a kétségbeesett kapálózás: "igen de a Swiften nem megy tönkre olyan gyorsan mint a Saxo-n mert a Saxo francia, hiába ugyanaz az anyag ugyanaz a gyár, ami franciára készül abban benne van az elrontó manó" :).



"Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az."

Na ide is tökéletes frázis lenne a moszkvicsos mondás, tudom, hogy nem kéne reagálnom se, mert megint max kötözködni fogsz és nem érted meg amit leírok, minden bántás nélkül úgy érzem magam most mintha egy autistának magyarázkodnék: Olyan Alfát nem tudsz mutatni, amibe az a motor bele került volna, ami az én kocsimban is volt. Egyedül az 5 hengeres diesel volt mindkettőben, azt is elmondtam anno, hogy maga a modular motorok takarékosak és baromi jó anyagból készültek, 270.000km után semmi kopás nem volt az enyémben legalább 800.000 vagy 1.000.000km lenne az élettartama a blokknak, csak éppen a kenési rendszer és az erős kokszosodási hajlam tette azt a motort egy megbízhatatlan fossá. Volt olyan, akivel vitáztam itt de annak 4 hengeres 1.9 JTD-je van Lybrában nekem meg 5 hengeres 2.0 benzines volt Kappában.



Szóval most is rosszul emlékeztél :\. De tudod mit?! Neked van igazad... csak hagyjuk már ezt az értelmetlen vitát.



Ez a kocsi amit linkeltél nekem is bejövős, de nem Mantra hanem Matra a neve :).


Előzmények megtekintése

Annyit írtam hogy lehet hogy némely alkatrész drágább a Suzukihoz, és igen ritkábban kell cserélni.
Nem a kiupra értettem ezért nem is írtam kiput. Rémeket látsz megint és félre értesz mindent.
Az elrohad mindenen. Alkatrészekre értettem hogy ritkábban kell cserélni, pláne hogy nincs benne szinte semmi kényelni extra ami elromlana. A lengéscsillapítók lehet drágábbak mint más tipuson. Elismerem. 1-0 oda. :)
Amúgy jó ezek a dob árak, de csináltathatsz is rá vagy vehetsz bontottat is fillérekért, de ha te 20-at akarsz költeni egy dobra egy 20éves autóra...
Én annak idején 2000ért vettem bontott gyári dobot. ;)
Nézegetem a Saxokat a Hahu-n, de egyárba mennek a régebbi Charadékkal. :)
Az 1.6 VTL produkál 90 lóerőt. Pont mint az 1.3-as Charade, ami a legolcsóbb biztosítási kategóriába tarozik ccm alapján. Ezt azért nehéz űberelni de biztos sikerülni fog.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 1 hónapja
Edy írta: 1 hónapja

Bocs 1.2 Tsi-t hasonlítottál egy v6-hoz. Ejjj.

A mantrázgatás te nyomod, erre a legjobb példa a Moszkvicsos példád!!!

Amit belinkeltél az a Suzukira középdob, meg végdob, a Saxora meg csak végdob. Nemcsoda hogy drágább!

Persze ezért nem hoztad a féktárcsás példádat sem mert azon dőltél meg akkor is.

Lehet hogy némely alkatrész drágább egy Suzukihoz, de ritkábban kell. Olyat meg sosem mondtam hogy nincs olyan alkatrész amit nem kell cserélni, ilyen nincs. Ezt is csak a hülyék mantrázzák, ugyebár.

Értem hogy kifarolsz és nem akarsz tovább példálozgatni, plánen nem a Brembó féktárcsával. Megértem.

Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az. Mantra?

Ha Mantra akkor Rancho! ;)http://3.bp.blogspot.com/_qow6Uz4n9W0/TBdagKsF4_I/AAAAAAAAASo/4b5a8yox6zU/s1600/Matra_Rancho_cat_78_0.jpg


Előzmények megtekintése

Tessék a féktárcsa:
Mindenféle, Bárdiéknál Swift II 2001-hez és Saxo 1.5 2001-hez, ja ha a linkek nem működnének a Bárdin megtalálod ezeket a cikkeket és árakat:

Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/fekrendszer---absasresp/fektarcsa
Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/fekrendszer---absasresp/fektarcsa
Legolcsóbb Brembo fék a Swifthez: 9.667 Ft | Saxohoz: 6.989 Ft, ott van minden ár, nem hasra ütés szerűen írtam.

Bocsi akkor benéztem a kipufdobot, első körben olyat kerestem, aminek ismert a pontos ára, hátsó dobból ilyen nincs a zs+u-nál akkor tessék Bárdi autó:
Saxo: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/CITROEN/SAXO/2001/1_5/D/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob

Swift: http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/SUZUKI/SWIFT/2001/1_0/B/kipufogorendszer-turbo/kipufogo-alkatreszek/kipufogodob

Oda van írva mindegyik terméknél, hogy középső vagy hátsó, ne tévesszen meg, hogy a képen mindkettő rajta van a Swift esetében. De mielőtt nevetségessé teszed magad inkább leírom különböző márkáknál: AVTOGALANT-ból Swift: 20.570 Ft | Saxo: 12.300 Ft, Bosal-ból Swift: 28.649 Ft | Saxo: 21.484 Ft, Sigam-ból: Swift: 16.479 Ft | Saxo: 13.625 Ft.
Most pedig jöhet a kétségbeesett kapálózás: "igen de a Swiften nem megy tönkre olyan gyorsan mint a Saxo-n mert a Saxo francia, hiába ugyanaz az anyag ugyanaz a gyár, ami franciára készül abban benne van az elrontó manó" :).

"Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az."
Na ide is tökéletes frázis lenne a moszkvicsos mondás, tudom, hogy nem kéne reagálnom se, mert megint max kötözködni fogsz és nem érted meg amit leírok, minden bántás nélkül úgy érzem magam most mintha egy autistának magyarázkodnék: Olyan Alfát nem tudsz mutatni, amibe az a motor bele került volna, ami az én kocsimban is volt. Egyedül az 5 hengeres diesel volt mindkettőben, azt is elmondtam anno, hogy maga a modular motorok takarékosak és baromi jó anyagból készültek, 270.000km után semmi kopás nem volt az enyémben legalább 800.000 vagy 1.000.000km lenne az élettartama a blokknak, csak éppen a kenési rendszer és az erős kokszosodási hajlam tette azt a motort egy megbízhatatlan fossá. Volt olyan, akivel vitáztam itt de annak 4 hengeres 1.9 JTD-je van Lybrában nekem meg 5 hengeres 2.0 benzines volt Kappában.

Szóval most is rosszul emlékeztél :\. De tudod mit?! Neked van igazad... csak hagyjuk már ezt az értelmetlen vitát.

Ez a kocsi amit linkeltél nekem is bejövős, de nem Mantra hanem Matra a neve :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 1 hónapja
Der Milan írta: 1 hónapja

"Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz."



Te tényleg teljesen hülye vagy, nem ahhoz hasonlítottam az 1000ccm-eset hanem egy 1.9-eshez ami ugyanannyit eszik nagyobb teljesítmény mellett egy masszívabb kocsiban... görgess lejjebb te és olvasd el még egyszer, amit írtam talán képes leszel felfogni! Áhhh, inkább ne olvasd el, elfecsérelt idő lenne részedről, úgy sem értenéd meg, de ne aggódj nem hibáztatlak érte!



"Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket..."



Soha senkit nem győzködtem arról, hogy egy diesel Saxo-t fenntartani gazdaságosabb mint egy öreg Swiftet, hiszen ez teljesen evidens, még az alkatrészárakban is megjelenik szemmel láthatóan az "olcsóbbsága", ezért linkeltem azonos márkájú termékeket. A hozzászólásodra teljesen illik a mondás: "Moszkvában Zsigulikat osztogatnak. A hírből annyi volt igaz, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Zsigulikat hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak." :D

Sok ilyen magadfajta csak mantrázgatja a gyogyós sztereotípiákat pl az elrozsdásodott BMW biztonságosabb mint egy új kisautó vagy pl, hogy a Swiftnél nincs igénytelenebb autó, azaz olcsóbban fenntartható... vagy a Priusban nem kell láncot cserélni mert nem nyúlik meg stb :).



Itt van újra:

Hátsó dob: ugyanaz a márka mind a kettő és nem csak tájékoztató jellegű hanem az ismert legolcsóbb ár:

Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+21223+%2ABR



Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+16672+%2ABR



Hátsó lengéscsillapító:



Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=M42043+%2AAN



Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=ME4312+%2AAN



Kettőt linkeltem csak, nincs kedvem több időt rád áldozni... mindkettőből azonos márka és a legolcsóbb változat... nem kell hülyének érezned magad, mindenki tudja, hogy az vagy. :) Persze azt is megnézhetjük, hogy ténylegesen melyik a legolcsóbb, ott is a Saxo alkatrészek az olcsóbbak. Ha nem kattintható link lenne ezekből a címekből, akkor másold ki őket, bár meg lennék lepve ezek után ha ez nem okozna problémát. :D


Előzmények megtekintése

Bocs 1.2 Tsi-t hasonlítottál egy v6-hoz. Ejjj.
A mantrázgatás te nyomod, erre a legjobb példa a Moszkvicsos példád!!!
Amit belinkeltél az a Suzukira középdob, meg végdob, a Saxora meg csak végdob. Nemcsoda hogy drágább!
Persze ezért nem hoztad a féktárcsás példádat sem mert azon dőltél meg akkor is.
Lehet hogy némely alkatrész drágább egy Suzukihoz, de ritkábban kell. Olyat meg sosem mondtam hogy nincs olyan alkatrész amit nem kell cserélni, ilyen nincs. Ezt is csak a hülyék mantrázzák, ugyebár.
Értem hogy kifarolsz és nem akarsz tovább példálozgatni, plánen nem a Brembó féktárcsával. Megértem.
Ha jól emlékszem te voltál az is akinek az 1.9es Alfa motor az über volt agy Lanciában és hulladék egy Alfában, amíg vki fel nem világosított hogy az egy és ugyan az. Mantra?
Ha Mantra akkor Rancho! ;)http://3.bp.blogspot.com/_qow6Uz4n9W0/TBdagKsF4_I/AAAAAAAAASo/4b5a8yox6zU/s1600/Matra_Rancho_cat_78_0.jpg

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 1 hónapja

Én nem tennék fel cikket egy ilyen kocsiról. Félő, hogy az NKH-nál utánanéznék hol kapott ez utoljára műszakit, nem lennék annak a vizsgaállomásnak a helyében...

Volt már 30 éves Bogaram és 25 éves Peugeotom, de egyik sem volt ennyire szitává rohadva!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 1 hónapja
Edy írta: 1 hónapja

Nem mondtam hogy összevethető.

Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz.

Arra akartam utalni hogy van összehasonlítási alapom.

De látom ez sem ment át.

Nem csodálom.

Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket arról hogy egy Saxo vagy 106-os olcsóbban fenntartható, még pedig úgy hogy belinkeltél egy drága Brembo Suzukira való féktárcsát, és valami bóvli olcsó a Franciára. Ergo a Suzukit drága fenntartani.

Szóval, nem csodálom hogy értetlenkedsz.


Előzmények megtekintése

"Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz."

Te tényleg teljesen hülye vagy, nem ahhoz hasonlítottam az 1000ccm-eset hanem egy 1.9-eshez ami ugyanannyit eszik nagyobb teljesítmény mellett egy masszívabb kocsiban... görgess lejjebb te és olvasd el még egyszer, amit írtam talán képes leszel felfogni! Áhhh, inkább ne olvasd el, elfecsérelt idő lenne részedről, úgy sem értenéd meg, de ne aggódj nem hibáztatlak érte!

"Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket..."

Soha senkit nem győzködtem arról, hogy egy diesel Saxo-t fenntartani gazdaságosabb mint egy öreg Swiftet, hiszen ez teljesen evidens, még az alkatrészárakban is megjelenik szemmel láthatóan az "olcsóbbsága", ezért linkeltem azonos márkájú termékeket. A hozzászólásodra teljesen illik a mondás: "Moszkvában Zsigulikat osztogatnak. A hírből annyi volt igaz, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Zsigulikat hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak." :D
Sok ilyen magadfajta csak mantrázgatja a gyogyós sztereotípiákat pl az elrozsdásodott BMW biztonságosabb mint egy új kisautó vagy pl, hogy a Swiftnél nincs igénytelenebb autó, azaz olcsóbban fenntartható... vagy a Priusban nem kell láncot cserélni mert nem nyúlik meg stb :).

Itt van újra:
Hátsó dob: ugyanaz a márka mind a kettő és nem csak tájékoztató jellegű hanem az ismert legolcsóbb ár:
Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+21223+%2ABR

Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Kipufog%C3%B3__Hangtomp%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=WAL+16672+%2ABR

Hátsó lengéscsillapító:

Saxo: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__CITRO%C3%8BN__SAXO__SAXO+%28S0%2C+S1%29_s47_1996%7C02+++2004%7C04__5616/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?cikkkod=M42043+%2AAN

Swift: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__SUZUKI__SWIFT__SWIFT+II+Ferdeh%C3%A1t%C3%BA+%28EA%2C+MA%29_s33_1989%7C03+++2005%7C12__4452/Rug%C3%B3z%C3%A1s%7Ccsillap%C3%ADt%C3%A1s__Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3____H%C3%A1ts%C3%B3?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=ME4312+%2AAN

Kettőt linkeltem csak, nincs kedvem több időt rád áldozni... mindkettőből azonos márka és a legolcsóbb változat... nem kell hülyének érezned magad, mindenki tudja, hogy az vagy. :) Persze azt is megnézhetjük, hogy ténylegesen melyik a legolcsóbb, ott is a Saxo alkatrészek az olcsóbbak. Ha nem kattintható link lenne ezekből a címekből, akkor másold ki őket, bár meg lennék lepve ezek után ha ez nem okozna problémát. :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 1 hónapja
Der Milan írta: 1 hónapja

Azt se tudod miről beszéltem de még mindig osztasz... :)



De legalább most már tudom, hogy egy 400 lovas 500Nm-es géppel összevethető egy 1.3-as Charade :).


Előzmények megtekintése

Nem mondtam hogy összevethető.
Te hasonlítottad az 1000 motort egy v6-oshoz ha lejebb görgetsz.
Arra akartam utalni hogy van összehasonlítási alapom.
De látom ez sem ment át.
Nem csodálom.
Ha nem tévedek te voltál az aki meg akarta győzni az embereket arról hogy egy Saxo vagy 106-os olcsóbban fenntartható, még pedig úgy hogy belinkeltél egy drága Brembo Suzukira való féktárcsát, és valami bóvli olcsó a Franciára. Ergo a Suzukit drága fenntartani.
Szóval, nem csodálom hogy értetlenkedsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 1 hónapja
Edy írta: 1 hónapja

Bocsika összekeveretem az 1.3 16 szeleppel.

Dízelem soha nem volt.

Persze a Scaniához is hasonlíthatod hog jobb napod legyen de manpság is ide zsugorodnak a motorok nagyobb önsúly mellett.

Gondoltam hogy fogalmad sincs a tehetetlen tömegről de amikor 4000nél már muszáj elváltani mert se erő se nyomaték akkor oda nem kell grammozott forgó alkatrész.

Ültem egy 400 lovas turbós 500nm-es épített csöves autóba amin slick gumik voltak. Van össze hasonlítási alapom.

Szerintem a karakterisztika számít, olyan ez mint a stílus. Ezért nem értem miért fikázódnak a transzesek a hip-hopp-osokra. Ezt így megérted?

Ha neked jobb gép egy Dákó akkor, nincs is több kérdésem.


Előzmények megtekintése

Azt se tudod miről beszéltem de még mindig osztasz... :)

De legalább most már tudom, hogy egy 400 lovas 500Nm-es géppel összevethető egy 1.3-as Charade :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

15 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

3 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DAIHATSU CHARADE 1.0 TD

DAIHATSU CHARADE 1.0 TD

Ár: 135.000 Ft

Évjárat: 1991 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

DAIHATSU CHARADE 1.3 CX

DAIHATSU CHARADE 1.3 CX

Ár: 320.000 Ft

Évjárat: 1997 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU CHARADE 1.3i Sedan

DAIHATSU CHARADE 1.3i...

Ár: 135.000 Ft

Évjárat: 1992 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!