0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Jó, jópofa és olcsó. Fiat Cinquecento használtteszt

Fiat Cinquecento 0.9ie.S, 1993 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Emberünk Kispolszkit szeretett volna, de nem fért el benne, s jött ez a Fiat Cinquecento 130 ezerért. Vétek lett volna nem megvenni.

Teszt
Műszaki adatok

Igen, volt törve. Igen, apró a tükör. És lámpáival kicsit kancsal, az ablakmosójából inkontinens ez az 1993-as Fiat Cinquecento, de olcsó volt megvenni és olcsón is fenntartható, remek minimálautó

Igen, volt törve. Igen, apró a tükör. És lámpáival kicsit kancsal, az ablakmosójából inkontinens ez az 1993-as Fiat Cinquecento, de olcsó volt megvenni és olcsón is fenntartható, remek minimálautó

Kellett egy olcsó, egy valóban olcsó minimálautó mindenes, takarékos második verdának. Városba és alkalomadtán hosszabb távokra is, de azért országhatáron innen. Emberünk Kispolszkira gondolt, mert csak, mert szereti, s mert nem siet sehová, viszont kiderült, hogy túl kicsi neki. Mármint a Kispók. És akkor jött az ötlet, hogy marad a Fiatnál, de olasz vonalon megy tovább, s a 126-os utódja, a Cinquecento már minden szempontból megfelelőnek tűnt.

Sosem lesz belőle klasszikus, mint annyi más kis-Fiatból, de még egyszer: olcsó. A Használtautó.hu-n 100-300 ezer forint között kínálják a Cinquecentókat

Sosem lesz belőle klasszikus, mint annyi más kis-Fiatból, de még egyszer: olcsó. A Használtautó.hu-n 100-300 ezer forint között kínálják a Cinquecentókat

Na nem mintha az 1992-től 1998-ig (amúgy kizárólag Lengyelországban) gyártott 500-as jelentősen nagyobb és tágasabb lenne, de azért nagyobb és tágasabb. Mai szemmel nevetséges, alig több mint 3,2 méter hosszúságával és a 1,5 métert alulról súroló szélességével parkolása gyerekjáték, fordulékonysága, manőverezhetősége úgy is példás, hogy fogasléces kormánya nem szervós, s nem hátul, hanem elöl hajt. Háromajtós, azonban ajtajai szélesre nyílnak, s a hátulról/hátra ki/beszállás sem igényel kígyótestet. Csomagtere 170 literes (a Kispók 100-asával szemben), és hát síkpadlósan 810 literesre bővíthető – hátsó ülőlap felhajt, támla ledönt, egyszerű, nagyszerű.

Hiátusok, karcok persze akadnak. Csak háromajtósan gyártották, a hátsó oldalablakok billenthetőek. Aki szakadt üléshuzatot szeretne látni, scrollozzon csak még egy kicsit Hiátusok, karcok persze akadnak. Csak háromajtósan gyártották, a hátsó oldalablakok billenthetőek. Aki szakadt üléshuzatot szeretne látni, scrollozzon csak még egy kicsit Hiátusok, karcok persze akadnak. Csak háromajtósan gyártották, a hátsó oldalablakok billenthetőek. Aki szakadt üléshuzatot szeretne látni, scrollozzon csak még egy kicsit

Hiátusok, karcok persze akadnak. Csak háromajtósan gyártották, a hátsó oldalablakok billenthetőek. Aki szakadt üléshuzatot szeretne látni, scrollozzon csak még egy kicsit

Elöl-hátul független felfüggesztés, galvanizált kasztni, elöl tárcsafék, gyűrődőzóna, oldalmerevítés, alacsony (0,33-as) légellenállás, centrálzár, elöl elektromos ablak, opciósan még tetőablak, a Soleil kivitelnél vászontető, klíma – a Cinquecento már egész modern egy gép. Motorjai a következők: 704 köbcentis, 2 hengeres ohv 30-31 lóerősen, hosszában beépítve; előbb 903, majd 1993-tól 899 köbcentis 900-as 41, végül 39 lóval, már injektorral, keresztben beépítve, illetve 1995-től az ültetett és feszesebb futóműves, szériában könnyűfém kerekes Sporting orrában 1.1-es, 54 lóerős OHV Fire-blokk is színezte az eleinte kéttagú palettát. A két nagyobb motor erejét 4 helyett már 5 fokozatú váltóval lehet jól beosztani.

Íme a szakadás. Engem ez nem zavarna, s a tulajnak is az a fontosabb, hogy műszakilag rendben legyen az autó. Az ajtóbehúzó viseltességére tudja valaki a megoldást? Íme a szakadás. Engem ez nem zavarna, s a tulajnak is az a fontosabb, hogy műszakilag rendben legyen az autó. Az ajtóbehúzó viseltességére tudja valaki a megoldást?

Íme a szakadás. Engem ez nem zavarna, s a tulajnak is az a fontosabb, hogy műszakilag rendben legyen az autó. Az ajtóbehúzó viseltességére tudja valaki a megoldást?

És akkor a próbált – Bleu Biarritz kékeszöld − példányról: először − 1993-ban − Ausztriában helyezték forgalomba, Magyarországban meg rá 10 esztendőre. Jelenlegi tulajdonosa most májusban vásárolta 130 ezer forintért, s az nem riasztotta el, hogy tutira törve volt a kocsi, amit a sokféle fényű elemek is mutatnak. A 21. évében járó Cinque új órát kapott 4000 forintért, egyébként 148 ezer kilométert tehetett meg. Az átírási költségek 37 700 forintra rúgtak. Generátorra plusz vákuumcsőre bontóból 8, új vákuumpumpára 5 ezret költött, 5 liter hűtőfolyadékra 1600-at. Kerekítve. Négy darab gyújtógyertyára 1060, ékszíjra kőkemény 259, 4 liter motorolajra 5800, 3 liter váltóolajra 2997, olajszűrőre 565, üzemanyagszűrőre 560, légszűrőre 1005, alvázvédelemre 5000 forintot adott ki. Kb. 200 ezerből olyan a kisautó, amilyen.

Parányi, amolyan bevásárolni elég csomagtér spéci kalaptartóval és a bal kerékdobon rozsdátlanítással. Meg értékelendő síkpadlós bővíthetőséggel Parányi, amolyan bevásárolni elég csomagtér spéci kalaptartóval és a bal kerékdobon rozsdátlanítással. Meg értékelendő síkpadlós bővíthetőséggel

Parányi, amolyan bevásárolni elég csomagtér spéci kalaptartóval és a bal kerékdobon rozsdátlanítással. Meg értékelendő síkpadlós bővíthetőséggel

Tervezi még ezeket: axiál csukló (bal) 3163, olajteknő tömítés 2911, vészvillogó kapcsoló (új) 4441, futómű szilentek (első-hátsó) 14 448, kartercső 8206 forintért. Egy jobb oldali (bontott) ablakgumira még nem tud árat. De azért ebből a felsorolásból szépen látszik, hogy igazán „filléres” az autó. Na ja, a futóműre ráfér a törődés, a csomagtérben – hitvány egy képzavarral élve – felütötte a fejét a rozsda, amit akut "gányolással" orvosolt, a vezetőülés bal oldala szakadt, az ajtóbehúzó érdekesen kopott, az index visszajelzője és a vészvillogó csütörtököt mondott, a központi zár távirányítójában gyengusz az elem, a középső szellőzők lustálkodnak, a bal első lámpa befelé pislog, és bár szétszedte, nem tudja beállítani, továbbá nehézkesen nyílnak az ajtók, tágulásilag "pisil" az ablakmosó, de.

Szimpatikusan puritán. Mókás a boltozatos középkonzol, az anyós előtt meg óriási helyre lehet pakolni. Van zene, elektromos ablak (működik), központi zár (működik), a széleken szellőztetés/fűtés (a középső rostélyok olaszosan sztrájkolnak). Minimás szigetelés kontra zörgés, zaj. Hosszú, akadós váltó, csöpp pedálok

Szimpatikusan puritán. Mókás a boltozatos középkonzol, az anyós előtt meg óriási helyre lehet pakolni. Van zene, elektromos ablak (működik), központi zár (működik), a széleken szellőztetés/fűtés (a középső rostélyok olaszosan sztrájkolnak). Minimás szigetelés kontra zörgés, zaj. Hosszú, akadós váltó, csöpp pedálok

Kényelemről kár értekezni, de egy Kispolszkihoz képest például tágas az utastér, s átlagtermetűek mögött átlagtermettel hátul is egész jól elférni Kényelemről kár értekezni, de egy Kispolszkihoz képest például tágas az utastér, s átlagtermetűek mögött átlagtermettel hátul is egész jól elférni

Kényelemről kár értekezni, de egy Kispolszkihoz képest például tágas az utastér, s átlagtermetűek mögött átlagtermettel hátul is egész jól elférni

De ennyi hiba tán kell is, és egyik sem vészesen zavaró. A lámpa pislogására meg az a tulaj egyik válasza/megoldása, hogy sötétben úgysem nagyon autózik… Én pedig „tesztelem”, vezetem az autót, s tetszik, de tényleg. A kormányszervo nem hiányzik. Városba abszolút elég az eredetileg 39 lóerő és a 65 Nm. A váltó nem az igazi, de pár perc tanulással túlteszem magam a meg-megakadáson és azon, hogy az egyes ott van, ahová a hármast gondoltam, stb., tehát az egész sík kissé jobbra csúszott. És aprók a pedálok. A városi zaja nem gáz, a 13-as kis kerekeken vidáman gurul (apropó, egy garnitúra öreg, de végül is még használható állapotú téli gumi is benne volt az árban nyomtávszélesítőstül). A fék fog, és állítólag 120-ig zokszó nélkül húz a motor. Nekem a próbakörön nem volt érkezésem 70-nél gyorsabban menni.

Az 1.1-es Fire az igazán tüzes, de ez a 0.9-es sem túl gyenge a 7 mázsához. Fordulatszámmérő nincs, de nem is biztos, hogy szükséges, az óra új, kevesebbet mutat a valós futásnál Az 1.1-es Fire az igazán tüzes, de ez a 0.9-es sem túl gyenge a 7 mázsához. Fordulatszámmérő nincs, de nem is biztos, hogy szükséges, az óra új, kevesebbet mutat a valós futásnál

Az 1.1-es Fire az igazán tüzes, de ez a 0.9-es sem túl gyenge a 7 mázsához. Fordulatszámmérő nincs, de nem is biztos, hogy szükséges, az óra új, kevesebbet mutat a valós futásnál

Megható ábrák a gépkönyvből, lengyel gyártású Bella Italia német szövegkörnyezetben Megható ábrák a gépkönyvből, lengyel gyártású Bella Italia német szövegkörnyezetben

Megható ábrák a gépkönyvből, lengyel gyártású Bella Italia német szövegkörnyezetben

Piros a környezetvédelmi plakett? Piros. Puritán, fapados az öt személynek azért nem annyira tágas, hátul fejtámlákat sem adó utastér? Az. Cserébe az üresen 700 kilós, a Használói véleményekből szűrten is szerethető és szeretetreméltó kocsika elavult technikástul is beéri 100 kilométerenként 6 liter benzinnel, és nem csak a gyári érték, de a tapasztaltak alapján is. A 130/200 ezres Cinquecento jó, jópofa és olcsó, olcsón fenntartható járgány, melegen ajánlott annak, akinek a kényelemnél és a biztonságérzetnél előbbre való a spórolós autózás. És annak, akinek a p126 szűk.

Méretek

Hosszúság: 3227 mm
Szélesség: 1487 mm
Magasság: 1435 mm
Saját tömeg: 710 kg
Össztömeg: 1150 kg
Tengelytáv: 2200 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 170-810 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Hengerűrtartalom: 899 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/8
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 65 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény: 29 kW (39 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 140 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 18 s
CO2-kibocsátás: 146 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

robi67 írta: 2014 július 08., kedd 22:44:04

Üdv.! A " Kempelennek" írnám lehet hogy neked Ferrarid van de én 5 évesen vettem városi autónak és 14 éves koráig használtam (9 év 32000Km ) De !! az olajcserén kívül nem kellet rá semmi. Lehet hogy a tied szebb és jobb de írd már le a te autód típusát aztán meg kiderül róla hogy az meg egy rozoga vagy nincs is csak net huszár vagy és kár ilyen nagyképűnek lenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dohanyandras írta: 2014 július 08., kedd 13:48:47

Feleségemnek 1. tulajtól vásárolt 62000 km-t futott '94-es Cinquecentoja volt pár éve.
Valóban praktikus városi autó, országúton keveset fogyaszt de oda meg nem való. Télen pöccre indult és hamarabb fűtött mint a Skoda.
A fekete leves városban (Miskolc) jött mivel télen 8,8l, nyáron 7,5l benzint benyalta. Az Octavia 0,3l-el kevesebbel is beérte télen.
Az alkatrész olcsó és nem kell hozzá több mint egy VW-hez.

A válaszoláshoz belépés szükséges
cat írta: 2014 július 08., kedd 00:53:46

maradok az Uno I.-nél.....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 július 07., hétfő 16:20:29
bubu-x írta: 3 éve

Nem állítja senki, és szerintem a cikkből sem az jön le hogy a "csinkvecsentó" egy szar autó, hiszen akkor én sem vettem volna meg. Ez a teszt inkább azt tükrözi, hogy ennyiért ilyet lehet kapni.


Előzmények megtekintése

Én sem állítottam ezt. Nem olvastál figyelmesen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
bubu-x írta: 2014 július 07., hétfő 15:16:03
Kempelen írta: 3 éve

Nem olvastam örömmel a cikket. Egyszerűen azért nem, mert egy szar autóról szól. Nem a "csinkvecsentósága" miatt szar, hanem azért, mert egy elhanyagolt autó. Akkor is ez a véleményem, ha ezzel megsértettem bármiféle autónavigátoros véleménykorrekt feltételrendszert.



Szerintem.

Lehet moderálni!


Előzmények megtekintése

Nem állítja senki, és szerintem a cikkből sem az jön le hogy a "csinkvecsentó" egy szar autó, hiszen akkor én sem vettem volna meg. Ez a teszt inkább azt tükrözi, hogy ennyiért ilyet lehet kapni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
m20b25 írta: 2014 július 05., szombat 08:08:02

Egyszer volt nálam kölcsönben egy ugyanilyen példány, még színre is. Én kifejezetten kedveltem, hörgős kipufogó, pörgős motor, direkt kormány. Városban tök élvezetes volt :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
SwiftII tulaj írta: 2014 július 04., péntek 21:25:52

Egy barátnőmnek volt. Egész vidám kis autó volt, kormányzás nagyon direkt, a váltó is szokható, 180 magasságommal teljesen kényelmes volt. Neki nem volt sok baja vele, de én félnék 40 km-nél messzebb menni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 július 04., péntek 09:33:53

Nem olvastam örömmel a cikket. Egyszerűen azért nem, mert egy szar autóról szól. Nem a "csinkvecsentósága" miatt szar, hanem azért, mert egy elhanyagolt autó. Akkor is ez a véleményem, ha ezzel megsértettem bármiféle autónavigátoros véleménykorrekt feltételrendszert.

Szerintem.
Lehet moderálni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2014 július 04., péntek 07:00:39

"Emberünk Kispolszkit szeretett volna, de nem fért el benne, s jött ez a Fiat Cinquecento"
Hááát nekem a kispolski (BIS) kényelmesebb volt, főleg a lábteret illetően, és még csendesebbnek is tűnt mint a Cinquecento, habár itt meg a design modernebb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt

Az öltönye olasz - Fiat Fullback

Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!


Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

43 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT CINQUECENTO Sporting 1.1

FIAT CINQUECENTO Sport...

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 1999 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT CINQUECENTO Sporting 1.1

FIAT CINQUECENTO Sport...

Ár: 255.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT CINQUECENTO 0.9 i

FIAT CINQUECENTO 0.9 i

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1995 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!